ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

סובארו Subaru R2

  • פורסם: 04/06/2018 21:53
  • : 978 ימים, 15 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בתערוכת רכב שנערכה בטוקיו ב- 68′ הציגה סובארו, חטיבת המכוניות הפרטיות של קונצרן הענק פוג’י, מכונית קטנטנה חדשה – ה 360. ה- 360 לא הייתה מכונית הנוסעים הראשונה של סובארו; הקדימה אותה ה- 1500 שהוצגה ב- 54′ ויוצרה במשך שנה אחת בלבד, לאחר שנחלה כישלון. ה- 360 נולדה לפלח שוק שלימים עתיד היה להפוך לפופולארי ביותר ביפן – מכוניות מיני באורך כולל של עד 3 מטר שצויידו במנועים בנפח מירבי של 360 סמ”ק. מכוניות אלו נהנו מהקלות מס משמעותית, ובנוסף לא נידרשה הוכחת בעלות על מקום חניה. המכוניות הקטנטנות האלו התאימו מאד לתנועה הצפופה והאיטית ברחובות הערים היפניות הצפופות, ולכן סובארו החליטו להיכנס לפלח השוק התוסס הנ”ל. ה- 360 אולי לא הייתה מלכת היופי, בלשון המעטה, אולם הציעה מרכב אחוד ללא שלדה, מה שתרם למשקלה העצמי הנמוך, מנוע בעל 2 בוכנות, דו פעימתי פשוט וקל לתחזוקה, מיתלים נפרדים והגה בשיטת המסרק ומוט משונן, לראשונה במכונית בגודלה. הסובארו 360 נחלה הצלחה גדולה ונמכרה היטב, מה שאיפשר לסובארו להרחיב את קו הדגמים שלה לקראת אמצע שנות ה- 60′, ולהציג ב- 66 מכונית “אמיתית” – הסובארו 1000 המתקדמת. אולם בתחילת שנות ה- 60′ החלו היצרנים היפניים, בזה אחר זה, לגלות את פלח השוק של מכוניות המיני, והציגו מכוניות חדשות, שהתחרו בהצלחתה של הסובארו 360. ב- 62′ הוצגה המאזדה קרול שצויידה במנוע 4 פעימות ו- 4 בוכנות, ומיד אחריה המיצובישי מיניקה והסוזוקי פרונט. כולן כמשפחתיות קטנות, ולכל אחת מהן היה את נקודת החוזק שלה. הסובארו 360 נהנתה מתימחור זול מאד , אמינות גבוהה ופשטות. אולם לקראת סוף שנות ה- 60′,  עקב העליה המהירה ברמת החיים, תיכננו מיתחרותיה להחליף את הדגמים המיושנים במכונית מתקדמות יותר, הן עיצובית והן הנדסית, וסובארו לא התכוונו להישאר מאחור. לכן בשנת 69′ החלו בסובארו בתיכנון היורשת המיועדת. סובארו עיצבו מכונית קטנטנה, 2.99 מטר אורכה, בדיוק כמו המכונית אותה היא אמורה לרשת, אולם עיצובה היה מודרני ונאה בהרבה, ללא שום מוזרויות עיצוביות שאיפיינו את קודמתה. עיצובה היה עגלגל, וחלקה הקדמי נהנה ממראה נקי. גם עיצובה הפנימי היה נאה בהרבה, והמכונית קיבלה חלונות עולים ויורדים, כמו גם מנגנוני נעילה מודרניים. כיוון פתיחת הדלתות השתנה, והפך לשגרתי. מכאנית, המשיכה המכונית להתבסס על מיכללי קודמתה – מנוע 2 בוכנות דו פעימתי בעל קירור אוויר שסיפק 16 כ”ס. תיבת ההילוכים הייתה בת 4 מהירויות, כשכל ההילוכים היו סינכרוניים. מערכת המיתלים הפשוטה הועתקה מהדגם היוצא, כמו גם מערכת הבלמים שכללה 4 בלמי תוף ומערכת ההיגוי שהיתה בשיטת המסרק ומוט משונן. המכונית החדשה שכונתה סובארו R2 הוצגה בסוף 69′  ויועדה להחליף בהדרגה את ה- 360 המיושנת. בשל חששם של אנשי סובארו, שמה המכונית היקרה יותר לא תימכר היטב, הציעו את שתי המכוניות במקביל במשך שנה וחצי. למרות התחרות מצד המאזדה קרול, הסוזוקי פרונט והמיצובישי מיניקה, שכולן הוצגו בדור השני שלהן, שהציג התקדמות עיצובית ותיכנונית, נמכרה הסובארו R2 היטב, ולכן בתחילת 71′ הופסק ייצורה של ה 360. בחודש אוקטובר 71′ קיבל המנוע הקטן מערכת קירור מים, כשמצנן המכונית מוקם בחלקה הקדמי, וקירורו נעשה על ידי מניפה חשמלית מבוקרת טרמוסטט. עקב התקנת המצנן בחלקה הקדמי, שונתה חזיתה של המכונית, והפכה לנאה יותר בשל השבכה שהותקנה בה. עוד קודם לכן, הציגו סובארו את גרסאותיה הספורטיביות של המכונית, ה SS והספורט. גירסת ה SS סיפקה 36 כ”ס מהמנוע הקטן, בסיוע זוג מאיידים, ואילו גרסת הספורט סיפקה 32 כ”ס. גירסאות אלו אופיינו במראה קרבי יותר, שכלל שלל מדבקות שחורות, ותא נוסעים שכלל מד סל”ד, גלגל הגה ספורטיבי ומושבים נאים. בחודש יוני 72′ הוחלפה ה- R2 המצליחה במכונית חדשה, רקס שמה, שהציעה עיצוב רבוע ואופציה למנועים גדולים יותר. כקודמתה, ה- 360, גם ה- R2 הפכה להצלחה מסחרית מן היום בו הוצגה, למרות התחרות העזה בשוק היפני. ה R2, למרות שהתבססה על מיכלליה המכאניים של ה- 360, הציעה עיצוב מודרני בהרבה, איכות חיים גבוהה בהרבה, ובסוף דרכה גם מנוע מקורר מים, שהיה שקט יותר ונעים יותר לפעולה. גרסאותיה הספורטיביות, ובייחוד ה SS, הציעו ביצועים טובים ביחס לנפח המנוע הצנוע, ואיפשרו ליפנים רבים להגשים את חלומם ולרכוש מכונית ספורטיבית. בניגוד לקומתה, שכמעט ולא יוצאה, ה R2 יוצאה במספרים גבוהים בהרבה, ונמכרה אפילו באירופה, בעיקר במדינות בהן לא הייתה תעשיית רכב.

 

אין תגיות

593 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 1415b15896418aab

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים