ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מרצדס Mercedes Benz SL

  • פורסם: 27/07/2017 23:24
  • : 674 ימים, 12 שעות
מרצדס Mercedes Benz SL - תמונה 1מרצדס Mercedes Benz SL - תמונה 2

פירוט

מאת : חן פרחי

בשנת 63′ הציגה מרצדס מכונית ספורט חדשה, SL שמה, שהחליפה את ה 190SL שנראתה כמו הקטנה של ה 300SL המדהימה.
ה SL החדשה עוצבה בידי פול ברכ הצרפתי ופרידריך גייגר שבאותה העת ניהלו את מחלקת העיצוב של מרצדס.
מכונית הספורט החדשה ניתקה כל קשר עיצובי ל SL הקודמת, כמו גם לדגמי אותה תקופה של מרצדס, ועיצובה הנאה היה למעשה קדימון לעיצובה של סדרה S ו E שהוצגו ב 65′ ו 67′ בהתאמה.
ה SL שכונתה “פגודה” בשל מבנה הגג הקשיח שלה, שכאשר היתה מותקן, הזכיר בית יפני, צויידה במנועי 6 בוכנות בנפח 2.3, 2.5 ומאוחר יותר 2.8, כולם בעלי הזרקת דלק מכאנית והספקים מכובדים למדי.
המכונית תוכננה בקפידה וכללה אפילו מכסה מנוע מאלומיניום.
למרות תג מחיר גבוה מאד (מאד), זכתה המכונית להצלחה גדולה, יחסית, ופתחה עבור מרצדס שוק חשוב מאין כמוהו – השוק האמריקאי.
האמריקאיים אהבו מאד את המכונית, שצויידה באופציה לתיבה אוטומטית 4 הילוכים בדגם ה 280, ולמרות תג מחיר גבוה מאד נמכרה היטב.
כאמור, ב 65′ הוצגה סדרה S החדשה ושנתיים אחריה סדרה E, ואלו פתחו עידן חדש עבור החברה משטוגררט, הן עיצובית והן הנדסית.
למרות המראה המושך והביצועים הטובים, מכאנית התבססה הפגודה על דגמי עבר של מרצדס, מה שאומר שגם היא צויידה במיתלה אחורי בעל ציריות חד מיפרקיות, שפגע הן בהתנהגות הכביש והן בנוחות הנסיעה.
בסוף שנות ה 60′ הגיעו במרצדס למסקנה שהגיעה שעתה של הפגודה לעבור לדפי ההיסטוריה, והגיע העת לפתח מחליפה ראוייה.
הצלחת הפגודה בארה”ב לא ניסתרה מאנשי מרצדס, ולכן החליטו לשים דגש מיוחד על שוק ענק וחשוב זה.
שוב נקרא פרידריך גייגר אל הדגל, ומשימת פיתוח מחליפת הפגודה הוטלה עליו.
כמו במקרה הפגודה, גם כאן עיצוב ה SL החדשה היווה למעשה קדימון לדגמי העתיד של מרצדס.
גייגר עיצב מכונית ספורט דו מושבית, גדולה בהרבה מהפגודה, בעיקר כדי להשיג מרווח פנימי עדיף עבור היושבים מלפנים.
בניגוד לכל דגמי העבר של מרצדס, ל SL החדשה היו פנסי חזית מלבניים אופקיים ולא אנכיים, מה שיצר חזית חלקה, ובעיקר מודרנית בהרבה.
תא המנוע היה ארוך יחסית, בעיקר משיקולים עיצוביים, אך גם כדי להותיר מקום למנועים גדולים יותר מאלו שהותקנו בפגודה.
תא המטען היה קטן יחסית, וכלל פנסים אחוריים עוטפים, שוב לראשונה במרצדס.
גם פנים המכונית שונה כליל, והמכונית החדשה הציעה עיצוב פנים נאה ומודרני, בעל לוח מחוונים שכלל 3 מוחוונים ששכנו במנהרות, ו 3 פתחי איוורור מרכזיים.
בעוד שהפגודה סבלה מפנים ספרטני יחסית, היורשת תוכננה להציע אבזור מותרות רב, כיאה למכונית ששוק היעד העיקרי לא היה מוכן לוותר על מותרות כמו חלונות חשמל ומזגן.
לאחר שעיצוב ה SL החדשה הושלם, התפנו במרצדס לתכנן את הצד המכאני.
הצלחת מבנה ה E שהוצגה ב 67′ (W114\115) שיכנעה את מרצדס לבסס עליה את ה SL החדשה.
בניגוד לקודמתה, ה SL החדשה כללה מיתלים אחוריים נפרדים לגמרי עם ציריות דו מפרקיות וזרועות עוקבות, ומיתלה קדמי בעל עצמות עצה כפולות.
הגה כח היה ציוד תקני, כמו גם 4 בלמי דיסק, מגבר בלם ומערכת בלימה מוצלבת.
כפי שציינתי, המכונית החדשה למעשה היתה אמורה להיות הקדימון לסדרת ה S החדשה שהיתה בשלבי פיתוח מתקדמים, מה שאומר שכל קו המנועים שלה היה חדש לחלוטין.
המנוע הבסיסי היה בנפח 2.8, גל זיזים עליון כפול שהונע בשרשרת, הזרקת דלק מכאנית והספק מכובד של 185 כ”ס.
מעליו הוצע מנוע V8 חדש שנפח 3.5 עם גל זיזים עליון בודד עבור כל ראש.
מנוע ה 3.5 פיתח הספק של 200 כ”ס, וזה הדגם העיקרי שיועד לשיווק בארה”ב.
השקת המכונית נעשתה בתערכות פרנקפורט 71′, והמכונית נמכרה כשנת הדגם 72′.
ההצלחה היתה מיידית, והמכונית המודרנית נמכרה מצויין, בעיקר בארה”ב, אך גם באירופה נחלה הצלחה.
אולם התברר עד מהרה שהמכונית החדשה שינתה אופייה, וממכונית ספורט קטנה הפכה ל GT גדולה ורכה, שעיקר קסמה הוא בשיוטים ארוכים.
למרות אובדן הקסם, ה SL החדשה היתה מכונית הרבה יותר נעימה בחיי היום יום, החל בנוחות הנסיעה המצויינת, דרך איבזור הנוחות המקיף וכלה בביצועים מצויינים בדגם ה 3.5.
כמעט במקביל אליה, הוצעה גם גירסת קופה יפיפיה שנקראה SLC.
ה SLC היתה בעלת מרכב ארוך יותר מהדגם הפתוח, וזה מקו הדלתות הקדמיות ואחורה, וכמובן שגם בסיס הגלגלים גדל בהתאם.
ה SLC יועדה להתחרות בדגמי הקופה של ב.מ.וו שנחלו הצלחה גדולה.
פרוץ משבר האנרגיה בסוף 73′, כמו גם תקנות זיהום האוויר המחמירות בארה”ב הביאו את מרצדס להשתמש במנוע חדש וגדול יותר, V8 בנפח 4.5 אך עם הספק מופחת של 190 כ”ס בלבד.
בנוסף, בשל תקנות פדראליות, קיבלה המכונית פגושים מגושמים וארבעה פנסי חזית סימטריים, כמקובל בארה”ב.
זה סייע לה להמכר מצויין, והצגת סדרה S החדשה ב 73′ שחלקה עימה קווי עיצוב רבים, תרמה עוד להצלחת מרצדס בארה”ב.
העדכון המשמעותי הראשון במכונית הגיע רק ב 85′, 14 שנה לאחר שהוצגה, במסגרתו הוחלף קו המנועים בקו המנועים החדש של מרצדס עבור סדרה S.
מנוע ה 2.8 בעל גל זיזים עליון כפול הוחלף במנוע 3.0 טורי בעל גל זיזים עליון בודד, מנוע ה 3.5 הוחלף במנוע V8 חדש בנפח 4.2 ואילו מנוע ה 4.5 הוחלף במנוע 5.0.
ה SLC הוחלפה בדגם קופה של סדרה S שכונה SEC ב 81′.
בשוק האמריקאי הוצעה המכונית עם מנוע חדש בנפח 5.6 והספק של 227 כ”ס.
בגירסה זו הציעה המכונית ביצועים מצויינים.
למרות המכירות המצויינות, נראתה המכונית כשריד ארכיאולגי מימים עברו, ולכן מרצדס החלו לפתח עבורה יורשת ראוייה.
ה SL הוחלפה בסוף 89′ במכונית חדשה לגמרי, ששמרה על השם SL, אולם היתה מתקדמת הן עיצובית והן טכנולוגית.
ב 17 שנות ייצורה הורכבו 237,000 דגמי קבריולט ו 63,000 דגמי קופה, מה שהפך אותה לאחת ממכוניות הקבריולט הנמכרות ביותר בכל הזמנים, וזה הישג מדהים עבור מכונית שהיתה יקרה מאד.
למרות הנסיגה הברורה בתחום הספורטיבי מהפגודה המיתולוגית, תזכר ה SL כמכונית GT נוחה, בעלת ביצועים טובים ואיכות ואמינות של מרצדס, על כל המשתמע מכך, ולכן אחוז גבוה מאד מהמכוניות שיוצרו עדיין נוסעות.

אין תגיות

465 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 753597a4bfd607fc

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים