ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

MG סדרה T

  • פורסם: 29/03/2018 23:04
  • : 553 ימים, 7 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

חברת MG הבריטית הוקמה בשנת 1924 על ידי בעל מוסך מוריס בשם ססיל קימבר. ההתחלה הייתה למעשה כבר בשנת 1921 שווילאם מוריס שכר את שרותיו של ססיל קימבר, והפך אותו למנהל המכירות של המותג מוריס. בשנת 1922 הפך את קימבר למנכ”ל החברה, וב- 1924 יצא ססיל קימבר לדרך עצמאית. קימבר הגה רעיון – הפיכת מכוניות מוריס הסטנדרטיות למכוניות ספורט חמימות, שהתבססו על שילדות ומיכללים של מוריס. לאחר שקיבל את ברכתו של ווילאם מוריס בנה מכונית ספורטיבית על שלדתה של המוריס אוקספורד. ה- MGM שהוצגה ב- 1928 הייתה למעשה המכונית העצמאית הראשונה של החברה, וזו הציגה לראשונה את הגריל האנכי המפורסם והסמל המתומן, שיהפכו ברבות השנים לסימני ההיכר הבולטים של מכוניותיה. מכוניות MG זכו להצלחות גדולות במירוצים, והוסיפו למוניטין החברה. בשנת 36′ הציגה MG מכונית ספורט חדשה – ה- MG TA. המכונית החדשה הייתה מכונית ספורט דו מושבית שאמורה היתה להחליף את ה- P TYPE שיוצרה שנתיים סה”כ. ה- TA התבססה על שלדת המוריס מיינור, וכללה כמובן שלדה נפרדת. עיצובה היה נאה, וכלל דלתות קטנות ומשתפלות, שנפתחו הפוך. גם עיצובה הפנימי היה נאה למדי, וכלל לא מעט סממנים ספורטיביים – גלגל הגה גדול ונאה, לוח מחוונים מדופן עץ שכלל מחוונים משני צידיו, ריפוד עור ומוט הילוכים קצר שמוקם על רצפת המכונית. מכאנית, התבססה ה TA על מיכללי המוריס 10, ומנועה בנפח 1.3 היה בעל גל זיזים עליון, חידוש גדול באותם הימים. מנוע ה- 1.3 סיפק בעזרת זוג מאיידי SU הספק סביר מאד עבור זמנה – 50 כ”ס. מנוע המכונית היה בעל מהלך בוכנה ארוך מאד ביחס לקדח, ולכן היה גמיש מאד. תיבת ההילוכים היתה בת 4 מהירויות, כששני ההילוכים הראשונים לא היו סינכרוניים. מערכת הבלמים היתה הידראולית, וגם זה היה חידוש גדול במונחי אותה תקופה, והפעילה 4 בלמי תוף גדולים למדי. מערכת המיתלים כללה סרן קדמי משותף הנתמך על ידי קפיצי עלים, וסרן אחורי מניע הנתמך אף הוא על ידי קפיצי עלים. ה- TA הוצגה בשנת 36′, ולמרות שלא הייתה מכונית זולה, נמכרה היטב עד תום ייצורה ב- 39′. ב- 39′ החליפה אותה ה- TB שהייתה כמעט זהה לה חיצונית, אך הייתה בעלת מנוע חדש בנפח 1,250 סמ”ק, בו מהלך הבוכנה היה קצר בהרבה ביחס לקדח. למרות הירידה ב 50 סמ”ק בנפח המנוע, עלה ההספק ל- 54 כ”ס והביצועים שופרו. לרוע מזלה, ה- TB הוצגה ממש ערב מלחמת העולם השנייה, וכשפרצה המלחמה, הופסק ייצורה לאחר שנמכרו ממנה סה”כ 379 מכוניות. בשנות מלחמת העולם השנייה MG לא ייצרו מכוניות כלל, והייצור חודש רק לאחר תום המלחמה. מיד לאחר תום המלחמה הציגה MG את ה -TC החדשה, שהייתה כמו קודמתה, מתיחת פנים לדור הקודם. הספק המנוע עלה במעט עקב העלאת יחס הדחיסה, מערכת החשמל עברה לשימוש במתח של 12V, חריג למדי עבור זמנה ולוח המחוונים שונה, כך שמול הנהג שכן מד הסל”ד. MG החלה לייצא את המכונית לארה”ב, ולמרות שהיתה קטנה למדי, היא התחבבה מאד על האמריקאיים, שחלק מהם זכרו אותה עדו משהייתם באירופה בשנות המלחמה. ייצור ה- TC נמשך עד שנת 50′, ואז הוחלפה ב TD. ב- 5 שנות ייצורה נמכרו ממנה 10,000 עותקים בדיוק, מה שהעיד על ההצלחה המכובדת לה זכתה המכונית. בשנת 50 הוצגה ה- TD, שלראשונה הציגה שינוי מהותי בעיצובה החיצוני של המכונית – על אף שהקו הכללי נותר דומה למדי, הכנפיים הקדמיות היו נמוכות בהרבה, והמכונית נראתה ספורטיבית וזורמת בהרבה. גם תא הנוסעים שונה ושופר, וכעת שני המחוונים העיקריים – מהירות וסל”ד – שכנו זה לצד זה, מול הנהג. אולם השינוי הגדול היה דווקא בצד המכאני; הספק מנוע ה- 1,250 סמ”ק עלה ל- 57 כ”ס עקב העלאת יחס הדחיסה, עקב השיפור העיקבי באיכות הדלק, והביצועים שופרו. מהירותה המרבית עמדה על 124 קמ”ש והתאוצה מ 0-100 קמ”ש ארכה כ- 23 שניות. כל מערך המיתלים הקידמיים שונה, והמכונית קיבלה לראשונה מיתלים קדמיים נפרדים, שאיפשרו את השינוי העיצובי הבולט, והעניקו התנהגות כביש טובה בהרבה מזו של קודמותיה. הגה התיבה המיושן פינה מקומו להגה בשיטת מסרק ומוט משונן, שהגיע מהמוריס מיינור שהוצגה ב- 48′. ההגה החדש והמיתלים הקדמיים הנפרדים, הפכו את המכונית למהנה לנהיגה, על אף שהייתה איטית למדי. כקודמתה, גם ה TD יוצאה בהצלחה לארה”ב, ונמכרה בה היטב. ב- 3 שנות ייצורה נמכרו 30,000 מכוניות, כשרק בארה”ב נמכרו 23,000 מכוניות. באוקטובר 53′ הוצגה יורשת ה- TD, ה- TF. השינוי החיצוני העיקרי היה הטמעת הפנסים הקדמיים בתוך הכנפיים הקדמיות, מה שהעניק לחזית המכונית מראה מודרני יותר. מכסה המצנן היה חיצוני, ומערכת הקירור פעלה בלחץ גבוה. שינוי משמעותי בהרבה עבר תא הנוסעים; לוח המחוונים המיושן הוחלף בלוח מודרני בהרבה, שכלל מחוונים מתומנים, שנראו כסמל החברה. לראשונה כללה המכונית מדי חום ודלק, שנוספו עקב דרישות השוק האמריקאי, שהיה שוק היעד העיקרי של החברה. הספק המנוע עלה עוד ל 57.5 כ”ס. בשנת 54′ הוגדלו המאיידים, והספק המנוע עלה ל 63 כ”ס, עקב העלאת יחס הדחיסה. כקודמתה, גם ה- TF שכונתה גם MIDGET , ידעה הצלחה גדולה בארה”ב, ונמכרה בה היטב. בחודש אפריל 55′ ירדה ה- TF האחרונה מפסי הייצור, וזה הוחלפה ב MGA, שהייתה מכונית חדשה לגמרי. בערוב ימיה, בנתה MG שתי מכוניות בעלות מנוע גדול יותר בנפח 1.5, אולם לבסוף הוחלט לדחות את הצגת מנוע ה 1.5 לדגם שהחליף אותה, ה- MGA. בשנתיים וחצי בהן יוצרה, נמכרו ממנה 9,600 מכוניות. ירידתה של ה- TF מפסי הייצור סימנה סוף עידן עבור MG, בהן ייצרה מכוניות שזוהו עיצובית עם עיצובי שנות ה- 30′ וה- 40′. על אף שה- TD וה- TF היו מכוניות נאות מאד, עיצובית הן היו מיושנות והיה ברור שאם ברצונה של MG  להמשיך להיות יצרנית מכוניות ספורט מובילה, עליהם להציג עיצוב חדש ומודרני, מה שאכן קרה בפועל. סדרת ה T ייזכרו כמכוניות הספורט העממיות הראשונות של החברה הבריטית, שהחלה בעקבותיהן להפוך למותג בפני עצמו, שזכה להערכה רבה. MG חזרה להשתמש בשם TF עבור מכונית הספורט הדו מושבית בעלת מנוע מרכזי שהציגה בשנת 95′, כמחווה למכונית המקורית משנת 53′.

 

אין תגיות

534 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 5095abd42d85dcc9

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים