ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מיצובישי Mitsubishi L300 דור שלישי

  • פורסם: 02/12/2018 22:10
  • : 985 ימים, 13 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 68′ הציגה מיצובישי היפנית מכונית מסחרית חדשה, L300 או דליקה שמה. פלח השוק של המכוניות המסחריות הבינוניות פרח אז ביפן, בעיקר בשל הדרישה ההולכת וגוברת למכוניות מסחריות, פועל יוצא של התאוששותה המהירה של כלכלת יפן. המסחרית החדשה, על אף שהתחרתה בפח שוק רווי למדי, זכתה להצלחה גדולה והפכה לרבת מכר. בשנת 79′ הוצגו דגמי הדור השני של המכונית, שהציעה עיצוב רבוע ומודרני בהרבה, מנועים גדולים, מודרניים וחזקים בהרבה, וב- 82′ אף גירסת הנעה כפולה ייחודית, שהפכה אותה לפופולארית מאוד בקרב חברות טיולים וסיורי שטח. כקודמתה, ואף יותר, זכתה המכונית גם בדורה השני להצלחה גדולה, בייחוד בשווקי מזרח אסיה, אוסטרליה וניו זילנד. מאחר ומכוניות מיובאות סבלו ממיסי קנייה גבוהים, פתחו מיצובישי מפעלי הרכבה באינדונזיה ובפיליפינים, שם זכתה המכונית להצלחה עצומה. גם יונדאי הדרום קוריאנית, שהוקמה ב- 67′, הרכיבה את המכונית שם כונתה יונדאי H100. למרות ההצלחה הגדולה, מבנה המכונית היה מיושן, וכללה שלדת סולם נפרדת, הגה בשיטת התיבה והתפוחים וקווי עיצוב מיושנים וחסרי חן. כן החליטו במיצובישי לשנות כיוון, ולנסות לפנות עם היורשת המיועדת גם ללקוחות פרטיים, שיהיו מעוניינים במכונית בעלת רמת גימור גבוהה יותר. בשנת 84′ החלו במיצובישי בתכנון היורשת. עיצובה של המכונית, נקודת תורפה מוכרת בדגם היוצא, שונה והפך מודרני בהרבה ונאה למראה. חזית המכונית נהנתה מזווית חדה בהרבה, מה שהקנה לה מראה נאה מאוד. הדלתות הקדמיות נהנו מקו חלונות מיוחד, שהסתיים בירידה כלפי מטה בסוף הדלת, בחלקה הקדמי, מה שהפך לסימן ההיכר של המכונית. גם הקורה האחורית נהנתה מעיצוב מודרני, וכללה משפוע הפוך ומקורי. הפנסים הקדמיים המלבניים שולבו בחזית טרפזית נאה וגם הפנסים האחוריים העוטפים נראו נאים. אולם השיפור הגדול באמת היה בעיצוב תא הנוסעים, שלראשונה נהנה ממראה כשל מכונית פרטית לכל דבר, בעיקר בשל העובדה שמיצובישי תכננו להציע את המכונית בגרסה מהודרת שנועדה לפנות ללקוחות פרטיים. לוח המחוונים היה נאה ומודרני, ובדגמים המהודרים הותקן מד סל”ד. אולם השינוי העיקרי מהדגם הקודם לא היה רק עיצובי – את מקום השלדה הנפרדת תפס מרכב אחוד (מונוקוק), מה שהפך את המכונית לקלה יותר ולזולה יותר לייצור. השינוי המכאני העיקרי לעומת קודמתה, היה מעבר להגה מסרק ומוט משונן, כשהגה כוח הוצע כאופציה. מערכת המיתלים הקדמית שונתה ושופרה, ונוסף מוט מייצב. ה- L300 בדורה השלישי הוצגה בסוף 86′ והחליפה את דגמי הדור השני. כקודמתה, הוצעה המכונית בגירסה קצרה, ארוכה וגירסת טנדר, כשהפעם הייתה אופצייה לרכוש את המכונית עם זוג גלגלים אחוריים בכל צד, מה שאיפשר יכול העמסה גבוהה יותר. למעט החלפת מערכת ההיגוי, היתה המכונית החדשה דומה למדי לקודמתה – מנועי 1.6 ו- 2.0 בעלי גל זיזים עליון ומאייד כפול ומנוע דיזל בנפח 2.5. תיבת ההילוכים היתה בת 5 מהירויות, כשמוט ההילוכים היה סמוך לגלגל ההגה או יצא מרצפת המכונית. תפעול ההילוכים נעשה על ידי מערכת כבלים, כמו במכוניות הפרטיות של החברה. לראשונה הוצעה ה- L300 עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית, 4 מהירויות. בניגוד לקודמותיה שהיו מסחריות נטו, הפעם הוצעה המכונית, בגרסתה הקצרה, ברמת גימור גבוהה מאוד שכללה ריפוד מלא ומהודר של תא הנוסעים, איבזור חשמלי מלא ומקיף, מזגן מפוצל ומושבים שהיו ניתנים להטייה ולסיבוב. גרסה זו כונתה GLX ונועדה לשמש תחליף למיניוואנים המתחרים. גם הגירסה הארוכה הוצכה בגירסת נוסעים, אם כי זו היתה בעלת רמת גימור נמוכה יותר. כקודמתה, גם בדורה השלישי הוצעה המכונית בגירסת הנעה כפולה, כשמיכללי ההנעה נלקחו מהמיצובישי פאג’רו דור ראשון. הוצעו גירסאות כפולות הנעה שנהנו מרמת גימור גבוהה ואיבזור חיצוני עשיר ונאה. כקודמותיה, גם בדורה השלישי נהנתה המכונית מהצלחה גדולה, שחלקה נבעה מריבוי הגרסאות, כך שכל אחד יכול היה להתאים לעצמו את המכונית כראות עיניו. בסוף 93′ עברה ה L300 מתיחת פנים שנגעה בעיקר לחזיתה, שהפכה למודרנית ונאה בהרבה. הפנסים הקדמיים הוחלפו בדגם הנוסעים לחדשים ומודרניים, והמראה הכללי שופר ושודרג. מנוע גדול יותר בנפח 2.4 מוזרק דלק הוצע, וזה סיפק 114 כ”ס וגמישות עדיפה. ה- L300 , כקודמותיה, במספר רב של מדינות מזרח אסיאיתיות, ולראשונה הוחל בהרכבתה בטייואן. בנוסף, יוצרה המכונית ברישיון על ידי יונדאי הדרום קוריאנית, ולראשונה ניתן ליונדאי היתר לייצא את המכונית. בדורה השלישי יוצרה ה- L300  עד סוף שנת 94′, ואז הוחלפה במכונית חדשה, מודרנית בהרבה. גם בדורה השלישי זכתה ה- L300 להצלחה גדולה, שנבעה מעיצובה המודרני והנאה, מנועיה הטובים והחזקים יחסית, גירסת הקצרה בעלת רמת גימור גבוהה וכמובן גירסת ההנעה הכפולה הייחודית.

אין תגיות

26 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 5215c043a9744359

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים