ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מיצובישי מיניקה Mitsubishi Minica דור שני

  • פורסם: 17/01/2019 19:39
  • : 902 ימים, 8 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

באוקטובר 62′ הציגה מיצובישי היפנית, שהיתה חלק מקונצרן תעשייתי גדול, מכונית קטנטנה חדשה – המיניקה. המכונית החדשה לא היתה ממש חדשה, אלא מכונית מסחרית קטנה שהפכה למכונית פרטית על ידי שינוי המרכב בלבד. באותה העת החל לפרוח ביפן פלח שוק חדש – מכוניות שכונו מכוניות KEY, שכונו מכוניות K. מדובר היה במכוניות קטנטנות, עד 3 מטר אורכן שצויידו במנוע בנפח של עד 360 סמ”ק. מכוניות אלו זכו להקלה משמעותית מאד במיסוי, מה שהפך אותן לזולות ונגישות לקהלים רחבים. המיניקה הייתה מכונית כעורה למדי ופשוטה עד כדי פרימיטיביות מבחינה מכאנית – המיתלה הקדמי שלה לא היה נפרד אלא הורכב מסרן קשיח, תצורה נדירה למדי עבור מכונית נוסעים פרטית. אולם, ובשל תמחור נוח מאוד, זה לא מנע ממנה להפוך לרבת מכר בשוק היפני, שבאותה העת היה חסום כמעט כליל ליבוא מהמערב. במהלך חייה קיבלה המיניקה מנוע חזק יותר זכה לקירור מים והמכונית אפילו הוצעה ברמת גימור גבוהה יותר. מתחרותיה העיקריות של המיניקה בשוק היפני היו ההונדה 360 והמאזדה קרול, שהיו נאות בהרבה ממנה ומתקדמות יותר טכנולוגית. מיצובישי היו מודעים לנחיתותה הטכנולוגית, ולכן בשנת 67′ החלו בפיתוח היורשת, כשהפעם גם יצוא למדינות המערב הובא בחשבון. אורכה של המכונית נותר זהה – 2.99 מטר, אך עיצובה היה מודרני לעין ערוך ושיעור מזה של הדגם היוצא. בפעם הראשונה במכוניות K הדלת האחורית היתה נפתחת במלואה, ואיפשרה גישה לתא המטען, ובתוספת אפשרות קיפול משענת המושב האחורי, התקבל תא מטען מרווח למדי. חזית המכונית הייתה נאה וכללה שני זוגות פנסי חזית והדלתות נפתחו כמקובל. גם עיצובה הפנימי היה נאה ומודרני בהרבה, ורמת הגימור היתה גבוהה בהרבה. גם הצד המכאני טמן בחובו שינויים לא מעטים – מנוע ה 2 בוכנות הדו פעימתי מקורר האוויר הועבר מהדגם הקודם והספקו עמד על 28 כ”ס. לצידו הוצע דגם שעשה שימוש בזוג מאיידי SU, שסייעו לו לספק 38 כ”ס מכובדים עבור נפחו. תיבת ההילוכים היתה ידנית, כמובן, והיתה בת 4 מהירויות, כשכל ההילוכים היו סינכרוניים. מערכת המיתלים הייתה חדשה לגמרי, וכללה מיתלים קדמיים נפרדים ומיתלה אחורי חדש שכלל קפיצי סליל, מחברי וואט ומוט פנאהרד, ולפחות בהיבר הזה היתה מתקדת מכל מתחרותיה מבית. מערכת ההיגוי היתה מסוג תיבה ותפוחים, ואילו מערכת הבלמים כללה 4 בלמי תוף בדגם בעל המנוע שסיפק 28 כ”ס ובלמי דיסק קדמיים בדגם שסיפק 38 כ”ס. המכונית החדשה שהמשיכה לשאת את השם מיניקה הוצגה בחודש יולי 69′, וכקודמתה נמכרה מצויין. לראשונה היה למכונית הקטנה מה להציע מעבר לתמחור נוח, ולפחות עיצובית וטכנולוגית הקדימה את מיתחרותיה מבית. בסוף 69′ הוצגה גירסת הסטיישן שלה, שאופיינה בפנסי חזית מלבניים. גירסה זו נהנתה משימושיות גבוהה ונמכרה אף היא מצויין. בפברואר 71′ עברה המיניקה מתיחת פנים קלה במסגרתה שונו פנסיה האחוריים שהפכו לנאים בהרבה. אך החשוב מכל היה הצגת מנוע חדש, מודרני, בעל 2 בוכנות, גל זיזים עליון בודד וכמובן שבעל 4 פעימות. המנוע החדש סיפק 30 כ”ס והוצע גם בגירסה בעלת גל איזון שמנע רעידות שאיפיינו מנועים דו בוכנתיים. באותה הזדמנות הוצעה המכונית גם בגירסת קופה נאה שכונתה סקיפר. גרסת הסקיפר עוצבה כמכונית קופה קטנה, מבלי לוותר על השימושיות של מבנה ה 3 דלתות. גירסה זו צויידה במנוע חזק יותר שסיפק 36 כ”ס, שהביא אותה למהירות מירבית של 118 קמ”ש. הסקיפר הוסיפה לאטרקטיביות המכונית, וזו נמכרה היטב. בניגוד למרבית מתחרותיה, כבר מראשיתה הוצעה המיניקה בשלל רמות גימור, שאמורות היו להתאים לכל כיס, ובשנת 74′ כשהופסק ייצור גירסת הקופה, הוצעה המכונית גם ברמת גימור נמוכה שהוצעה במחיר אטרקטיבי מאוד. מאחר וכאמור מיצובישי הייתה מעוניינת לייצא את המכונית, זו הוצעה עם מנועים גדולים יותר בנפח 471 סמ”ק ו- 546 סמ”ק. גם בשווקי היצוא, בעיקר במזרח אסיה, זכתה המכונית להצלחה נאה בהחלט. בסוף 73′ הוחלפה המיניקה במכונית חדשה, שלא היתה אלא המשך למכונית המצליחה. עבור זמנה, הייתה המיצובישי מיניקה אחת ממכוניות ה- K הטובות ביותר – עיצובה היה מודרני ומושך, השימושיות היתה מצויינת בשל מבנה ה 3 דלתות, קו המנועים החדש הוכיח עצמו כטוב מאד, הביצועים היו סבירים ואפילו התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה עמדו על רמה טובה יחסית.

אין תגיות

56 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 8925c40bc26e4539

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים