ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

פיג’ו Peugeot 403

  • פורסם: 02/08/2018 20:23
  • : 980 ימים, 7 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי.

בשנת 48′ הציגה פיג’ו הצרפתית מכונית משפחתית חדשה, שאמורה הייתה להחליף את ה- 202 המיושנת שראתה אור עוד בסוף שנות ה- 30′. המכונית החדשה כונתה 203, והציעה עיצוב מודרני בהרבה משל ה 202, מנוע חדש בעל שסתומים עיליים בנפח 1.3, הגה בשיטת מסרק ומוט משונן ומערכת מיתלים מתקדמת יחסית, שכללה סרן אחורי שנתמך על ידי קפיצי סליל ומוט פנאהרד. ה- 203, שהייתה המכונית הראשונה שהציגה פיג’ו לאחר תום מלחמת העולם השניה, הפכה להצלחה גדולה, והיתה המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בצרפת, ולמכונית השניה הנמכרת ביותר, לאחר הרנו 4CV. כשנה לאחר השקתה, הוצגה גירסת הסטיישן שלה, שהייתה ארוכה ב- 20 ס”מ מהגירסה המשפחתית, וגם בסיס הגלגלים התארך בהתאם. המרווח הפנימי היה יוצא דופן, מה שאיפשר הסעת 6 נוסעים בנוחות יחסית. אולם למרות הצלחתה, ואולי בשל הצלחתה, החלה פיג’ו, שניצלה היטב את ההכנסות הנאות שייצרה המכונית, בפיתוח יורשת עתידית. הפעם החליטו בפיג’ו שלא לעצב בעצמם את המכונית, אלא למסור את עיצובה לסדנת עיצוב חיצונית. לצורך כך, פנו בפיג’ו לפינינפארינה האיטלקית, וביקשו ממנה לעצב עבורה מכונית משפחתית בינונית בגודלה, שתציע עיצוב מודרני ונאה. פינינפארינה נענו לבקשה, ועיצבו מכונית משפחתית בינונית בגודלה, 4.47 מטר אורכה. עיצובה של המכונית נעשה ברוח שנות ה 50′ המוקדמות, ולכן היא הציעה קו עגלגל. בניגוד לקודמתה, שצויידה בדלתות בעלות פתיחה הפוכה, הפעם המכונית כללה דלתות קדמיות בעלות כיוון פתיחה רגיל. הקו הכללי של המכונית היה נאה מאוד ומודרני, ללא שום זכר לקו העיצובי של מכוניות שנות ה- 40′ שאיפיינו את קודמתה. גם עיצובה הפנימי היה נאה ומודרני, וכלל לוח מחוונים מעוצב ומצוייד טוב יחסית. בשל תכנון נכון, בסיס הגלגלים עמד על נתון של 2.66 מטר, נתון מצויין עבור מכונית בת זמנה, מה שאמור היה ליצור מרחב פנימי טוב. בניגוד לקודמתה, שהיתה מצויידת בשלדה חלקית, הפעם הוחלט שהמכונית תהיה בעלת מרכב אחוד מלא, מה שאמור היה ליצור מכונית קלה יחסית וזולה יותר לייצור. דווקא הצד המכאני היה שמרני יותר, והמכונית התבססה על מיכללי קודמתה, בעיקר בשל העובדה שהם היו טובים דיים, ומתקדמים יחסית. המנוע הבסיסי נותר ה- 1.3, בעיר בשיקולי מיסוי, אולם בשל העליה המהירה באיכות הדלק, יחס הדחיסה עלה ועימו ההספק – 50 כ”ס במקום 42. להיצע המנועים נוסף מנוע חדש, בנפח 1.5 שפיתח הספק של 58 כ”ס, שאמורים היו להניע מכונית ששקלה 1,023 ק”ג. תיבת ההילוכים היתה בעלת 4 הילוכים, כשההילוך הראשון לא היה סינכרוני. מערכת המיתלים היתה דומה למדי לזו של הדגם הקודם, וכללה מיתלים קדמיים נפרדים ומיתלה אחורי בעל קפיצי סליל. גם מערכת ההיגוי והבלמים היו זהות כמעט לאלו של ה 203, למעט תופי בלימה גדולים יותר בשל העליה בהספק המנוע. בניגוד להשקתה הצנועה של קודמתה, ה 203, הפעם החליטו בפיג’ו על השקה מרשימה ונוצצת, וזו נערכה בחודש אפריל 55′, בארמון טרוקדרו בפריז. התצוגה היתה מרשימה, וקהל רב הגיע לחזות במכונית החדשה. למרות שה 203 נמכרה היטב, המכונית החדשה שכונתה 403 נמכרה מצויין מיומה הראשון, שלא על חשבון ה- 203 שמכירותיה לא נפגעו בצורה משמעותית. עיצובה הנאה, ביצועיה הסבירים, התנהגות הכביש הטובה ונחות הנסיעה המצויינת, הפכו אותה לרבת מכר. פיג’ו ניצלו היטב את ההמולה התקשורתית, והציגו בשנת 56′ שתי גרסאות מרכב חדשות – הסטיישן, שהיתה ארוכה ב- 14 ס”מ, כשבסיס הגלגלים היה ארוך יותר ב 24 ס”מ, מה שיצר מכונית שימושית להפליא, שכמובן הציעה 3 שורות מושבים שאיפשרו הסעת 7 נוסעים בנוחות. גירסה נוספת היתה הקבריולט, שהייתה בעלת מרכב 2 דלתות נאה מאד. הגירסאות הנוספות הגדילו מאוד את אטרקטיביות המכונית, ומכירותיה היו מצויינות. בשנת 58′ שונה מיקום סמל המכונית, בשל שיקולי בטיחות ופתח מילוי הדלק הועבר את מאחורי הפנס האחורי השמאלי, שהיה ניתן להסטה. גם גלגל ההגה שונה, והפך למודרני יותר.נוספה גירסה חדשה – הטנדר, שהיה בעל ארגז אחורי פתוח והיה בעל כושר העמסה מכובד. בשל תכונות אלו, הפך הטנדר לפופולארי מאוד. בשנת 60′ הופסק ייצור ה 203, שכבר היתה מיושנת, וה 403 נותרה המכונית המשפחתית היחידה בהיצע פיג’ו. אולם באותה התקופה, פיג’ו היתה מצוייה בעיצומו של פיתוח מכונית משפחתית חדשה, שהיתה אמורה לרשת את ה 403. זו הוצגה ב- 61′ וכונתה 404, ואף היא עוצבה על ידי פיניפארינה. למרות הצגת ה- 404, שהייתה מודרנית בהרבה מה- 403, הן עיצובית והן תיכנונית, המכירות הטובות נותרו, ושניהן נמכרו מצויין. בשנת 61′ הופסק ייצורה של גירסת הקבריולט וכשנה לאחר מכן הופסק גם ייצורה של גרסת הסטיישן, כך שרק הגרסה המשפחתית נותרה בייצור. בשנת 66′ הופסק ייצורה לאחר שנמכרו ממנה מעט למעלה ממיליון מכוניות, וכך היתה הפיג’ו הראשונה שמכירותיה חצו את קו המיליון, וזו גם הייתה הסיבה מדוע נותרה בייצור, לפחות בשנה האחרונה לשיווקה. הפיג’ו 403 תיזכר לא רק כהצלחה מסחרית גדולה ומכונית הראשונה של פיג’ו שמכירותיה חצו את קו המיליון, אלא גם כמכונית מצויינת לזמנה – עיצובה היה נאה מאד, ביצועיה היו סבירים בהחלט, התנהגות הכביש היתה טובה ונוחות הנסיעה הייתה מצויינת. לטובה ייזכרו גירסאות הסטיישן שהציעה מרחב פנים יוצא דופן וכמובן הקבריולט שהתפרסמה בסדרת הטלוויזיה קולומבו, בה שימשה את הבלש המפורסם.

 

אין תגיות

512 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 4905b633d2c37513

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים