ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

פיאט Fiat 850 \ 900 T

  • פורסם: 21/04/2019 14:08
  • : 2969 ימים, 21 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 63′ הציגה פיאט האיטלקית מכונית משפחתית קטנה חדשה, ה- 850. המכונית החדשה שעוצבה על ידי דאנטה ג’יאקוזה המשיכה את הקו התכנוני של ה- 600 שהוצגה ב- 55′ וכבשה בסערה את כבישי איטליה – מנוע אחורי מקורר מים והנעה אחורית. באותה העת זו הייתה התפיסה התכנונית של מרבית יצרני המכוניות הקטנות, בעקבות הצלחתה המסחררת של החיפושית, בזו אחר זו הוצגו מכוניות משפחתיות קטנות שצויידו במנוע והנעה אחורית – הסימקה 1000, ההילמן אימפ, הפרינץ 100 ועוד. ה- 850 החדשה נחלה הצלחה גדולה למן היום בו הוצגה, ומכירותיה היו מצויינות. אולם פיאט ידעו היטב שכדי להגדיל את המכירות יהיה צורך בכמה שיותר תתי דגמים, שישלימו אלו את אלו. לכן בתערוכת ג’נבה 65′ הציגה פיאט את גרסאות הספיידר והספורט של ה- 850  שעוצבו על ידי ג’יורג’יטו ג’יאוג’יארו שעבד באותה העת בסדנת ברטונה. הגדלת קשת הדגמים הוכיחה עצמה ותרמה למכירות המצויינות. מעודדים מהצלחת הגרסאות הספורטיביות, התפנו פיאט לתכנון גרסה מסחרית למכונית, שתוכל גם להתאים כמובילת נוסעים. בשנת 56′ הציגה פיאט גרסת נוסעים מעניינת מאד לפיאט 600 – המולטיפלה. מרכבה של ה-600 הוארך, תוך שחלקה האחורי נותר זהה למקור. הארכת המרכב איפשרה הסעת 6 נוסעים, והמכונית היוותה מופת לתכנון ולניצול חללה הפנימי. המולטיפלה המקורית זכתה להצלחה גדולה, ועד מהרה הפכה לחביבתן של נהגי המוניות ברומא, שאהבו את השימושיות שלה וצריכת הדלק הנמוכה. בשנת 69′ הופסק ייצור המולטיפלה, כשנה לפני הפסקת ייצורה של הגרסה המשפחתית. החליפה אותה ה- T600, שלא הייתה אלא גרסה מסחרית של ה- 600. בניגוד למולטיפלה שהיתה בעלת קשר עיצובי ל- 600 המקורית, הפעם מדובר היה במסחרית רבועה חסרת ייחוד. אולם לעיצובה הרבוע היו לא מעט יתרונות, ובהם מרווח פנימי גדול בהרבה שאיפשר הסעת 7 נוסעים בנוחות גדולה בהרבה וכמובן יכולת לשנע סחורות, מה שלא התאפשר במולטיפלה המקורית. ה- T600 הונעה על ידי מנוע בנפח 633 סמ”ק שסיפק 28 כ”ס צנועים וביצועים בהתאם. כשנוכחו בפיאט לדעת שיש ביקוש לסוג זה של מכוניות, הרכיבו במכונית את מנועה ותיבת ההילוכים של ה- 850 המצליחה, והמכונית כונתה T850. מנוע ה- 843 סמ”ק שלה סיפק 34 כ”ס וביצועים עדיפים על אלו של קודמתה. תא הנוסעים דמה בעיצובו לזה של הגרסה המשפחתית של ה- 850 ואיבזורה היה צנוע למדי. בשל מימדיה הקומפקטיים שהתאימו מאוד לסימטאות הצרות של רבות מערי איטליה, זכתה גרסתה המסחרית של ה- 850 להצלחה גדולה ונמכרה היטב. בשנת 73′ ירדה הפיאט 850 האחרונה מפסי הייצור, אולם גירסתה המסחרית המשיכה להיות מיוצרת ועדיין נשאה את השם 850. בשנת 76′ עברה ה T850 מתיחת פנים משמעותית, במסגרה הוחלף מנוע ה- 843 סמ”ק במנוע הפיאט 127 בנפח 903 סמ”ק. יחס הדחיסה הורד על מנת לשפר את גמישותו ולכן ההספק עמד על 35 כ”ס, אך בסל”ד נמוך יותר. חזית המכונית קיבלה את פנסיה של ה- 127 ולכן נראתה מודרנית יותר. גם חישוקי הגלגלים זכו לעיצוב נאה יותר והניקלים הושחרו. מתיחת הפנים לא פסחה גם על תא הנוסעים, ולוח מחוונים מודרני יותר שמקורו ב- 127 החליף את הלוח המיושן. על מנת להגביר את כושר המשיכה של המכונית, היא הוצעה גם בגירסת קמפר בעלת גג גבוה שצויידה היטב. המכונית המחודשת שכונתה T900 הוצגה בשנת 76′ וכקודמותיה נמכרה היטב. בשנת 81′ הוחלף שמה של המכונית, ומאותה העת כונתה פיאט אמיגו. למרות שהייתה מיושנת להחריד, יוצרה המכונית עד סוף שנת 85′, ואז נעלמה מהיצע פיאט בלא שהוצגה לה יורשת. ה- T900 תיזכר כמכונית בעלת מנוע והנעה אחוריים האחרונה של פיאט, שחתמה פרק ארוך ומפואר בתולדות החברה האיטלקית. למרות שהייתה מיושנת עיצובית ותכונית, הציעה ה- T900 מרווח פנימי מצויין, שימושיות טובה, חסכון בדלק ותחזוקה פשוטה וזולה.

אין תגיות

40 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 2435cbc4db77d887

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים