ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

פאסל ווגה Facel Vega VF Excellance

  • פורסם: 25/04/2019 13:18
  • : 2973 ימים, 21 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

חברת FACEL SA  הוקמה בצרפת בעיר פנט-א-מוסון בשנת 39 ועסקה בייצור רהיטי פלדה ושלדות מפלדה בטכנולוגיות מתקדמות יחסית. לאחר מלחמת העולם השניה עסקה בייצור שלדות עבור פורד צרפת, סימקה ופנאהרד, אולם כשאלו החלו לעבור לשימוש במרכבים אחודים, נותרו בחברה שהייתה בעלת כושר ייצור גבוה יחסית, מחוסרי תעסוקה. לכן החליטו בפאסל להתחיל לייצר בעצמם מכוניות. מאחר ומדובר היה בחברה קטנה יחסית, בוודאי בהשוואה לשאר יצרניות הרכב הצרפתיות, הוחלט לייצר דווקא מכוניות יוקרה. והיה בכך הרבה הגיון – שולי הרווח במכוניות האלו גבוהים, ומטבע הדברים כמויות הייצור לא נועדו להיות גבוהות מלכתחילה. בשנת 48′ הוקמה חטיבת המכוניות בפאסל, וזו החלה בהרכבתה של הסימקה 8, שזכתה לעיצוב נאה וספורטיבי על ידי סדנת פארינה האיטלקית. בשנת 51′ נוצר קשר עם בנטלי הבריטית, וזו מכרה לפאסל את שלדת ומיכללי הבנטלי מארק 6. המכונית זכתה למרכב חדש ונאה בהרבה מהמקור, וזו למעשה הייתה מכונית הפאר הראשונה של החברה. אולם בפאסל שאפו ליותר, ורצו לפתח מכונית עצמאית לגמרי. בשנת 52′ החלו בעיצוב ותכנון המכונית החדשה. עיצובה נעשה על ידי מעצבי החברה, שבראשם עמד ג’ין דנינוס. זה עיצב מכונית קופה גדולה למדי, 4.57 מטר אורכה, כבסיס הגלגלים עמד על נתון של 2.63 מטר, מה שמנע סרחי עודף גדולים. עיצובה היה עגלגל, אך נאה ושידר יוקרתיות וספורטיביות. גם תא הנוסעים הציע רמת גימור גבוהה ופאר רב. מאחר ופאסל היו יצרני שלדות, והרבה ידע בפיתוח מיכלולים לא היה להם, הם החלו לחפש מיכללי הנעה. הפתרון היה פשוט – פנייה לאחת מענקיות הרכב האמריקאיות בבקשה לרכישת מכללים מכאניים. קרייזלר נענתה לבקשה, וסיפקה לחברה הצעירה מנועי V8 ששימשו את דה סוטו. המנוע הבסיסי היה בנפח 4.5 וסיפק בסיוע מאייד כפול 180 כ”ס. תיבת ההילוכים הידנית הייתה תוצרת פונט א מוסון הצרפתית ואילו תיבת ההילוכים האוטומטית שהוצעה כאופציה הייתה בעלת 2 מהירויות ונקנתה מקרייזלר. מאחר והמנועים כאמור נקנו מקרייזלר, הייתה אופצייה למנוע גדול יותר בנפח 4.8 שסיפק 200 כ”ס. מערכת המיתלים עשתה שימוש בעצמות עצה קדמיות כפולות ואילו המיתלה האחורי היה בעל זוג קפיצי עלים אורכיים. מערכת הבלמים כללה 4 בלמי תוף גדולים ואילו מערכת ההיגוי הייתה מסוג תיבה ותפוחים. המכונית החדשה כונתה פאסל-ווגה והוצגה בתערוכת הרכב של פריז בשנת 54′. מאחר ובאותה העת לא ייצרו בצרפת מכוניות יוקרה, עד מהרה מיצבה עצמה פאסל-ווגה כיצרנית מכוניות פאר היחידה בצרפת. ביצועי המכונית היו טובים בגרסת ה- 4.5 ומצויינים בגרסת ה- 4.8 החזקה יותר. למרות מחירה הגבוה של הפאסל-ווגה FV, המכירות היו טובות יחסית, מה שהפך אותה לרווחית מאוד עבור החברה. בשנת 58′ הוחלפה ה- FV במכונית חדשה, האקסלנס. זו נהנתה ממימדים גדולים בהרבה, ואורכה עמד על 5.23 מטר. עיצובה היה מודרני יותר ומטבע הדברים רבוע יותר. רמת הגימור של תא הנוסעים עלתה עוד, והמכונית נהנתה מרמת פאר גבוהה ואיבזור עשיר, שכלל חלונות חשמל קדמיים ומזגן מקורי. גם בדגם זה עשתה פאסל ווגה שימוש במנועי קרייזלר, אלא שהפעם היו אלא מנועי ה- HEMI של החברה, שהיו בעלי תאי שריפה חצי כדוריים. מנוע ה- 5.9 סיפק 335 כ”ס ושודך לתיבת הילוכים ידנית בת 4 מהירויות או אוטומטית ,שהפעם הייתה בעלת 3 הילוכים. מעילו הוצע מנוע גדול יותר בנפח 6.5 שסיפק 360 כ”ס. גירסה זו הוצעה עם תיבת הילוכים אוטומטית בלבד. למרות העליה במימדים ובמשקל לעומת הדגם הקודם, אך בשל המנועים החזקים מאוד, הביצועים היו מעולים והמכונית הייתה מהירה מאוד. בצירוף רמת הפאר הגבוהה והאיבזור העשיר, נוצרה מכונית קופה ענקית ויוקרתית מאוד. ייצור המכונית נמשך עד שנת 64′, עת נסגרה החברה בשל כלשונה של מכונית הספורט החדשה של החברה, הפסיליה. פאסל ווגה תיזכר כיצרנית מכוניות היוקרה האחרונה שפעלה בצרפת, ולמרות המיכלליה לא היו צרפתיים, היא נחשבה לסמל מעמד ושידרה יוקרה רבה. רק חבל שכישלון בודד חרץ את גורלה של החברה.

 

אין תגיות

30 סך צפיות 2 היום

  

מס' מודעה: 2915cc187dd2f7e7

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים