ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מרצדס Mercedes C107 SLC

  • פורסם: 28/10/2018 21:34
  • : 883 ימים, 1 שעה

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 61′ הציגה מרצדס הגרמנית מכונית קופה חדשה, יוקרתית, שהתבססה על שלדתה ומיכלליה של ה 220, מכונית הסאלון החדשה של מרצדס שהוצגה ב- 59′, ופתחה עבור מרצדס עידן עיצובי חדש. גרסת הקופה היתה כמובן בעלת מרכב 2 דלתות, אולם היתה בעלת מרכב הארדטופ, כלומר ללא קורת אמצע. בשל כך חוזק מרכבה בהתאם, על מנת לשמור על חוזקה המבני. ה- 220 קופה הייתה כניסתה הראשונה של מרצדס לשוק מכוניות הקופה היקרות, שנשלט בעיקר על ידי היצרנים האמריקאיים, וקאדילק בראשן. מבית התחרתה בה הב.מ.וו 3.2 CS, אולם זו היתה יקרה ממנה בהרבה והציעה רמת גימור ואבזור נמוכות בהרבה. בשנת 65′ עלה נפח מנועה של גירסאות הקופה והקונברטיבל ל 2.5 וביצועיהן שופרו מאד. הושק האמריקאי, שהיה קהל היעד הגדול ביותר למכונית, אהב מאד את עיצובה הנאה והאלגנטי, ביצועיה הטובים ורמת הגימור הגבוהה מאד שלה, שגובתה באיבזור מותרות עשיר. המכירות היו מצויינות, על אף שמדובר היה במכונית יקרה מאד. בשנת 67′ נוסף מנוע גדול למכונית, בנפח 2.8 שסיפק 160 כ”ס, ושנתיים מאוחר יותר, ב 69′, נוסף מנוע V8 חדש, מוזרק דלק, בנפח 3.5 שפיתח הספק של 200 כ”ס, שהפכו את המכונית לחזקה ומהירה באמת. באותה העת, סוף שנות ה- 60′, החליטו במרצדס על שינוי הקו העיצובי, כשהסנונית הראשונה הייתה ה- W108, דגמי סדרה S שהוצגו ב- 65′ וכשנתיים לאחר מכן, ב- 67′ גם דגמי סדרה E, שחלקו קו עיצובי דומה למדי. למרות שגירסת הקופה של ה- W111 היתה כאמור מכונית נאה מאוד ואלגנטית, עיצובית היא הישתייכה לדגמי הדור הישן של מרצדס, ולפחות עיצובית לא התאימה לקו החדש שהחל לעצב פרידריך גייגר. דגמי הסאלון ירדו מפס הייצור כבר ב- 68′, אך בהיעדר מחליפה, דגמי הקופה והקונברטיבל נותרו בינתיים בייצור. מכונית הספורט של מרצדס, ה- SL שכונתה פגודה, נמכרה מצויין, על אף שהיתה מכונית יקרה מאוד, שחלק גדול ממכירותיה היו בשוק האמריקאי. שוק זה העדיף נוחות ופאר על פני יכולת ספורטיבית, ומרצדס בהחלט לקחו זאת בחשבון שבעת שבאו לתכנן את מחליפתה. עיצובה ותכנונה של יורשת ה- SL הנפלאה החלו כבר בסוף שנות ה- 60′, כשעל עיצובה הופקד פרידריך גייגר. כבר בעת תכנונה הראשוני הגו מרצדס רעיון – הפיכת מכונית הספורט הדו מושבית למכונית קופה סגורה על ידי הארכת המרכב, מה שאיפשר התקנת מושבים אחוריים. עיצוב יורשות ה- SL וגירסת הקופה של ה- W111 בוצע במקביל, וכך גם תכנונן המכאני. הפעם מרצדס החליטו להתחיל מדף חלק, ולא לעשות שימוש במיכללי קודמותיה. למעט מנוע ה V8 בנפח 3.5, כל התכנון המכאני היה חדש לגמרי. מרצדס החליטו להתבסס על שלדת ה W114\115, ועשו שימוש במיכללי השלדה שלה, שכללו, לראשונה במרצדס, מיתלים אחוריים נפרדים עם ציריות דו מפרקיות. המכונית החדשה שכונתה SL הוצגה באפריל 71′, ולמרות שהייתה הרבה פחות ספורטיבית מהמכונית שהחליפה, הפגודה, זכתה להצלחה גדולה, בעיקר בשוק האמריקאי הענק, שאהב את עיצובה המודרני, ביצועיה המצויינים ורמת הנוחות הגבוהה. איבזורה העשיר והמרווח הפנימי הטוב, הפך אותה לסיפור הצלחה. בחודש אוקטובר 71′ הוצגה גירסת הקופה שלה שכונתה SLC, כלומר SL קופה. מרכב המכונית הוארך ב- 36 ס”מ, כשכל תוספת האורך היתה אחרי קו הדלתות הקדמיות, שהיו זהות לאלו של ה- SL הפתוחה. בשל השימוש ברצפתה המחוזקת של הגירסה הפתוחה היתה המכונית בעל מרכב הארדטופ, כלומר ללא קורת אמצע. קורתה האחורית הייתה מובחנת ונאה מאוד, ולמרות תוספת האורך הכוללת, התוצאה היתה הומוגנית ופרופורציונאלית. כמו ב SL הפתוחה, נהנה תא הנוסעים מעיצוב מודרני מאד ורמת גימור גבוהה מאוד, שגובתה באיבזור עשיר בדמות 4 חלונות חשמל, נעילה מרכזית ומזגן מקורי. מנוע ה 3.5 מוזרק הדלק סיפק 200 כ”ס, שהביאו את המכונית הכבדה למדי – 1610 ק”ג, למהירות מירבית של 210 קמ”ש. גם התנהגות הכביש היתה טובה מאד, והמכונית הפגינה אחיזת כביש גבוהה ויציבות טובה, בעיקר בשל הארכת בסיס הגלגלים. אולם למרות עיצובה המושך ונתוניה הטובים, זכתה גירסת הקופה להצלחה פחותה בהרבה משל גירסתה הפתוחה, כשהסיבה העיקרית לכך היתה תחרות עזה מצד הב.מ.וו E9, מכונית הקופה הגדולה והמרשימה של שכנתה הבווארית. הב.מ.וו הציעה עיצוב ספורטיבי יותר, מנועים נמרצים ותדמית ספורטיבית שחסרה למרצדס. וכך מרצדס מצאה עצמה עם מכונית GT מצויינת אך לא ספורטיבית. מודעים לבעיית התדמית הזו, החליטה מרצדס להריץ את המכונית הגדולה והכבדה במירוצי הראלי, לא פחות. את מנועי ה- 2.8\4.5 החליף מנוע חדש בנפח 5.0, נוספו ספויילרים וחישוקי אלומניום. מאחר ומרצדס היו חייבים לייצר לפחות כ 500 מכוניות בייצור סדרתי, דגם זה שווק לקהל כ 450SLC 5.0. בשנת 78′ התחרתה מרצדס במרוצי הראלי, ולא בהצלחה יתרה. המכונית הייתה גדולה מידי וכבדה מידי עבור מסלולי הראלי, ובתום אותה עונה נסגרה קבוצת המירוצים בקול ענות חלושה. בשנת 76′ הציגה ב.מ.וו את דגמי סדרה 6, מכונית קופה גדולה ומרשימה מאוד עיצובית, וזו מצידה הורידה עוד מאטרקטיביות ה SLC, עד שבשנת 81′ הוחלט במרצדס להפסיק את ייצורה בלא שהוצגה לה יורשת ישירה, אם כי מעשית היא הוחלפה בדגמי ה- SEC, שהיו גרסאות הקופה של סדרה S. ב- 10 שנות ייצורה נבנו 63,000 מכוניות בלבד, שאמנם היה מספר מכובד למדי עבור מכונית יקרה מאד, אך מנגד גרסתה הפתוחה, ה- SL, זכתה להצלחה גדולה לעין שיעור. ה- SLC הייתה טובה מאוד – עיצובה היה ספורטיבי ונאה, ביצועיה היו טובים מאוד, התנהגות הכביש הייתה טובה ובטוחה ונוחות הנסיעה הייתה מצויינת. כמו כל מכונית מבית מרצדס, הציעה ה- SLC איכות גימור והרכבה ללא פשרות ואמינות גבוהה. רק ספורטיבית היא לא הייתה, וכך היא נפלה בין הכיסאות – מצד אחד הייתה יקרה מידי עבור מכונית GT ומצד שני לא הייתה ספורטיבית באמת.

אין תגיות

223 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 9015bd60da671d3c

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים