ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

פיאט ארג’נטה Fiat Argenta

  • פורסם: 11/02/2018 22:58
  • : 987 ימים, 11 שעות
פיאט ארג'נטה Fiat Argenta - תמונה 1פיאט ארג'נטה Fiat Argenta - תמונה 2פיאט ארג'נטה Fiat Argenta - תמונה 3פיאט ארג'נטה Fiat Argenta - תמונה 4פיאט ארג'נטה Fiat Argenta - תמונה 5פיאט ארג'נטה Fiat Argenta - תמונה 6פיאט ארג'נטה Fiat Argenta - תמונה 7פיאט ארג'נטה Fiat Argenta - תמונה 8

פירוט

מאת : חן פרחי.

תערוכת טורינו 72′ תיזכר כמפגן כוח יוצא דופן של תעשיית הרכב האיטלקית, שהייתה באותה העת בשיא פריחתה. בתערוכה זו הוצגו מספר שיא של מכוניות איטלקיות שהיו בעלות חשיבות עצומה עבור יצרניהן – לנצ’יה בטא, אלפא רומיאו אלפטא ופיאט 126 ו- 132. ה- 132 שהוצגה באותה תערוכה נועדה להחליף את הפיאט 125, שלמרות שהייתה בעלת מנוע מתקדם יחסית בעל הספק גבוה ביחס לנפחו, 100 כ”ס, לא נחלה הצלחה מסחרית גדולה, בעיקר בשל עיצוב שדמה מידי לזה של ה- 124 שהייתה זולה בהרבה. ה- 132 החדשה עשתה שימוש במנוע המעולה בעל גל זיזים עליון כפול, אך נראתה מודרנית ויוקרתית בהרבה מה 125. על עיצובה הופקד מרצ’לו גאנדיני המוכשר, וזה עיצב מכונית משפחתית-סאלון נאה, מודרנית ועדכנית. ה- 132 ידעה הצלחה מסחרית גדולה בהרבה מזו של ה- 125, אך לא הפכה ללהיט מכירות, ומכירותיה לא הגיעו לצפי של אנשי פיאט. לכן עברה כבר ב- 74′ מתיחת פנים חיצונית שעידנה את עיצובה. לאחר שגם מתיחת הפנים הזו לא עוררה את המכירות הדי מאכזבות, ביצעה פיאט ב- 132 מתיחת פנים משמעותית יותר ב- 77′, יחד עם מרבית דגמי פיאט. מתיחת הפנים עדכנה שוב את עיצובה החיצוני, אולם החשוב יותר היה עיצוב הפנים החדש שהיה נאה ומודרני בהרבה מזה המיושן של הדגם היוצא. גם רמת האיבזור עלתה, והמכונית כללה לוח מחוונים מפורט ואופציה לציוד מותרות בדמות נעילה מרכזית, חלונות חשמל קדמיים ואופציה למזגן מקורי ממערכת שהגיעה מבית GM האמריקאית. באותה שנה, 77′, הופסק ייצור הפיאט 130, מכונית הדגל של פיאט, שמעולם לא ידעה הצלחה של ממש, כך שה- 132 נותרה למעשה מכונית הדגל של פיאט. מתיחת הפנים המקיפה שיפרה את אטרקטיביות המכונית, ויחד עם תוספת גירסת 2.0, המכירות החלו לעלות. פיאט תיכננה להחליף את ה- 132 במכונית חדשה ומודרנית בעלת הנעה קדמית, אולם הוצאות הפיתוח העצומות של הפיאט ריטמו, כמו גם ירידה כללית במכירות, דחו את תכניתם בכמה שנים, על אף שנחתם הסכם עקרוני עם סאאב השבדית, שהייתה אף היא מעוניינת בפיתוח מכונית סאלון חדשה. לכן החליטו בפיאט להרוויח זמן על ידי ביצוע מתיחת פנים מקיפה מאד ל- 132. מאחר ותקציב הפיתוח היה נמוך מאד, עקב הוצאות הפיתוח הגבוהות מאד של יורשת ה- 127, הוחלט שהמכונית תתבסס על כמה שיותר מיכללים וחלקי מרכב של ה- 132, אולם תציע עיצוב יוקרתי ומודרני יותר, תוך ניסיון לפנות לפלח שוק מעט גבוה יותר מזה שפנתה אליו ה- 132. העיצוב הכללי היה כמעט זהה, אולם חזית המכונית כללה פנסים מלבניים, הקורה האחורית שונתה וכך גם אחוריה של המכונית. המראה כללי אכן היה מודרני יותר, אם כי אי אפשר היה לטעות בזהות המקור. גם תא הנוסעים זכה למתיחת פנים משמעותית, עם עיצוב פנים חדש ומודרני יותר, כלל מושבים נוחים יותר, משענות ראש ליושבי המושב האחורי ולוח מחוונים חדש ועדכני. יחידות ההינע נותרו זהות – מנוע 1.6 שסיפק 98 כ”ס ומנוע 2.0 שסיפק 111 כ”ס. נוספה גירסה מוזרקת למנוע ה- 2.0 שסיפקה 122 כ”ס, בנוסף למנוע דיזל בנפח 2.5 שסיפק 72 כ”ס. שאר המיכללים המכאניים הועברו ישירות מה- 132, למעט הגה כוח שהפך לציוד תקני. הצגת המכונית שכונתה ארג’נטה התקיימה בשנת 81′ בתערוכת ג’נבה,והיא החלה להימכר מעט לאחר מכן. למרות המראה המודרני, תא הנוסעים העדכני והמאובזר היטב, הביצועים הטובים והתמחור הנוח, המכונית נמכרה במספרים נמוכים למדי, למגינת ליבם של אנשי פיאט שתלו בה תקוות. עיקר הביקוש אליה הגיע מממשלת איטליה, בה שימשה את הפקידות הבכירה. עד מהרה התברר לפיאט שקהל הלקוחות הבין שלא מדובר במכונית חדשה, אלא במתיחת פנים למכונית וותיקה למדי, והמכירות היו בהתאם. מאחר ופיתוח יורשת הארג’נטה התבצע באיטיות רבה, עקב קשיים תקציביים, החליטה פיאט לערוך במכונית מתיחת פנים נוספת ב- 83′, ולא בלי סיבה. באותה שנה הוצגה הפיאט אונו החדשה, שהציגה לראשונה את גריל חמשת הפסים החדש, וגריל זה הופיע בכל דגמי פיאט, והארג’נטה לא יכלה לחרוג משאר בנות משפחתה. לכן קיבלה גם הארג’נטה את הגריל החדש, וכמובן שגם שמות הדגם שונו – דגם ה 1.6 כונה 100, ה 2.0 כונה 110 והדגם המוזרק בעל מנוע ה- 2.0 כונה 120IE. הוצגה גירסת טורבו דיזל שסיפקה 90 כ”ס וביצועים סבירים בהחלט.נוסף מוט מייצב אחורי, הפגושים הוחלפו וכך גם כיסויי הגלגלים.  גירסה מעניינת במיוחד נוספה בשנת 84′ – ה VX. ה VX עשתה שימוש במנוע ה 2.0 שצוייד במגדש על, בעזרתו סיפק 135 כ”ס ומומנט גבוה בסל”ד נמוך יחסית. המנוע נלקח מלנצ’יה, ונועד להגביר את כושר המשיכה של המכונית , שמכירותיה ירדו עוד ועוד. בגירסת ה- VX הגיעה המכונית למהירות מירבית של 185 קמ”ש והאיצה מ 0-100 קמ”ש תוך 9.3 שניות. בשנת 85′ הוצגה יורשתה, הפיאט כרומה, שהייתה חלק ממשפחת טיפו 4, והופסק ייצורה. ב- 4 שנות ייצורה נמכרו 110,000 מכוניות, מספר נמוך למדי. הארג’נטה לא נועדה אלא להרוויח זמן עבור פיאט, עד הצגת הכרומה החדשה, ובסך הכל עמדה במשימה שהוטלה עליה. למעט ה X1\9, הארג’נטה הייתה מכונית ההנעה האחורית האחרונה של פיאט, וחתמה עבורה פרק ארוך ומפואר מאד.

 

אין תגיות

432 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 6655a80ad9eec99b

FleaMarket.co.il