ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

פרארי Ferrari 125 S

  • פורסם: 11/04/2019 09:53
  • : 2959 ימים, 21 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

חברת סקודריה פרארי הוקמה בשנת 1929 וקבעה את מושבה בעיר מודנה שבאיטליה, שנודעה בחומץ הבלסמי שיוצר בה. מתחילת דרכה עסקה אך ורק בייצור מכוניות מירוץ, שניצחו מירוצים רבים בשנות ה- 30′. מלחמת העולם השניה קטעה את קריירת המירוצים העשירה של החברה, אך מיד בסיומה החליט מייסד החברה, אנזו פרארי, להתחיל בייצור מכוניות כביש, בעיקר כדי להכניס מזומנים לחברה שכמה שנים לא הייתה ממש פעילה. מכונית הכביש הראשונה שייצרה החברה שכונתה מעתה ואילך פרארי בלבד, עוצבה על ידי ג’יאצ’ינו קולומבו, והייתה מכונית ספורט דו מושבית נאה מאוד. מאפיין העיצוב הבולט שלה היה חרטומה הארוך ביחס לאורכה הכללי, מה שהעניק לה מראה ספורטיבי מאוד . בנוסף,  גלגליה הקדמיים מוקמו ממש בקצה החרטום, וסרחי העודף היו קטנים. גם עיצובה הפנימי, על אף שהיה פשוט וספרטני למדי, הקרין ספורטיביות, ולוח המחוונים צוייד היטב וכלל מדי סל”ד, חום ולחץ שמן. עיקר העינין במכונית החדשה היה כמובן הצד המכאני שלה. מהנדסי פרארי תיכננו עבורה מנוע חדש בעל 12 בוכנות במבנה V בנפח 1.5. מעבר לזה שהיה מדובר במבנה נדיר למדי באותה העת, בוודאי עבור מנוע בנפח כה קטן, גם תכנונו היה מתקדם מאוד – זוג גלי זיזים עליונים ובלוק מנוע וראשי מנוע עשויים אלומיניום. המנוע קטן הנפח הוזן על ידי 3 מאיידים כפולים, קטנים למדי, וגם מערכת ההצתה היתה מתקדמת יחסית, בוודאי במונחי זמנה. יחס הקדח\ מהלך היה זהה כמעט מה שסייע למנוע להפיק הספק כמעט חסר תקדים עבור זמנו של 100 כ”ס בגרסת הכביש ו 118 כ”ס בגרסה שיועדה למירוצים. הספק המנוע החדש שכונה קולומבו, עם שם המהנדס המוכשר שהגה אותו, עבר לתיבת הילוכים חדשה שהייתה בעלת 5 מהירויות, כשלמעט ההילוך הראשון, כל ההילוכים היו סינכרוניים, וגם זה היה חידוש טכנולוגי מתקדם עבור זמנה. מערכת המיתלים כללה עצמות עצה קדמיות כפולות ומוט מייצב ואילו המיתלה האחורי כלל סרן אחורי חי שנתלה על קפיצי עלים אורכיים. מערכת הבלמים היתה הידראולית ועשתה שימוש ב- 4 בלמי תוף גדולי קוטר. מערכת ההיגוי עשתה שימוש בתיבה משוכללת יחסית ותפוחים. המכונית החדשה שכונתה פרארי 125S הוצגה בתחילת שנת 47′ והייתה למעשה מכונית הכביש הראשונה של החברה האיטלקית החדשה-ישנה. המכונית נצבעה באדום כהה ויועדה למרוצים, על אף שתוכננה להימכר לקהל הרחב. המכונית הראשונה שיוצרה הוצעה למכירה, ואילו המכונית השנייה השתתפה במירוץ גרנד פרי שנערך באיטליה, ואף ניצחה אותו. בשל מחירה הגבוה מאוד לא הצליחה פרארי למכור את המכונית היחידה שיוצרה, אך הצלחתה הגדולה במירוץ שנערך, סללה את הדרך לדגמים שבאו אחריה, והפכו את פרארי ליצרנית מכוניות ספורט מובילה. הפרארי 125S תיזכר לא רק כמכונית הכביש הראשונה של פרארי, אלא גם כמכונית שנהנתה מרמה הנדסית גבוהה מאוד עבור זמנה, וכמכונית הראשונה של פרארי שעשתה שימוש במנוע ה- V12 החדש ששימש את פרארי ב- 40 שנה הבאות. למרות נפחו הקטן, 1.5, הספק המנוע היה גבוה , מה שהביא את המכונית הקלה – 750 ק”ג משקלה, למהירות מירבית של 183 קמ”ש ולתאוצה מ 0-100 קמ”ש תוך 10.3 שניות בלבד. גם התנהגות הכביש עמדה על רמה גבוהה מאוד, מה שהעיד יותר מכל על רמה הנדסית גבוהה. הפרארי 125S הוחלפה על ידי ה- 166S שהייתה מכונית קופה נאה שעוצבה על ידי קריו אנדראוטי בסדנת קרוזיירה האיטלקית. ה 166S החדשה חלקה קווי עצוב דומים למדי עם אלו של ה- 125S, אך נראתה מודרנית יותר, בעיקר עקב ביטול הכנפיים הקדמיות הבולטות. באותה העת, סוף שנות ה- 40′ הצטרף מהנדס צעיר בשם אורליו למפרדי לצוות מהנדסי החברה, וזה הגדיל את מנוע ה- 1.5 והפך אותו למנוע 2.0 שסיפק בין 100 ל- 140 כ”ס בגירסת המירוצים. בניגוד לדגם שאותו החליפה ה- 166S, ה- 125S, הפעם זכתה המכונית להצלחה מסחרית גדולה יותר, ובין השנים 48′ ל- 53′ נמכרו ממנה 39 יחידות. למרות שהייתה מכונית יקרה מאוד, היא נהנתה מביקוש גבוה, בעיקר עקב הצלחתה הגדולה במירוצים, ובייחוד במירוץ המילה מילייה היוקרתי.

אין תגיות

29 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 1635caee330e7e14

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים