ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מיצובישי Mitsubishi L300 דור ראשון ושני

  • פורסם: 02/12/2018 22:03
  • : 985 ימים, 13 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי.

תחילת שנות ה- 60′ אופיינו בצמיחה מהירה מאוד עבור הכלכלה היפנית שהראתה התאוששות מדהימה לאחר מאורעות מלחמת העולם השניה. פועל יוצא של ההתאוששות המהירה הייתה ביקוש גובר והולך למכוניות מסחריות, ולכן בזה אחר זה הציגו היצרנים היפניים מכוניות מסחריות שנועדו לענות על הביקוש הרב. בשל כך מיצובישי הפינית החלה בשנת 66′ בפיתוח מכונית מסחרית חדשה, שתתחרה בהצלחת מתחרותיה מבית טויוטה, דאטסון ומאזדה. המכונית המסחרית החדשה התבססה על שלדת סולם קלה ונפרדת אילה חובר המרב החד קופסתי. למרות שיועדה להיות כל עבודה נטו, עיצובה היה נאה למדי וכלל זוג פנסי חזית שעוצבו במקוריות. הגישה לתא המטען המרווח נעשתה דרך דלת אחורית שפתיחתה היתה לגובה. עיצוב תא הנוסעים היה פשוט ותכליתי, כיאה למכונית שנועדה לעבודה. מאחר והמרכב היה חד קופסתי, מנוע המכונית מוקם במרכב המכונית, מתחת למושבים הקדמיים. המנוע היה בנפח 1.1 ושימש את הקולט, המשפחתית הקטנה של מיצובישי. הספק מנוע ה- 1.1 שהיה בעל גל זיזים תחתון וצוייד במאייד כפול, עמד על 58 כ”ס סבירים למדי, שאמורים היו להניע מכונית שמשקלה העצמי עמד על 890 ק”ג. הספק המנוע הועבר אל תיבת הילוכים ידנית בת 4 מהירויות ודרכה אל הגלגלים האחוריים. מערכת המיתלים עשתה שימוש בעצמות עצה בודדות מלפנים וסרן חי מאחור שנתלה על זוג קפיצי עלים אורכיים. מערכת ההיגוי היתה בשיטת התיבה והתפוחים ואילו מערכת הבלמים עשתה שימוש ב 4 בלמי תוף ומשאבה מרכזית בודדת. המסחרית החדשה שכונתה L300 או דליקה, הוצגה בתחילת 68′, וכמו מתחרותיה מבית, זכתה להצלחה גדולה. עיצובה הנאה, ביצועיה הסבירים – מהירותה המירבית עמדה על 115 קמ”ש, כושר ההעמסה סביר של 600 ק”ג, משטח הטענה נוח ונהיגה קלה, הפכו אותה לרבת מכר, גם ביחס למתחרותיה. בשנת 69′ עלה הספק מנועה ל- 62 כ”ס וביצועיה שופרו. באותה הזדמנות הוצגה גירסת טנדר למכונית שהיתה בעלת ארגז מטען אחורי פתוח, מה שתרם עוד לפופולאריות שלה. בשנת 71′ הוצגה גירסת ה- 75 שלה. זו עשתה שימוש במנוע מודרני וגדול יותר בנפח 1.4 בעל מאייד כפול, וזה סיפק 86 כ”ס שהביאו את המכונית להציע ביצועים טובים למדי. בשנת 74′ עברה לראשונה ה- L300 מתיחת פנים, בה הוחלפו פנסי החזית המקוריים בזוג פנסים לכל צד, ונוספה שבכה מפלסטיק שחור. בנוסף, הוצגה גירסה בעלת בסיס גלגלים ארוך יותר. מיצובישי ניצלה את הצגת הדגם בעל בסיס הגלגלים הארוך יותר, והציגה גירסת נוסעים למכונית, שכללה חלונות צד מקוריים ורמת גימור גבוהה יותר. המכונית הוצעה עם אפשרות ל 8 מקומות ישיבה, מה שהפך אותה למיניבוס שימושי מאד. בשנת 79′ הוחלפה המסחרית המצליחה במכונית חדשה, שלא היתה אלא דור המשך למכונית. היורשת נהנתה מעיצוב רבוע ומודרני בהרבה, הן חיצוני והן פנימי. מנועים גדולים יותר בנפח 1.8 ו- 2.0 בעלי גל זיזים עליון ומאייד כפול נוספו, ואילו מנוע ה- 1.1 הבסיסי הושמט מהמבחר. מערכת המיתלים הקדמית שונתה ושופרה, וכעת כללה עצמות עצה כפולות. מערכת הבלמים שודרגה וכעת כללה בלמי דיסק קדמיים ומגבר בלם. הדור השני של ה- L300 הוצג באביב 79′, וכקודמתה זכתה המכונית להצלחה גדולה. כבר מראשיתה הוצעה המכונית בגירסה מסחרית אטומת חלונות, גירסת נוסעים בעלת רמת גימור גבוהה יותר וגירסת טנדר. בסוף 82′ הוצעה המכונית עם אופצייה ייחודית להנעה כפולה לא קבועה, מה שאיפשר יכולת שטח טובה למדי, שהפכה אותה לפופולארית מאד בקרב חברות טיולים וסיורים. גירסה זו נבנתה עם בסיס שלדתה הנפרדת של הדור הראשון של הפאג’רו. באותה הזדמנות מיצובישי הוסיפה גירסת דיזל למכונית בנפח 2.3. ה- L300 הפכה לפופולארית מאוד במדינות מזרח אסיה ואף הורכבה על ידי יונדאי הדרום קוראנית, שייצרה אותה ברישיון, שם כונתה יונדאי H100. בשל הפופולאריות הגדולה שלה, קווי ייצור נפתחו בפיליפינים ובאינדונזיה, על מנת לחמוק מתשלום מיסים מקומיים שחלו על מכוניות מיובאות. בדורה השני יוצרה ה- L300 עד סוף 86′, ואז הוחלפה בדורה השלישי. למרות שפלח השוק של ה- L300 היה רווי למדי במתחרות שדמו לה, הן בתפיסה הכללית והן עיצובית, זכתה המכונית להצלחה גדולה שנבעה מעיצוב נאה למדי, מנועים טובים בעלי הספק סביר, נהיגה קלה ונוחה, נפח הטענה מכובד, רמת אמינות גבוהה ותחזוקה קלה ופשוטה.

אין תגיות

15 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 7565c043742b06bf

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים