ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

פיג’ו 404 Peugeot

  • פורסם: 17/07/2017 22:59
  • : 424 ימים, 11 שעות
פיג'ו  404  Peugeot - תמונה 1פיג'ו  404  Peugeot - תמונה 2פיג'ו  404  Peugeot - תמונה 3פיג'ו  404  Peugeot - תמונה 4

פירוט

מאת : חן פרחי

בשנת 55′ הציגה פיג’ו הצרפתית את ה 403, הפיג’ו המודרנית הראשונה שהוצגה לאחר מלחמת העולם השניה.
ה 403 עוצבה ע”י פיניפארינה האיטלקי, ונפתח שיתוף פעולה ארוך שנים בין סדנת העיצוב האיטלקית לפיג’ו.
ה 403 היתה מכונית נאה וטובה מאד לזמנה, אולם התבססה מכאנית על דגמי עבר של פיג’ו, ומנועה המיושן והחלש נלקח מה 203.
כלכלת צרפת הראתה התאוששות מרשימה לקראת סוף שנות ה 50′, ופיג’ו החליטו לפתח מכונית שתירש את ה 403, אך תפנה לפלח שוק מעט גבוה יותר.
לתורך עיצוב המכונית פנו פיג’ו שוב לפינינפארינה, וזה עיצב עבורם מכונית משפחתית גדולה למדי, 4.44 מטר אורכה, שנטשה את הקו המעוגל שאיפיין את ה 403 וחלק גדול ממכוניות שנות ה 60′.
פריטים מעניינים בעיצובה של המכונית החדשה, ששמה נקבע כ 404, מה שאומר שהיתה הראשונה בסדרת ה 04 בפיג’ו, היו הכנפיים הקדמיות המעוגלות והאחוריות המובחנות, כמו גם השמשה הקדמית הרחבה.
המכונית החדשה נראתה מודרנית ונאה, כשהצבת הגלגלים הקדמיים ממש בקצה המכונית איפשר בסיס גלגלים מכובד ביותר של 2.65 מטר, וכפועל יוצא מרווח פנימי מצויין.
עיצוב הפנים נעשה ע”י פיג’ו עצמם, והיה פשוט ותכליתי.
גם הצד המכאני זכה לתשומת לב, ופותח מנוע חדש בנפח 1.6 עבור המכונית, שסיפק 68 או 72 כ”ס, בתלות ביחס הדחיסה.
למנוע ה 1.6 החדש היה גל זיזים תחתון, אך ראש מנוע מאלומיניום ומאייד סולקס בודד.
תיבת ההילוכים בת 4 מהירויות נלקחה מה 403, והיתה בעלת הילוך ראשון לא מסונכרן.
השינוי העיקרי היה במערכת המיתלים – את המיתלה הקדמי המיושן של ה 403 החליף מתלה מק’פרסון מודרני עם מוט מייצב, ואילו הסרן האחורי היה חי עם מוט פנהארד.
החידוש העיקרי בסרן האחורי, היה בצינור שעטף את גל ההינע, וחובר לסרן האחורי, ואיפשר לו תנועה מוגבלת, אך כזו שהפכה בעצם לסוג של היגוי אחורי, מה שאמור היה לשפר את התנהגות הכביש.
ה 404 היתה המכונית הראשונה בה בולמי הזעזועים שלה פותחו ויוצרו על ידי פיג’ו עצמם ולא ניקנו מספקי חוץ.
מערכת הבלמים כללה 4 בלמי תוף, והיתה מיושנת יחסית.
המכונית החדשה הוצגה בשנת 60′ וזכתה להצלחה עצומה מן היום בו הוצגה; ה 404 הציעה נוחות נסיעה מצויינת ששולבה בהתנהגות כביש טובה ואפילו מהנה, ופתחה עידן חדש בפיג’ו.
בסוף 61′ הוצגה גירסת הקונברטיבל היפיפיה של המכונית, שהפעם גם הורכבה על ידי פיניפארינה באיטליה.
מעט מאוחר יותר הוצע מנוע ה 1.6 עם הזרקת דלק מכאנית של קוגלפישר, מה שהעלה את הספק המנוע ל 96 כ”ס מכובדים, והקנה למכונית ביצועים טובים למדי.
כשנה לאחר מכן, ב 63′, הוצגה גירסת הקופה האלגנטית של המכונית, שלא היתה אלא קונברטיבל עם גג קשיח, וגרסת הסטיישן של המכונית.
בשנת 67′ הוחלף לוח המחוונים המיושן בלוח חדש שכלל 3 שעונים עגולים, ושעון זמן כציוד תקני.
באותה שנה הוצג הטנדר 404, שעשה שימוש בקפיצי עלים מאחור ומיתלים קדמיים מחוזקים, כמו בסטיישן.
ב 68′ קיבלה ה 404 תיבת הילוכים חדשה, עם סידור הילוכים מקובל וסינכרון מלא, כמו גם אופציה לתיבה אוטומטית של ZF הגרמנית.
וסוף סוף קיבלה ה 404 בלמי דיסק קדמיים.
המכירות היו מצויינות, וה 404 קנתה לה שם של מכונית אמינה מאד ופשוטה לתחזוקה.
למרות השינויים והעדכונים, לא עברה ה 404 שום מתיחת פנים חיצונית ונותרה כך עד סוף ייצורה ב 75′.
גם במירוצי הראלי נחלה ה 404 הצלחות גדולות, בייחוד בראלי ספארי האפריקאי שדורש סיבולת גבוהה מהמכונית.
ייצור ה 404 נמשך עד סוף 75′, וכשירדה מפסי הייצור לא הוצגה לה יורשת.
ייצור המכונית נמשך עד 80′ במפעל הארגנטינאי ועד 91′ בקניה, אם כי ייצור הטנדר נמשך בצרפת עד סוף 88′.
במהלך 15 שנות ייצורה הורכבו למעלה מ 2 מיליון מכוניות, מה שהופך אותה לאחת המשפחתיות הנמכרות ביותר של כל הזמנים, ובצדק.
ה 404 היתה מכונית נהדרת לזמנה – נוחה להפליא ומתנהגת היטב, קלה ופשוטה לתחזוקה, מרווחת ושימושית.

אין תגיות

519 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 683596d1736a7b08

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים