ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

סובארו Subaru Rex \ 700

  • פורסם: 08/06/2018 09:38
  • : 897 ימים, 14 שעות
סובארו Subaru Rex \ 700 - תמונה 1

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 72′ הציגה סובארו את הרקס, מכונית מיני קטנטנה, שהחליפה את ה- R2 שבתורה החליפה את ה 360, מכונית הנוסעים הראשונה של סובארו שזכתה להצלחה של ממש. הרקס, שלמרות שהתבססה על מיכללי ה R2 – מנוע אחורי דו בוכנתי, דו פעימתי מקורר מים, מיתלים נפרדים והגה בשיטת מסרק ומוט משונן, הציעה עיצוב רבוע מודרני יותר, ולראשונה הוצעה המכונית הקטנטנה במרכב 4 דלתות, שהיה שימושי בהרבה. בשנת 76′ עבר שוק הרכב היפני רפורמה משמעותית, במסגרתה הועלה נפח המנוע שעליו חלה הקלת מיסוי משמעותית, ל- 500 סמ”ק, העלאה של אורך המכונית ותקנות זיהום אוויר מחמירות בהרבה, מה שאילץ את כל היצרנים לעבור למנוע 4 פעימות. כמובן שסובארו ניצלו את התקנות החדשות, והציגו את הרקס עם מנוע 4 פעימות, דו בוכנתי, בנפח 500 סמ”ק. הספק מנוע נותר ללא שינוי, 31 כ”ס, אולם גמישותו שופרה, והנהיגה הפכה לנעימה יותר. העלאת נפח המנוע איפשרה לסובארו לייצא את המכונית, והיא נמכרה במספרים סבירים ביותר, בעיקר במדינות בהן רמת המיסוי נקבעה לפי נפח המנוע – יוון ופורטוגל. מאוחר יותר עלה נפח המנוע ל- 544 סמ”ק וביצועיה הצנועים שופרו עוד. בשנת 80′ קיבלה הרקס תיבת הילוכים חצי אוטומטית, עם מצמד אוטומטי שהופעל על ידי נגיעה בידית ההילוכים. אולם למרות הצלחתה היחסית, ידעו סובארו שהמכונית מיושנת, הן עיצובית והן תפיסתית, ולכן החליטו שהגיעה העת להחליפה. הפעם סבוארו החליטו לא רק לשנות את עיצובה, אלא גם לשנות את תפיסתה הכוללת ולהופכה למכונית מודרנית. סובארו עיצבה מכונית מיני, חדשה לגמרי ומודרנית בעיצובה. אורכה של המכונית נותר זהה לזה של קודמתה – 3.20 מטר, אך בסיס הגלגלים התארך בלא פחות מ 33 ס”מ משמעותיים מאד. סוף סוף נראתה המכונית נאה, מודרנית ושייכת לתקופתה. גם תא הנוסעים זכה לעיצוב מחודש, מודרני ובעל זיקה לדגמים הגדולים יותר של סובארו. השינוי התפיסתי העיקרי היה מעבר ממנוע אחורי והנעה אחורית למנוע קדמי והנעה קדמית. העברת מיכללי ההנעה לקדמת המכונית, איפשרה את הארכת בסיס הגלגלים והגדלת תא המטען, שהגישה אליו נעשתה כמקובל דרך דלת אחורית הנפתחת במלואה. סובארו החליטו להמשיך להשתמש במנוע ה 544 סמ”ק, 2 בוכנות ו- 4 פעימות, שעשה שימוש במאייד היטאצ’י כפול ומערכת הצתה שכללה זוג סלילי הצתה. תיבת ההילוכים הועברה אף היא מהדגם היוצא, והייתה ידנית בת 4 הילוכים. מערכת המיתלים, לעומת זאת, הייתה חדשה לגמרי. המיתלה הקדמי הפך למק’פרסון מודרני, ואילו האחורי היה נפרד אף הוא ועשה שימוש בזרועות עוקבות. המכונית שהוצגה בסוף 81′, על אף שהייתה חדשה לגמרי, המשיכה לעשות שימוש בשמותיה של קודמתה – 600 ורקס. בשל עיצובה המודרני בהרבה, והמעבר להנעה קדמית, הפכה המכונית לאטרקטיבית בהרבה, ובצירוף תמחור נכון, נמכרה היטב, גם בשווקי היצוא. בשנת 82′ קיבלה המכונית גירסת הנעה כפולה ייחודית, וכך הייתה המכונית הראשונה של סובארו שהציעה הנעה כפולה על אף שלא צויידה במנוע בוקסר אורכי. בניגוד למערכת ההנעה הכפולה שבליאונה, שהופעלה על ידי משיכת ידית, ההפעלה ב- 600 הייתה חשמלית והתבצעה על ידי לחיצת מתג מיוחד. בסוף 82′ עלה נפח המנוע ל- 665 סמ”ק וההספק עלה ל- 37 כ”ס. חישוקי הגלגלים גדלו מ- 10′ אינץ’ ל- 12, מה שהקנה למכונית מראה גדול יותר ורמת הגימור שופרה. במאי 84′ הציגה סובארו את הג’אסטי החדשה, מכונית סופר מיני בגודל מלא, שהתבססה על עיצובה של הרקס\600\700 אך הציעה מימדים גדולים בהרבה. הצגת הג’אסטי פגעה מאד במכירות הרקס, בייחוד בשווקי היצוא, ובשנת 86′ הוחלפה בדגם חדש, שיועד בעיקר לשיווק בשוק היפני, שבו מכוניות קטנות היו פופולאריות במיוחד. הסובארו רקס\700 תיזכר כניסיון מוצלח להתאים את המכונית הקטנה לרוח הזמן; עיצובה, הן החיצוני והן הפנימי, היה נאה ומודרני, ביצועיה, בייחוד ב- 700, היו סבירים בהחלט, התנהגות הכביש הייתה טובה אף היא, כשההיגוי הטוב בלט בתכונותיה הדינאמיות, המרווח הפנימי היה מפתיע לטובה והמכונית הייתה שימושית מאד. וכמו כל מכונית מבית סובארו, ה- 700 הייתה אמינה מאד ואיכותית למדי. גירסה שאמנם לא יוצאה למערב, הייתה הטורבו שיועדה לשוק היפני בלבד, וסיפקה 41 כ”ס וגמישות טובה.

 

אין תגיות

626 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 6595b1a233e2af43

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים