ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מרצדס Mercedes W111 S

  • פורסם: 28/10/2018 21:26
  • : 883 ימים

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 54′ הציגה מרצדס הגרמנית מהעיר שטוטגרט מכונית חדשה, ה- 220. עיצובה של המכונית החדשה היה זהה כמעט לזה של ה- W120 שכונתה גם 180, אולם מימדיה היו גדולים יותר בכל המימדים, ומנועה היה גדול יותר, בעל 6 בוכנות, גל זיזים עליון ונפח של 2.2. רמת הגימור היתה גבוהה בהרבה מזו שב 180 וכמובן שביצועיה היו עדיפים בהרבה. ה 220 החדשה היתה ניסיון, מוצלח מאד, של מרצדס להיכנס לפלח השוק היקר והגבוה יותר, ומן הסתם גם הריווחי בהרבה. למרות שכאמור חלקה עיצוב בסיסי זהה כמעט לזה של ה 180, זכתה המכונית החדשה להצלחה נאה בהחלט, שגברה עם עליית הספק המנוע עקב מעבר לזוג מאיידים כפולים. בסוף שנות ה- 50′ החליטה מרצדס להחליף הן את ה- 180 הבסיסית והן את ה- 220 הגדולה יותר. אך הפעם הם נקטו במהלך הפוך – הם החליטו להחליף קודם את ה- 220, ולכן הטילו על המעצב הגרמני פרידריך גייגר שהצטרף לחברה ועד מהרה הפך לראש מחלקת העיצוב, את עיצוב המכונית. גייגר החליט לנשוט את העיצוב העגלגל שהיה כה מזוהה עם הפונטון, ולכן עיצב מכונית רבועה, מודרנית ונאה למראה. שטח שימשותיה היה גדול בהרבה, ושימשותיה הקדמיות והאחוריות היו פנורמיות, מה שאמור היה להעניק תחושה אוורירית בתא הנוסעים ולשפר את שדה הראייה. סימני ההיכר הבולטים של המכונית היו פנסיה הקדמיים האנכיים שהשתלבו היטב בחזיתה שכללה כמובן את הסבכה הקדמית האופיינית למרצדס. מכסה תא המטען האחורי התעגל כלפי מטה ואילו כנפיה האחוריות היו מחודדות, מה שהקנה לאחוריה מראה מקורי. פגושיה היו כפולים, הן מלפנים והן מאחור, מה שהעניק לה מראה יוקרתי. עיצוב המכונית, שהייתה בעלת מרכב אחוד לגמרי, בוצע תוך שיתוף פעולה הדוק עם מחלקת ההנדסה של החברה, מאחר והמכונית היתה מיועדת לעשות שימוש במנועי 6 הבוכנות של קודמתה, שהיו ארוכים יחסית, ולהותיר מקום למנועים גדולים אף יותר. לראשונה זכתה מכונית מתוצרת החברה להתייחסות לתחום שלא היו פופולארי כלל באותם ימים – בטיחות פאסיבית. המכונית כללה משטחי ריסוק וקריסה קדמיים ואחוריים, שהיו אמורים לספוג את אנרגיית ההתנגשות במקרה של תאונה. מרצדס בחנו את המכונית במבחני ריסוק רבים, ואף טרחו להדגיש את הנושא. עיצובה הפנימי היה מודרני בהרבה משל קודמתה, וכלל לוח מחוונים מלבני ואנכי, מפורט למדי. בשל רצונה של מרצדס לפנות לפלח שוק גבוה, רמת הגימור היתה גבוהה, וכללה ריפוד מהודר, מושבים מתכווננים ומשענת יד אמצעית עבור יושבי המושב האחורי המרווח. מכאנית, היתה המכונית החדשה זהה כמעט לקודמתה – מנוע ה- 2.2 סיפק 95 כ”ס בסיוע זוג מאיידי סולקס כפולים. בגירסת ה- S סיפק מנועה 109 כ”ס, בשל שימוש במאיידי זניט כפולים גדולים בהרבה. תיבת ההילוכים היתה בת 4 מהירויות, ידנית או חצי אוטומטית בעלת מצמד שהופעל על ידי נגיעה בידית ההילוכים. גם מערכות ההיגוי, המיתלים והבלמים היו כמעט זהות לאלו של הדגם הקודם, כך שעיקר השינוי היה עיצובי. המכונית החדשה שכונתה 220B או 220S הוצגה בשנת 59′, ותפיסתית לפחות, אמורה היתה להחליף את דגמי סדרת הפונטון המצליחה. למרות שיוצרה במקביל לקודמתה, זכתה המכונית להצלחה גדולה, והפכה את מרצדס לשחקנית מרכזית בשוק מכוניות הסאלון הגרמני, שידע צמיחה מהירה מאוד באותה העת. בשנת 61′ הוצגה גירסה מוארכת ומפוארת אף יותר למכונית. זו יועדה להחליף את ה- 300 אדנהואר, שהייתה מיושנת עיצובית. עיקר השינוי, מלבד מנועה שהיה בנפח 3.0 מוזרק דלק, שהיה זהה לזה של הו 300 SL האגדית, היתה רמת גימור גבוהה אף יותר, ולמעשה היא נחשבה לדגם סדרה S הראשון של מרצדס. המכונית צויידה בהגה כוח ואפילו מתלי אוויר, שהיו פיתוח ארוך שנים של מרצדס. בסוף אותה שנה, 61′, הציגה מרצדס את גירסאות הקופה והקבריולט של ה- 220. שניהן היו כמובן במבנה 2 דלתות, ובשל היעדר עמוד אמצע, חוזק מרכבן התחתון בהתאם. דגמי הקופה והקבריולט התחבבו מאד על הקהל האמריקאי, ובשל העלייה בהספק המנוע ל- 120 כ”ס, גם הביצועים היו טובים. בשנת 65′ גדל היצע המנועים – מנוע 2.3 בעל 6 בוכנות בטור החליף את מנוע ה 2.2 המיושן, ונוסף מנוע גדול יותר בנפח 2.8 עבור גרסת הקופה. המנוע החדש, ששימש את ה W108, מכונית הסאלון החדשה של החברה, סיפק בגרסתו המוזרקת 160 כ”ס שהביאו את המכונית למהירות מירבית של 190 קמ”ש. גירסתה החזקה ביותר צויידה במנוע V8 חדש בנפח 3.5, מוזרק דלק, שסיפק 197 כ”ס, שהביאו את המכונית למהירות מירבית של 210 קמ”ש ולתאוצה מ 0-100 קמ”ש תוך 9 שניות. גירסה זו היתה בעלת רמת גימור גבוהה מאוד, וכללה דיפון עץ מלא, ריפודי עור, 4 חלונות חשמל, הגה כוח ועוד. ייצור דגמי הסאדן נמשך עד תחילת 68′, למרות שמחליפתה, ה W108 הוצגה כבר ב 65′. ואילו ייצור דגמי הקופה והקבריולט נמשך עד שנת 71′, ואלו הוחלפו על ידי ה- SL החדשה ומאוחר יותר ה- SLC. בין השנים 59′ ל 71′ יוצרו 371,000 מכוניות בקירוב, מספר מכובד לכל הדעות, בוודאי עבור מכונית שהיתה יקרה בכל קנה מידה. עבור זמנה, הייתה ה- S מכונית מצויינת – עיצובה היה נאה בגרסת הסאלון ונאה מאד בגירסאות הקבריולט והקופה בעלת השמשה האחורית הענקית, ביצועיה היו טובים ב 220 ומצויינים בגרסאות המנוע הגדולות יותר ובאלו המוזרקות, התנהגות הכביש היתה בטוחה ונוחות הנסיעה היתה מצויינת. למרות שהיתה גירסה די נשכחת של המכונית, ה- W112 שצויידה במנוע ה 3.0 תיזכר כמכונית הראשונה בסדרה S של מרצדס, סדרה שהצלחתה נמשכת עד ימינו אנו. ברבות הזמן, הסתבר שהמהלך של מרצדס שכלל הצגת מכונית יוקרתית תחילה ולאחר מכן גרסה משונמכת שלה, היה נבון מאד, והמכונית היוקרתית בהחלט השפיעה על הצלחתה של גרסתה הבסיסית והזולה יותר, וקיבעה את מעמדה של מרצדס כיצרנית מובילה.

אין תגיות

205 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 1675bd60c008b1a6

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים