ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מרצדס Mercedes Benz W126

  • פורסם: 09/11/2017 17:24
  • : 472 ימים, 13 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

 

בסוף 72′ הציגה מרצדס את דגמי סדרה S החדשה שכונו W116.
המרצדס S החדשה היתה התקדמות עצומה לעומת קודמתה, הן טכנולוגית – מנועים חדשים ומערכת מיתלים מתקדמת – והן עיצובית, והתוותה את הקו העיצובי שאיפיין את מכוניות מרצדס בשנות ה- 70′ עד אמצע שנות ה 80′.
ה- S היתה הצלחה מסחרית גדולה ונמכרה היטב, ויותר מזה, היא הפכה את מרצדס ליצרנית מכוניות פאר מהשורה הראשונה, ותרמה מאד למיצוב מרצדס.
הצלחתה הגדולה והעובדה שהיתה מכונית יקרה תרמה מאד למצבה הכלכלי של מרצדס, והפכה אותה לחברה הריווחית ביותר בעולם הרכב.פועל יוצא של הריווחיות הגבוהה היה פיתוח דגמים חדשים בנחת וללא לחצים מצד סופרי האפונים במחלקת הכספים.
למרות שהיתה מכונית מצליחה, כבר באמצע שנות ה- 70′ החלה מרצדס בפיתוח מחליפה, ותהליך הפיתוח היה איטי אך קפדני מאין כמוהו.
באמצע שנות ה- 70′ צירפה מרצדס לשורותיה מעצב חדש, איטלקי בשם ברונו סאקו שעבר אליה מפיג’ו, כשהפרוייקט האחרון שלו היה עיצוב הפנים של ה 604, מכונית הסאלון של פיג’ו.
כשסאקו הגיע למרצדס, מחליפת ה W114\115 היתה בשלבי פיתוח סופיים, וסאקו העניק לה את הקו הסופי.
סדרה E שהוצגה בינואר 76′ הפכה להצלחה חסרת תקדים בכל קנה מידה, ולכן החליט סאקו שעיצוב מחליפת סדרה S יתבסס על עיצובה של ה- W123.כשהוצגה ה- S החדשה בשנת 72′ האופוזיציה מולה היתה דלילה להפליא, וכללה את היגואר XJ6 והב.מ.וו 2.5\2.8\3.0, ומולן לא התקשתה המרצדס לשמור על עליונותה.
אולם בשנת 77′ הציגה ב.מ.וו את דגמי סדרה 7 החדשה, שהיתה מכונית חדשה שנהנתה מעיצוב מודרני ונאה, תא נוסעים מזמין ומהונדס להפליא ומנועים מודרניים שהעניקו ביצועים מצויינים.
לראשונה קמה למרצדס מתחרה, וזו החלה לנגוס בפלח השוק של מרצדס בעיקביות. לכן זירזו במרצדס את קצב הפיתוח של מחליפת ה S.עיצובה דמה לזה של ה W123 המצליחה, אך כמובן שהמכונית היתה גדולה בהרבה בכל המימדים, ונראתה נאה, מושכת ואלגנטית מאד.שיפורים אווירודינאמיים הביאו למקדם גרר של 0.37, נתון מכובד עבור מכונית בת דורה.
כמו קודמתה, גם בדגם זה היו זוג גירסאות מרכב – הגירסה הרגילה וגירסת LONG שהיתה ארוכה ב -14 ס”מ שכולם היו לטובת רווחת היושבים במושב האחורי.
גם עיצוב הפנים דמה למדי לזה של ה W123, עם לוח מחוונים מודרני ומצוייד ופאנל מרכזי שכלל את מתגי מערכת האיוורור והאיבזור.
רמת הגימור שודרגה, וכך גם רמת האיבזור לעומת קודמתה.
אמנם מרבית ציוד המותרות היה אופצייה בתוספת תשלום, אך ללא ספק הציוד האופציונאלי היה מרשים – בקרת אקלים משוכללת, מושבים חשמליים, גג שמש חשמלי ואפילו מערכת קול משוכללת שתוכננה במיוחד עבור המכונית ע”י בלאופונקט הגרמנית.
במהלך פיתוח הדגם שמו מרצדס דגש רב על בטיחות פאסיבית ואקטיבית כאחד – המכונית כללה אזורי קריסה ומוטות הגנה בדלתות, אופצייה לכרית אוויר לנהג ומערכת ABS למניעת נעילת גלגלים בבלימה.
מכאנית התבססה המכונית על מיכללי קודמתה ומיכללי ה W123, בעיקר בשל הסיבה שהיו מצויינים בכל קנה מידה.
גם קו המנועים לא שונה מהותית – מנוע 2.8 בעל גל זיזים עליון כפול בגרסת מאייד עם 156 כ”ס או הזרקה עם 185 כ”ס, מעליהן היתה ה -380 SE עם מנוע V8 בעל הספק של 215 כ”ס.
הגירסה הבכירה קיבלה מנוע V8 בנפח 5.0 מוזרק עם 241 כ”ס.גירסה זו כונתה 500SE, והיתה היקרה בהיצע הדגמים.
סדרה S החדשה הוצגה בתערוכת פרנקפורט 79′ וזכתה למחמאות רבות בכל מה שנגע לעיצוב החיצוני המסורתי אך הנאה, איכות הגימור חסרת הפשרות, הביצועים הטובים והשילוב המצויין בין נוחות להתנהגות כביש.
נקודות התורפה היו מחירה הגבוה, המרחב הפנימי המצומצם משהו למרות בסיס הגלגלים הארוך ורמת האיבזור הנמוכה למדי בגרסאות הבסיסכצפוי, ולמרות מחירה הגבוה מאד, הפכה ה S להצלחה גדולה, ויחד עם ה- W123 תרמו למצבה הכלכלי יוצא הדופן של מרצדס.
בשנת 80′ הורחב היצע הדגמים.הוצגה גירסת קופה יפיפיה שכונתה SEC, שהיתה בעלת 2 דלתות במרכב הארדטופ יפיפיה ואף אלגנטי יותר מהמקור.נוסף מנוע טורבו דיזל בן 5 בוכנות שסיפק 125 כ”ס, וביצועים סבירים בהחלט.
הצגת המכונית שינתה את מאזן הכוחות בין מרצדס למתחרתה מבית, ב.מ.וו סדרה 7, ושוב ידה של מרצדס היתה על העליונה, ונהנתה ממנוע V8 שלא היה בב.מ.וו.גם בארה”ב זכתה המכונית להצלחה גדולה, ונמכרה מצויין.
בשנת 85′ הציגה מרצדס את ה W124, מחליפתה של ה- W123.
ה- W124 נהנתה מעיצוב מודרני להפליא שהתבסס על קוויה של ה- 190 שהוצגה ב- 83′, תכנון הנדסי מתקדם ותמחור נוח יחסית.
הצלחתה המסחררת של ה W124 החלה לבוא על חשבונה של ה S, לכן החליטו במרצדס לרענן מעט את המכונית, בעיקר בצד המכאני.
בנוסף, ב.מ.וו היתה בשלבי פיתוח סופיים של יורשת סדרה 7, שתוכננה להיות מכונית מודרנית ומרשימה, ומרצדס החליטו להקדים תרופה למכה.
בסוף 85′ הוצג קו המנועים החדש של דגמי הסדרה, ששימש גם ה- W124 מנוע ה 2.8 פינה מקומו לזוג מנועים בעלי 6 בוכנות בנפח 2.6 ו- 3.0 שהיו דגמי הבסיס.בהזדמנות זו נפרדה סופית סדרה S מהמאייד, וכל הדגמים היו מוזרקים.מנוע ה- 2.6 פיתח 158 כ”ס ואילו מנוע ה- 3.0 פיתח 188 כ”ס.את ה- 380 החליף מנוע חדש בנפח 4.2 שסיפק 218 כ”ס וביצועים עדיפים בהרבה.
מנוע ה- 5.0 נותר על כנו, אך התווסף אליו מנוע V8 חדש בנפח 5.6 בעל הספק של 272 כ”ס, מה שהביא את המכונית למהירות מירבית של 238 קמ”ש, שהפך אותה למלכת האוטובאנים הבלתי מעורערת.ה- 560 הוצעה במרכב ארוך בלבד, וצויידה בכל התוספות האפשריות.
החלפת קו המנועים שמרה על רמת המכירות למרות התחרות הגוברת הן מצד ב.מ.וו והן מצד יגואר שהציגה את ה XJ40 החדשה.
אולם היה ברור למרצדס שמעמדה הולך ונשחק, ולכן בשנת 87′ החלה בפיתוח היורשת.בסוף 90′ הוחלפה ה W126 במכונית חדשה לגמרי, ה W140.
ב- 10 שנות ייצורה נמכרו 900,000 מכוניות, מספק שיא עבור מכונית פאר שהיתה יקרה גם בגירסת הבסיס שלה.וזה העיד על כך שהיתה מכונית נהדרת – יפה ואלגנטית, מהונדסת נהדר, בעלת ביצועים טובים והתנהגות ונוחות ברמה גבוהה מאד.

אין תגיות

285 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 7995a04733758da7

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים