ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מרצדס 219-220 Mercedes W105

  • פורסם: 28/10/2018 21:20
  • : 821 ימים, 8 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי.

בשנת 53′ הציגה מרצדס הגרמנית מהעיר שטוטגרט מכונית משפחתית גדולה, חדשה, ה- W120 שכונתה גם מרצדס 180 או מרצדס פונטון, בשל עיצובה העגלגל. המכונית החדשה, שהייתה המכונית הראשונה של מרצדס שהוצגה לאחר תום מלחמת העולם השניה, הציעה עיצוב מודרני ונאה, מנוע דיזל אטרקטיבי , 4 מיתלים נפרדים ורמת גימור גבוהה יחסית. על אף שהייתה מכונית יקרה יחסית, זכתה להצלחה מכובדת בהחלט ונמכרה היטב. העליה המהירה ברמת החיים והצלחתו של הקונספט שעליו התבססה המכונית, הביאה את מרצדס לחשוב על רעיון מקורי – הצעת המכונית עם מנוע גדול יותר, על מנת שזו תפנה לפלח שוק גבוה יותר ומן הסתם ריווחי יותר. אולם במרצדס ידעו היטב שהגדלת נפח המנוע והעלאת רמת הגימור אינן מספיקות, ולכן החליטו להציע את אותו עיצוב בסיסי, רק בגדול יותר. במרצדס עיצבו מכונית שדמתה מאוד בסיסית ל- 180, רק שמימדיה היו גדולים משמעותית. אורכה של המכונית עלה ב 19 ס”מ משמעותיים, ובסיס הגלגלים התארך אף הוא ב- 10 ס”מ, לטובת המרווח הפנימי, ובייחוד עבור הנוסעים במושב האחורי. למרות שהמכונית החדשה דמתה מאד ל- W120, שינוי עיצובי אחד בכל זאת היה קיים – מאחורי חלונות הצד בדלתות האחוריות, הופיע חלון נוסף, שמיני במספר, שיצר את ההבדל העיצובי העיקרי. מאחר והמכונית נועדה לפנות לפלח שוק גבוה יותר, עיטורי ניקל רבים הופיעו בה שלא היו קיימים ב- 180 הבסיסית יותר. כתוצאה מהארכת המרכב, נפחו של תא המטען עלה ב- 40 ליטר. תא הנוסעים שודרג ורמת הגימור בו עלתה. עיטורי עץ רבים הופיעו והמראה הכללי היה יוקרתי בהרבה. אולם השינוי המשמעותי  באמת היה כמובן הצד המכאני. בעוד שה- 180 עשתה עדיין שימוש במנועה המיושן של ה- 170V, המכונית החדשה הציגה מנוע חדש בנפח 2.2 בעל 6 בוכנות בטור. המנוע החדש, בעל גל זיזים עליון שהונע על ידי שרשרת תזמון והוזן על ידי מאייד סולקס כפול בודד, סיפק 85 כ”ס, שהיוו שיפור משמעותי לעומת מנוע ה 180 הקטנה יותר. תיבת ההילוכים הייתה זהה לזו של ה- 180, וכך גם מערכות המיתלים וההיגוי. מערכת הבלמים קיבלה מגבר בלם ותופי הבילום הקדמיים קיבלו זוג משאבות אופן עבור כל גלגל. המכונית החדשה שכונתה מרצדס 220A הוצגה בשנת 54′, כשנה לאחר הצגת המרצדס 180. למרות שהייתה יקרה משמעותית מה- 180 והציעה למעשה אותם קווי עיצוב, זכתה ה- 220 להצלחה מכובדת בהחלט, ונמכרה היטב, למרות היותה מכונית יקרה. הביקורת העיקרית כלפי המכונית נגעה לביצועיה, שאמנם היו טובים מאלו של ה- 180, אך לא מספיק טובים עבור מכונית ברמת המחיר שלה. לכן ב- 56′ הציגה מרצדס את ה- 220 S. הספק המנוע עלה ל- 100 כ”ס על ידי שימוש בזוג מאיידי סולקס כפולים שחוברו בטור. ההספק עלה ב 15 כ”ס משמעותיים והביצועים שופרו.מהירותה המירבית של המכונית עלתה ל- 160 קמ”ש ואילו התאוצה מ 0-100 קמ”ש ארכה כ 14.2 שניות. פועל יוצא של המנוע החזק יותר והביצועים המשופרים הייתה עליה גדולה במכירות, וסוף סוף זכתה המכונית הגדולה להצלחה הראוייה. באותה שנה בה הוצגה ה 220S, 56′, הציגה מרצדס את גירסאות הקופה והקבריולט היפהפיות של המכונית, שאמנם נמכרו במספרים נמוכים בשל מחירן הגבוה, אך ייצרו עבור מרצדס תדמית יוקרתית. בשנת 57′ עלה הספק המנוע ל- 106 כ”ס בשל העלאת יחס הדחיסה, וזה התאפשר בשל העליה המתמידה באיכות הדלק. באותה הזדמנות הוצעה המכונית עם תיבת הילוכים חצי אוטומטית, בה המצמד הופעל חשמלית על ידי מתג קטן ששכן בידית ההילוכים, כשכל נגיעה בה הייתה מפעילה את המצמד. בשל בעיות טכניות וחבלי לידה, לא זכתה גירסה זו להצלחה גדולה. בשנת 58′ ירדה המרצדס 220S האחרונה מפסי הייצור, וזו הוחלפה על ידי ה W128, שהייתה בעצם אותה מכונית, למעט מנועה, בו הוחלפו זוג המאיידים הכפולים במערכת הזרקת דלק מכאנית של בוש. הספק המנוע עלה לי 115 כ”ס והביצועים שופרו עוד. גם רמת הגימור עלתה, ולראשונה הוצעה המכונית עם אופציה לצבעים מטאליים. גם בגירסתה המוזרקת הוצעה המכונית במרכב הקופה והקבריולט, אם כי יחסית, ובעיקר בשל העליה החדה במחירה, מכירותיה היו נמוכות בהרבה משל קודמתה, ה- 220S שהיתה המצליחה בסדרת הדגמים. בשנת 60′ ירדה ה- 220 האחרונה מפסי הייצור, לאחר שהייתה הגלגול האחרון במשפחת דגמי הפונטון. המרצדס 220 הוחלפה על ידי ה- W111, שהיתה גירסת ה- 6\8 בוכנות של ה- W110 החדשה. המרצדס 220 תיזכר כניסיון מוצלח של מרצדס לפנות עם עיצובה הבסיסי של ה- 180 פונטון לפלח שוק גבוה בהרבה. בשל מנועה המודרני בן 6 הבוכנות, ביצועיה היו טובים, פחות בדגם ה- 220S ובוודאי בגרסתה המוזרקת. רמת הגימור הגבוהה ותא הנוסעים המעוצב והמרווח ענו היטב על רצון הלקוחות שחפצו במכונית מהודרת יותר מה- 180 ובנוסף, תמחורה היה נכון, לכן זכתה להצלחה גדולה והפכה את מרצדס לשחקנית מרכזית בשוק מכוניות הסאלון בגרמניה, והתחרתה היטב בדגמי הקאפיטן של אופל, שפנו לאותו פלח שוק.

אין תגיות

213 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 9135bd60b75c53c3

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים