ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מרצדס Mercedes S W108-9

  • פורסם: 11/03/2018 21:56
  • : 590 ימים, 8 שעות
מרצדס Mercedes S W108-9 - תמונה 1

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 59′ הציגה מרצדס שמקום מושבה בעיר שטוטגרט בגרמניה, מכונית סאלון חדשה, שלראשונה נשאה את השם S באחוריה. ה- W111 דמתה מאד עיצובית לדגמי הפינטייל, שכונו כך בשל המבנה הייחודי של זנב המכונית, רק הייתה גדולה יותר. למרות שהוצעה אך ורק עם מנועי 6 בוכנות, ובשלב מאוחר גם עם מנוע V8 חדש והציעה רמת גימור גבוהה, דמתה מידי לדגמים הזולים יותר, שהציעו אותו עיצוב, רק בקטן יותר.בנוסף, תא הנוסעים סבל מעיצוב מיושן ולא עדכני.  למרות זאת, נמכרה המכונית היטב, וגירסאות הקופה והקונברטיבל היפיפיות שלה הוסיפו רבות לתדמית המכונית. בתחילת שנות ה- 60′ נוסף לפרידריך גייגר, שהיה ראש מחלקת העיצוב במרצדס, מעצב נוסף, צרפתי במוצאו, בשם פול ברכ. הפרוייקט המשותף הראשון שלהם היה עיצוב מכונית ספורט דו מושבית חדשה ויוקרתית. גייגר וברכ החליטו לנטוש את הקו העיצובי שאיפיין את כל דגמי מרצדס הקודמים, ועיצבו מכונית חדשה לגמרי, שכללה כמאפיינים בולטים פנסים קדמיים אנכיים וחלק אחורי שטוח לגמרי שכלל מכסה תא מטען בעל סוף עגול. התוצאה הייתה מכונית ספורט יפיפיה ומודרנית בעיצובה, שזכתה לשבחים מכל עבר בכל מה שנגע לעיצובה המודרני. ראו במרצדס כי טוב, והחליטו שזה יהיה הקו העיצובי החדש מעתה ואילך. למרות שהמכירות של דגמי סדרת S היו טובות למדי, במרצדס החליטו שזו תהיה המכונית הראשונה שאמורה להיות מוחלפת. ברכ וגייגר עיצבו יחדיו מכונית סאלון גדולה בת 4 דלתות, 4.90 מטר גודלה, כשבסיס הגלגלים עמד על נתון של 2.75 מטר, מה שאמור היה להעיד על מרווח פנימי הולם. עיצובה של המכונית החדשה הזכיר מאד את זה של ה- SL שהוצגה ב 63′, והספיקה לצבור מוניטין מצויין. עיצובית, נראתה המכונית החדשה מודרנית בהרבה מקודמתה, וכשייכת לעידן אחר. תא הנוסעים עוצב מחדש ונראה מודרני בהרבה, עם לוח מחוונים חדש בעל מחוונים עגולים. רמת הגימור הייתה גבוהה בהרבה, והמכונית תוכננה להציע איבזור מותרות רב שלא היה בקודמתה. גם הצד המכאני לא הוזנח, ומנועים חדשים פותחו עבור המכונית, ואלו שנלקחו מקודמתה שופרו והספקם עלה. המנוע הבסיסי יועד להיות בנפח 2.5, 6 בוכנות טורי , זוג מאיידים כפולים והספק של 130 כ”ס. בגירסתו המוזרקת סיפק המנוע 150 כ”ס. הספק המנוע הועבר אל הגלגלים האחוריים, כמובן, דרך תיבת הילוכים ידנית בת 4 מהירויות או תיבה אוטומטית מתקדמת בת 4 הילוכים, ידית ההילוכים שכנה סמוך לגלגל ההגה, כשהייתה אפשרות להזמין את המכונית עם ידית הילוכים ששכנה על רצפת המכונית. על מנת לפנות לפלחי שוק גבוהים יותר, הוצעה המכונית עם מנוע גדול יותר בנפח 3.0 מוזרק שסיפק 170 כ”ס מכובדים. מערכת המיתלים כללה עצמות עצה כפולות קדמיות ומיתלה אחורי נפרד שכלל ציריות חד מיפרקיות קפיצי סליל ובולמי זעזועים. בולם זעזועים הידרופנאומטי נוסף למיתלה , מה שאמור היה לשפר את נוחות הנסיעה. ההיגוי הייתה מסוג תיבה ותפוחים, כשהגה כח היה ציוד תקני בדגם ה 3.0. מערכת הבלמים היתה מתקדמת וכללה 4 בלמי דיסק, משאבה מרכזית כפולה ומגבר בלם. המכונית החדשה שכונתה כמובן S הוצגה בתערוכת פרנקפורט 65′, וזכתה לשבחים רבים מהקהל הרבה שחזה בה. עיצובה היה נאה ומודרני, והצליח להשכיח את זה המיושן של קודמו. גם עיצובה הפנימי היה נאה, ורמת הגימור הייתה גבוהה. דגם ה 3.0 הציע אבזור מותרות רב בדמות חלונות חשמל, נעילה מרכזית ואופציה למזגן מקורי. מבחני דרכים שנערכו למכוניות שיבחו את המכונית וציינו את ביצועיה הטובים, התנהגות הכביש הטובה ונחות הנסיעה המצויינת. למרות שהייתה מכונית יקרה למדי, מכירותיה היו מצויינות, ולמעשה הייתה כמעט חסרות תחרות, בטח לא בשוק הגרמני שהיה אמור להיות שוק היעד הגדול ביותר שלה. בשנת 66′ הוצגה גירסה מוארכת של המכונית, ובסיס הגלגלים התארך ב- 10 ס”מ, שתרמו רבות למרחב הפנימי עבור יושבי המושב האחורי. בשנת 68′ נוספה גירסה חדשה, ה- 280, שצויידה במנוע 6 בוכנות שסיפק 140 כ”ס בגירסת המאיידים ו 160 כ”ס בגירסתו המוזרקת שהביאה את המכונית למהירות מירבית של 190 קמ”ש. באותה שנה, 68′, הוצגה גירסת העל המכונית – ה 300 SEL 6.3. מנוע המכונית נלקח מדגם היוקרה 600. מנוע ה V8 היה בנפח 6.3 וסיפק בעזרת מערכת הזרקת דלק 250 כ”ס, שהביאו את המכונית למהירות מירבית של 218 קמ”ש ולתאוצה מ 0-100 קמ”ש תוך 6.5 שניות, ביצועים ברמה של מכוניות העל של זמנה. מערכת המיתלים הייתה מתקדמת מאד וכללה בולמי אוויר חדשניים ומשאבה מרכזית, ששיפרו מאד את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. גירסת ה 6.3 על ביצועיה המעולים, תרמה רבות לתדמית הדגם ומיצבה את מרצדס כיצרנית מכוניות סאלון מהשורה הראשונה. סדנת AMG שזה עתה הוקמה, שיפרה עוד את המכונית הגדולה, והשתתפה עימה במרוצים רבים. בולמי האוויר היו מוצלחים מאד ולכן מרצדס הציעה את המערכת גם בדגמים הפשוטים יותר. בשנת 69′ הוצגו מנועי V8 חדשים בנפח 3.5 ו- 4.5, שסיפקו 200 ו -225 כ”ס בהתאמה, שהפכו את המכונית למלכת האוטובאנים הבלתי מעורערת. כשנתיים לפני, ב 67′, נוספה מתחרה חדשה לשוק מכוניות הסאלון – הב.מ.וו E3 החדשה. ה E3 החדשה הייתה מכונית סאלון נאה מאד שצויידה במנועי 6 בוכנות חזקים והציעה ביצועים מצויינים, ולראשונה קמה ל- S תחרות של ממש. ב 69′, עם הוספת מנועי ה V8 החדשים שופרה רמת הגימור ואיבזורה שודרג. כל דגמי ה V8 צויידו ב- 4 חלונות חשמל, נעילת דלתות מרכזית, מד סל”ד ומזגן מקורי. המכונית שווקה בהצלחה רבה מאד בארה”ב, והתחבבה מאד על הקהל האמריקאי, שהעדיף אותה, על אף מחירה הגבוה, על ספינות הכרום המקומיות. ייצור המכונית נמשך עד סוף 72′, ואז הוחלפה במכונית חדשה לגמרי שנקראה אף היא S. המרצדס W108\109 תיזכר כאחת המכוניות המוצלחות ביותר שייצרה מרצדס אי פעם – נאה, בעלת מנועים חזקים וביצועים טובים, התנהגות כביש מצויינת, נוחות נסיעה טובה ואיכות ייצור וגימור מעל לכל ביקורת. הצלחת ה- S שידרגה את מעמדה של מרצדס, והפכה אותה ליצרנית מכוניות יוקרה מהשורה הראשונה. ב- 7 שנות ייצורה יוצרו 383,000 מכוניות, מספר מכובד לכל הדעות, בוודאי עבור מכונית שהייתה יקרה מאד גם בגירסתה הבסיסית.

 

אין תגיות

706 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 1295aa588e717661

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים