ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

פורד אנגליה פריפקט Ford England דור ראשון

  • פורסם: 11/01/2019 09:12
  • : 932 ימים, 12 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 39′, ממש ערב פרוץ מלחמת העולם השניה, הציגה החטיבה הבריטית של פורד מכונית משפחתית קטנה – האנגליה. המכונית החדשה שכונתה גם בייבי פורד, הציעה עיצוב טיפוסי של סוף שנות ה- 30′ – מרכב רבוע שכלל פנסים קדמיים שמוקמו בקדמת הכנפיים הקדמיות. כמובן שבעת מלחמת העולם השניה המכירות היו נמוכות מאוד, מאחר ומרבית המאמץ הופנה לאפיקים צבאיים. אולם לאחר תום מלחמת העולם חודש ייצורה ובשנת 49′ עברה מתיחת פנים די משמעותית, שהקנתה לה מראה מודרני ונאה בהרבה. תחילת שנות ה- 50′ הביאו עימם, בנוסף לעלייה החדה והמהירה ברמת החיים, גם קו עיצובי חדש עבור עולם הרכב – הקו המעוגל. למרות שהאנגליה עדיין נמכרה היטב, היה ברור לפורד שהמכונית, שהייתה דגם הלחם והחמאה שלהם, מיושנת ולא אטרקטיבית בשום מובן. לכן החליטו בשנת 50′ על פיתוח מחליפה מודרנית, שתציע עיצוב חדש שיהלום את רוח התקופה. עיצוב המכונית נעשה על ידי פורד, ובניגוד למכונית אותה הייתה אמורה לרשת, הציעה מראה נאה מאוד ומודרני. המכונית העגלגלה הציעה מרכב 3 קופסאות, שכלל תא מנוע ותא מטען נפרדים. הפעם החליטו בפורד לוותר על שלדה נפרדת, והמכונית הייתה בעלת מרכב אחוד, מונוקוק. המכונית המשפחתית הקטנה, 3.85 מטר אורכה, הייתה אמורה להיות מוצעת במרכב 2 דלתות בלבד, שהיה פופולארי מאוד באותה העת. בסיס הגלגלים עמד על נתון של 2.2 מטר, ולמרות סרחי עודף ארוכים למדי, המראה היה הרמוני למדי. גם עיצובה הפנימי היה מודרני אם כי מינימאלסטי למדי. בניגוד למרבית המכוניות בנות זמנה, המחוונים הראשיים הו דווקא עגולים ולא רוחביים. הנדסת האנוש היתה פשוטה ונכונה, כשגולת הכותרת היה מתג המאותתים שמוקם על גבי גלגל ההגה, ופעל בהסטה ימינה ושמאלה. מנוע האנגליה היוצאת, 1,172 סמ”ק בעל שסתומים צידיים, נלקח כמות שהוא, כמו גם תיבת ההילוכים בת 4 המהירויות כשההילוך הראשון לא היה סינכרוני. המנוע, שצוייד במשאבת מים מכאנית שהחליפה את מערכת התרמו סיפון, סיפק 36 כ”ס סבירים ומומנט טוב למדי. השינוי העיקרי היה במערכת המיתלים – את המשולשים הקדמיים בדגם היוצא, החליף מיתלה חדש לגמרי שפותח על ידי מהנדס שעבד באותה ההיא בפורד, ארל מק’פרסון שמו. במיתלה החדש, שולב הקפיץ בבולם הזעזועים, במבנה קומפקטי במיוחד, מה שיצר מיתלה קדמי יעיל מאוד וזול יחסית לייצור. בנוסף, המיתלה החדש דרש הרבה פחות חלקים, והיה פשוט מאוד לתחזוקה. המיתלה האחורי נותר כשהיה – זוג קפיצי עלים אורכיים ובולמי זעזועים. מערכת הבלמים עברה משימוש במערכת מוטות ומערכת הידראולית, ועשתה שימוש ב- 4 בלמי תוף ומשאבה מרכזית בודדת. ההגה נותר בשיטת התיבה והתפוחים, והיה בעל יחס העברה קצר במיוחד – 2 סיבובים בלבד מנעילה לנעילה. מערכת החשמל הייתה בעלת מתח של 6 וולט, אך המגבים היו עדיין מופעלי וואקום. המכונית החדשה ששמרה על השם אנגליה, הוצגה בתחילת שנת 53′ וזכתה להצלחה גדולה למן היום בו הוצגה. עיצובה המודרני, ביצועיה הסבירים, התנהגות הכביש הטובה והשימושיות הרבה, הפכו אותה לרבת מכר בבריטניה. האנגליה התחרתה בהצלחה רבה במוריס מיינור ובהילמן מינקס, ושלושתן הובילו את טבלת המכירות בבריטניה באותה העת. בשנת 57′ נוספה אופציה למערכת חשמל חזקה יותר של 12 וולט, רמת הגימור עלתה והמושבים רופדו בחומר סינטתי. באותה שנה, 57′, בוצעה במכונית מתיחת פנים קלה, במסגרתה הוגדלה השמשה האחורית, הפגושים צופו בניקל והפנסים האחוריים הוגדלו. מתיחת הפנים סייעה למכונית להישאר רלוונטית, ומכירותיה היו מצויינות. אולם למרות הצלחתה המסחרית הגדולה, החליטה פורד כבר בשנת 57′ להחליף את רבת המכר שלהם, ולכן עיצבו ותכננו מכונית חדשה לגמרי, לפחות עיצובית. זו הוצגה ב- 59′, כונתה אנגליה אך הציעה מראה מיוחד שכלל שמשה אחורית בעלת משפוע הפוך. אך למרות הצגת האנגליה החדשה, החליטו בפורד להמשיך ולייצר את המכונית, אך הפעם בגרסת 4 דלתות. פורד חששו שמא המראה החדשני ירחיק לקוחות שמרניים, ולכן ציידו את הדגם הוותיק במנוע ה- 997 סמ”ק החדש בעל השסתומים העיליים. אך עד מהרה התברר לאנשי פורד שחששם היה לשווא; האנגליה החדשה נמכרה מצויין, ואילו מכירות הדגם הקודם שצוייד במנוע החדש היו נמוכות. פרט מעניין הוא שהמכונית הוצעה תחת שני שמות – אנגליה בדגם בעל ה- 2 דלתות ופריפקט בדגם בעל 4 הדלתות. בשנת 61′ נפרדה הפריפקט האחרונה מפסי הייצור, לאחר שיחד עם האנגליה מכרה קרוב ל 500,000 מכוניות, מספר שהעיד על הצלחה מסחרית גדולה. עבור זמנה, הייתה הפורד אנגליה\פריפקט מכונית מצויינת – עיצובה היה נאה מאוד, ביצועיה היו סבירים וכך גם התנהגות הכביש שלה, המרווח הפנימי היה סביר ובשל תא המטען הנפרד השימושיות הייתה מצויינת. בנוסף, הייתה המכונית אמינה ומאוד ופשוטה לתחזוקה.

 

אין תגיות

48 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 8405c3840ff78b56

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים