ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

סובארו Subaru Rex \ 600

  • פורסם: 04/06/2018 22:04
  • : 978 ימים, 15 שעות
סובארו Subaru Rex \ 600 - תמונה 1

פירוט

מאת : חן פרחי .

 

בחודש פברואר 69′ הציגה סובארו, חטיבת המכוניות הפרטיות בקונצרן הענק פוג’י, מכונית מיני חדשה, R2 שמה, שהחליפה את ה- 360 שהוצגה ב- 58′, והייתה למעשה מכונית הנוסעים הראשונה של סובארו שנמכרה במספרים משמעותיים. ה- R2 התבססה על מיכלליה המכאניים של ה -360, אך הציעה עיצוב מודרני בהרבה וקל יותר לעיכול, כמו גם רמת גימור גבוהה בהרבה. כמו ה- 360, גם ה- R2 זכתה להצלחה מכובדת, על אף התחרות העזה בשוק הפני מצד המאזדה קרול, מיצובישי מיניקה והסוזוקי פרונט, שכולן היו בעלות אורך כולל של 3 מטר וכללו מנוע בנפח 360 סמ”ק, על מנת ליהנות מהקלות מיסוי משמעותיות, שהפכו את מחיריהן לשווים לכל נפש. אולם למרות הצלחתה המכובדת של ה- R2, כל מיתחרותיה העיקריות הציגו ב- 71′ דגמים מחודשים, נאים בהרבה למראה, וסובארו מצאה עצמה בנחיתות. לכן החליטו בסובארו על פיתוח מכונית חדשה, שתציע עיצוב מודרני יותר ואיכות חיים גבוהה יותר. מאחר ובאותה העת הייתה סובארו עסוקה בפיתוח מכונית חדשה, הליאונה, תקציבי הפיתוח היו נמוכים למדי, ולכן הוחלט להשתמש בפלטפורמה הקיימת, ולעצב על בסיסה מכונית מודרנית יותר למראה. ה- 360 וה- R2 הוצעו תמיד בגרסת 2 דלתות בלבד, מה שפגע בשימושיות שלהן, בעוד שכל מיתחרותיה הציעו גרסאות בנות 4 דלתות, ולכן סובארו החליטו מראש להציע את המכונית גם בגירסת 4 דלתות. על בסיס הפלטפורמה הקיימת, עיצבו סובארו מכונית חדשה לגמרי, לפחות עיצובית, שהציעה מרכב רבוע, שלפחות למראית עין נראה גדול יותר מקודמו, על אף שמימדיהן היו זהים. סימן ההיכר העיצובי הבולט היה קו החלונות, שעלה כלפי מעלה בחלונות האחוריים. נאה היא לא הייתה, אך המרכב החדש הציע ניצול חלל פנימי עדיף בהרבה על זה של קודמו. גם עיצובה הפנימי הפך למודרני בהרבה, ודמה לזה שבדגמי סובארו הגדולים יותר. מכאנית, התבססה המכונית על מיכללי קודמתה – מנוע 2 בוכנות דו פעימתי בנפח 356 סמ”ק, שסיפק 32 כ”ס סבירים, שאמורים היו להניע מכונית קלה מאד – 480 ק”ג משקלה. הספק המנוע עבר אל תיבת הילוכים ידנית בת 4 הילוכים. בניגוד לדגם הקודם שכלל תא מנוע נפרד, הפעם תא המנוע היה חלק מתא הנוסעים, והגישה למיכללים המכאניים נעשתה דרך דלת אחורית קטנה, שאיפשרה גישה נוחה למיכללים הפשוטים. כמו בדגם הקודם, גם הפעם מוקם המצנן בחלקה הקדמי, ומאוורר המצנן היה חשמלי והופעל על ידי טרמוסטט. מערכת המיתלים הפשוטה, מערכת הבלמים שכללה 4 בלמי תוף ומערכת ההיגוי שהיתה בשיטת מסרק ומוט משונן, הועברו מקודמתה. השקת המכונית שכונתה רקס היתקיימה בחודש יוני 72′, ובה בעת הופסק ייצורה של ה R2. בשל המראה המודרני יותר והשימושיות הגבוהה יותר של מרכב ה 4 דלתות, נמכרה המכונית הקטנה היטב, והחזירה את סובארו למעמדה הקודם. בשנת 73′ הציגה סובארו את גירסת הוואן של המכונית, שהיתה בעלת גג מוגבה ודלת אחורית שלישית. ייחודה של גירסה זו היתה זוג תאי המטען – אחורי וקדמי, שהפכו אותה לשימושית מאד. מאחר ובוטלה הדלת הקטנה שאיפשרה גישה אל המיכללים המכאניים, הגישה למיכללים המכאניים נעשה על ידי הורדת הפגוש האחורי. בסוף אותה שנה הוצגה הגירסה ספורטיבית שלה, שכונתה GSR. גירסה זו עשתה שימוש בזוג מאיידים ויחס דחיסה גבוה, וסיפקה 37 כ”ס מכובדים ביחס לנפח המנוע. בסוף 73′ עברה המכונית לשימוש במנוע 4 פעימות, בשל הדרישה ההולכת וגוברת להקטנת זיהום האוויר. הספק המנוע נותר זהה – 32 כ”ס, אך גמישותו שופרה, עקב תיכנון קפדני של מערכת הפליטה. בסוף 74′ עברה הרקס מתיחת פנים קלה, במסגרתה קיבלו המושבים הקדמיים משענות ראש מובנות ולוח המחונים הפך למודרני יותר. שינוי משמעותי יותר עברו כל מכוניות המיני היפניות, עקב רפורמה שעבר שוק הרכב היפני. הנפח המירבי של מכוניות המיני עלה בחקיקה ל 500 סמ”ק, עקב לחץ שהפעילו היצרנים, שנאלצו לעבור למנועים בעלי 4 פעימות ועקב איטיות המכוניות בתנועה בין עירונית. המנוע החדש בנפח 490 סמ”ק פיתח 31 כ”ס, בסל”ד נמוך בהרבה מאשר במנוע הקטן. אולם לא רק נפח המנוע עלה ברגולציה, אלא גם אורכה הכללי המותר של המכונית, ולכן התארכה המכונית ב 19 ס”מ די משמעותיים, שהקנו לה מראה מכובד יותר. סובארו ייצאה את המכונית בהצלחה לא מבוטלת, בעיקר למדינות בהן לא יוצרו מכוניות, כמו יוון ופורטוגל, אך גם שווקים אלו, על אף שרמת המיסוי נקבעה לפי נפח המנוע, דרשו מנועים חזקים. לכן בשנת 77′ הציעה סובארו את המכונית עם מנוע גדול יותר בנפח 544 סמ”ק. המכונית נקראה מעתה סובארו 600, והציעה בנוסף למנוע הגדול יותר שקיבל מאייד כפול, בלמי דיסק קדמיים, אופציה לתיבת הילוכים בת 5 מהירויות ומערכת איוורור משוכללת יחסית. בשנת 80′ הוצעה המכונית גם עם תיבת הילוכים חצי אוטומטית, בעלת מצמד אוטומטי שהופעל בעת נגיעה בידית ההילוכים. ייצור הסובארו 600 נמשך עד סוף 81′, ואז הוחלפה סוף סוף במכונית חדשה ומודרנית בהרבה. הסובארו רקס\600, למרות שלא הייתה אלא התאמה של ה- R2 לרוח הזמן, הייתה מכונית מיני טובה לזמנה, והפגינה שימושיות טובה יחסית, ביצועים סבירים ומרווח פנימי טוב, ולפחות ביפן נמכרה היטב דגמי ה- 600 יוצאו בהצלחה גדולה, ונמכרו במספרים מפתיעים למדי, בוודאי עבור מכונית חסרת יומרות.

 

אין תגיות

889 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 4085b158ab13f275

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים