ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

פורד טאונוס Ford Taunus TC

  • פורסם: 25/04/2019 12:45
  • : 2973 ימים, 21 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 65′ הציגה פורד אירופה מכונית מסחרית חדשה, הטרנזיט. מעבר לעיצובה המודרני ולעובדה שהחליפה שתי מכוניות מסחריות – הפורד טאונוס-טרנזיט והפורד תמז’ שיוצרו על פורד גרמניה ופורד בריטניה בהתאמה, זו הייתה המכונית הראשונה שפותחה ויוצרה על ידי שתי החטיבות האירופאיות של פורד, במהלך שעתיד יהיה להתרחב עם השנים. בהנהלת פורד ארה”ב החליטו שאין עוד טעם והגיון בהחזקת שתי מחלקות פיתוח מקבילות, שעלו כסף רב. לכן החליטו בהנהלת פורד על האחדת דגמים שתיארך כמה שנים, שבסופה כל דגמי פורד אירופה יהיו זהים כמעט לחלוטין. הבאה בתור הייתה הפורד אסקורט שהוצגה ב- 68′ והחליפה את האנגליה המיושנת. אחריה הגיעה הקפרי, מכונית הקופה הנאה של החברה שהוצגה ב 69′. השלד של פורד גרמניה הורכב מדגמי הטאונוס שפותחו בגרמניה, וכללו את ה- P6 וה- P7 הגדולות ומתחתן מוצבו דגמי ה- 15M שצויידו במנועי V4. במקביל, פורד בריטניה ייצרה את הקורטינה MK2 שידעה הצלחה מסחרית גדולה. לקראת סוף שנות ה- 60′ הפכו הן דגמי הטאונוס והן הקורטינה MK2 למיושנות למדי, לפחות עיצובית, ולכן הוחלט בפורד על החלפתן. מאחר והוחלט על האחדת דגמים בין שתי החטיבות האירופאיות, המכונית החדשה פותחה תוך שיתוף פעולה מלא בין שתי החטיבות, על אף שהן לא היו מעוניינות בזה, מאחר והמהלך גרר פיטורי מהנדסים בשני הצדדים. פרוייקט החלפת דגמי הבסיס של הטאונוס והקורטינה יצא לדרך בשנת 68′ והסתיים בסוף 70′ עם הצגת הפורד קורטינה MK3  שנהנתה מעיצוב נאה ומודרני, הן חיצוני והן פנימי וממיכלים מודרניים יותר כמו הגה מסרק ומוט משונן ומיתלה אחורי מתקדם יותר שכלל קפיצי סליל שהחליפו את קפיצי העלים המיושנים. מאחר והמכונית החדשה פותחה תוך שיתןף פעולה בין מחלקות ההנדסה של פורד בריטניה ופורד גרמניה, הוחלט לשווק אותה גם כפורד טאונוס. אולם הנהלת פורד גרמניה שמקום מושבה בעיר קלן, דרשה כמה שינויים עיצוביים שיבדלו אותה מהקורטינה, ולו לצרכים שיווקיים בלבד. הנהלת פורד ארה”ב נאותה לבקשת פורד גרמניה, בתאני שהשינויים לא יהיו משמעותיים מאד ולא יהיו יקרים, הן לפיתוח והן לייצור. בנוסף, דרשה פורד גרמניה לפתח מכונית קופה על בסיס הקורטינה, וגם דרישתה זו נענתה. מעצבי פורד גרמניה שינו את קורתה האחורית של הקורטינה והפכה אותה לרבועה יותר וגם הפנסים האחוריים שונו. התוצאה לא הייתה נאה יותר מהמקור הבריטי, אך הייתה שונה והבדילה היטב בין המכוניות. גירסת הקופה, לעומת זאת, הפגינה מקוריות עיצובית, וכללה קורה אחורית דקיקה, שיצרה מראה נאה מאוד ומקורי. עיצובן הפנימי היה זהה כמעט וכך גם המיכללים המכאנים, בחריג אחד – מאחר וברשות פורד גרמניה עמדו מנועי V6 מפיתוח עצמי, החליטו להוסיף למכונית גרסת V6 שצויידה במנוע בנפח 2.3 שסיפק בעזרת מאייד כפול גדול 114 כ”ס. המכונית שכונתה טאונוס TC החלה להימכר במקביל לקורטינה הבריטית בשנת 70′, וכמוה היא זכתה להצלחה גדולה. למרות שהיו מכוניות כמעט זהות ונמכרו במקביל, מכירות הטאונוס TC לא פגעו במכירות הקורטינה MK3 והן השלימו זו את זו היטב. בשנה וחצי הראשונות לייצורה נמכרו כ- 300,000 מכוניות, מה שהפך אותה לאחת המשפחתיות הפופולאריות ביותר בגרמניה באותה העת. בשנת 73′ עברה הטאונוס TC מתיחת פנים קלה, במסגרתה שונו פנסיה הקדמיים, והפכו מעגולים למלבניים ונוספה רמת גימור גבוהה שכונתה GXL. משבר האנרגיה שפרץ בשנת 73′ פגע במכירות כל היצרנים האירופאיים, וגם פורד לא נמלטה ממנו. בשנת 74′ חלה ירידה חדה במכירות המכונית, והתפוקה ירדה בלמעלה מ- 40%. לכן החליטה פורד על פיתוח מכונית חדשה, שתחליף הן הקורטינה והן את הטאונוס. בשנת 75′ ירדה הטאונוס TC האחרונה מפסי הייצור, וזו הוחלפה על ידי הטאונוס TC2, אלא שהפעם מדובר היה במכונית זהה לחלוטין לקורטינה MK4. הפורד טאונוס TC תיזכר כמכונית שולית בהיסטוריה של פורד, כי למעשה היה מדובר במכונית זהה כמעט לקורטינה MK3, אולם במשימתה היא הצליחה ונמכרה היטב לצד הקורטינה MK3. לטובה תיזכר גירסת הקופה היפיפיה שלה שהציעה עיצוב נאה מאוד וביצועים טובים בגירסאות ה- 2.0 וה- 2.3 שצויידה במנוע V6.

אין תגיות

37 סך צפיות 3 היום

  

מס' מודעה: 8745cc18020ebaa9

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים