ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

סובארו Subaru 360

  • פורסם: 04/06/2018 21:46
  • : 893 ימים, 15 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 54′ הציגה סובארו, חטיבת המכוניות הפרטיות בקונצרן הענק פוג’י, מכונית נוסעים חדשה, שהייתה המכונית הראשונה מתוצרתה. המכונית החדשה כונתה בפשטות סובארו 1500, והייתה משפחתית בינונית בגודלה, חסרת כל ייחוד. המכונית החדשה נחלה כישלון חרוץ ונמכרה במספרים זעומים, גם בקנה מידה יפני, וירדה מפסי הייצור בסוף אותה שנה. בשנים הבאות העדיפה סובארו להתמקד בייצור קטנועים, שהיו ריווחיים בהרבה עבורה, ולכן פיתחה את הראביט, קטנוע שהיה מתקדם לזמנו וכלל תיבת הילוכים אוטומטית, זוג מצברים, מתנע ואפילו מד דלק חשמלי. אולם סובארו לא נטשו את כוונתם לייצר מכוניות נוסעים, אך הפעם החליטו לנסות מזלם בפלח שוק שהיה הנפוץ ביותר ביפן באותה העת – מכוניות המיקרו שצויידו במנועים בעלי נפח קטן מ- 360 סמ”ק. מכוניות שצויידו במנוע בנפח זה הנהו מהקלות מיסוי משמעותיות, ובנוסף בעליהן לא היה נדרש להוכיח בעלות על מקום חניה. מעצבי החברה, ובראשם המעצב הצעיר שינרוקו מומוז, ניגשו למשימה, ועיצבו מכונית קטנטנה – 2.99 מטר אורכה, כמקובל באותה העת. עיצובה היה מקורי, וכלל טיפול יפה בחזית המכונית, כשפנסיה נראו כזוג עיניים. השמשה הקדמית הותקנה בזווית כמעט אנכית והייתה רחבה מאד, מה שתרם לשדה ראייה מעולה. למרות שיופי לא היה הצד החזק שלה, המכונית נראתה הרמונית למדי ובעיקר פרקטית. עיצוב הפנים היה פשוט להפליא, ורמת האיבזור הייתה נמוכה מאד, מה שאומר שהציוד התקני כלל בערך כלום. על מנת לחסוך במשקל המכונית, סובארו ויתרו על שימוש בשלדה נפרדת, והמכונית הייתה בעלת מרכב אחוד. חלק מגג המכונית היה עשוי פיברגלאס, מה שתרם עוד להפחתת המשקל, שעמד על 410 ק”ג בלבד. גם תיכנונה המכאני היה מעניין למדי; המכונית הקטנה הונעה על ידי מנוע דו פעימתי שמוקם באחורי המכונית, בעל בוכנות מקבילות בנפח 356 סמ”ק, מקורר אוויר, שסיפק 16 כ”ס צנועים מאד. הספק המנוע עבר את תיבת הילוכים בת 3 מהירויות, כשכל ההילוכים היו סינכרוניים. מערכת המיתלים הייתה פשוטה מאד, וכללה 4 מיתלים נפרדים, כשהציריות האחוריות היו חד מיפרקיות. החידוש העיקרי היה במערכת ההיגוי – לראשונה במכונית בגודלה, המכונית הייתה בעלת הגה בשיטת מסרק ומוט משונן, מה שהפך את המערכת לפשוטה בהרבה וזולה לייצור. המכונית שכונתה בפשטות סובארו 360 הוצגה בהשקה צנועה שנערכה בתערוכה בטוקיו בתחילת 58′, והחלה להימכר מיד עם תום התערוכה. לשמחת אנשי סובארו, ולמרות התחרות העזה מצד המאזדה 360 שהוצגה מעט אחריה והמיצובישי מיניקה, המכונית נמכרה היטב בשוק היפני. ביצועיה היו סבירים, התנהגות הכביש הייתה טובה יחסית ופשטותה הפכה אותה לאמינה ולקלה מאד לתחזוקה. הצלחת המכונית גרמה לסובארו לפתח ממנה משפחת דגמים, ובשנת 60′ הוצגה גירסת הוואן שלה שכונתה קאסטום, שהייתה שימושית בהרבה ופרקטית מאד. גם גירסת קונברטיבל הוצגה, וזו כללה גג נפתח לכל אורכו, תוך ויתור על השמשה האחורית. גירסה מעניינת במיוחד הייתה ה- YOUNG SS. גירסה זו הייתה אמורה להיות גירסתה הספורטיבית של המכונית, וזו עשתה שימוש בזוג מאיידים, שסייעו לחלץ מהמנוע הקטן הספק מכובד ביותר של 36 כ”ס. גירסת ה- SS נהנתה מגימור ספורטיבי, וכללה מדבקות חיצוניות שהיו ייחודיות לדגם. למרות שנמכרה היטב בשוק הבית היפני, סובארו ייצאה את המכונית, תוך שימת דגש על שווקים בהם לא יוצרו מכוניות. גולת הכותרת הייתה יצוא המכונית ל…ארה”ב, לא פחות. מובן שבשוק האמריקאי התקבלה המכונית הקטנטנה בזלזול מופגן, ומכירותיה היו אפסיות. על בסיס המכונית פותח מיני וואן שכונה סאמבר, והצליח לעשות את הלא יאומן, כשהציע 7 מקומות ישיבה במכונית כה קטנה. הסובארו 360 יוצרה עד שנת 71′, ואז הוחלפה במכונית חדשה, ה- R2, שנראתה מודרנית ממנה בהרבה. הסובארו 360 תיזכר כמכונית הראשונה של סובארו שזכתה להצלחה משמעותית ונמכרה במספרים משמעותיים, והצלחתה איפשרה לקונצרן פוג’י לפתח דגמים גדולים יותר, ובראשן הסובארו 1000 שהוצגה ב- 66′, ופתחה עבור סובארו עידן חדש.

 

אין תגיות

585 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 7665b1587593a785

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים