ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מיצובישי מיניקה Mitsubishi Minica דור חמישי

  • פורסם: 17/01/2019 20:00
  • : 964 ימים

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 77′ הציגה מיצובישי היפנית את דורה הרביעי של המיניקה, מכונית המיני של החברה שהתחרתה בפלח השוק של מכוניות ה K – מכוניות בעלות אורך כולל של עד 3 מטר ונפח מנוע של עד 360 סמ”ק. פלח שוק זה זכה לפופולאריות עצומה ביפן בשל הקלות מיסוי נרחבות, שהפכו את מחירן לאטרקטיבי במיוחד. כקודמותיה, גם בדורה הרביעי צויידה המיניקה בהנעה אחורית, מה שגרם למרחב פנים מצומצם מאד, גם במונחי מכוניות מיני יפניות, בשל הצורך להתקין את מנוע המכונית לאורך תא המנוע. מתחרותיה העיקריות היו באותה העת הסובארו רקס שהייתה בעלת מנוע והנעה אחורית והסוזוקי אלטו שהייתה בעלת מנוע קדמי והנעה קדמית. כולן נמכרו מצויין, כשהסוזוקי והסובארו יוצאו למדינות המערב בהצלחה סבירה בהחלט. גם המיניקה יוצאה, אך רק לשווקי מזרח אסיה, וזה החל להפריע למיצובישי. לכן בשנת 82′ החלו במיצובישי בפיתוח היורשת, כשהפעם הוחלט על פיתוח מכונית מודרנית, הן בעיצובה והן בתיכנונה. המטרה העליונה הייתה להשיג תא נוסעים מרווח ככל האפשר, ולכן עיצבו מיצובישי מכונית מיני קטנה, שכמובן לא חרגה מהאורך התקני – 3.2 מטר, אך זו הציעה מרכב קופסתי וגבוה יחסית, מה שאמור היה לגרום לישיבה זקופה. בנוסף, בשל ההחלטה על מעבר להנעה קדמית ומנוע רוחבי, בסיס הגלגלים התארך בלא פחות מ- 21 ס”מ (!) משל הדור היוצא. התוצאה הסופית הייתה מודרנית ונאה, כשבסיס הגלגלים תפס אורך משמעותי מאורכה הכולל של המכונית. גם עיצובה הפנימי היה מודרני ועדכני, ודמה לעיצובי הפנים של דגמי מיצובישי הגדולים יותר. למרות שיועדה להיות מכונית בסיסית וזולה, רמת הגימור והאיבזור עמדו על רמה סבירה בהחלט, ואפילו כללה אופציה למזגן אוויר מקורי. המיניקה היוצאת הציעה תכנון מכאני מיושן שכלל שימוש בהנעה אחורית, שהפכה נדירה עבור מכוניות בגודלה, והגה בשיטת התיבה והתפוחים. בדורה החמישי עברה המיניקה להנעה קדמית, ולכן מנוע הדגם היוצא שהיה בנפח 546 או 548 סמ”ק הותקן לרוחב תא המנוע הקטנטן, כשתיבת ההילוכים הידנית בת 4 או 5 מהירויות הותקנה לצידו. המנועים הועברו מהדגם הקודם, ועברו הסבה עקב המעבר להנעה קדמית. השינוי העיקרי בהם היה מעבר לרצועת תזמון מגומי שהחליפה את שרשרת התזמון. הספקי המנועים נעו בין 31 ל 33 כ”ס בהתאמה. גם מערכת המיתלים היתה חדשה לגמרי ועשתה שימוש בתמוכות מק’פרסון קדמיות ואילו המיתלה האחורי עשה שימוש במוטות טורסן וקפיצי סליל. מערכת ההיגוי עברה לשימוש במסרק ומוט משונן, בעל יחס העברה מהיר יחסית. מערכת הבלמים כללה בלמי דיסק קדמיים ותוף אחוריים שהסתייעו במגבר בלם. המיניקה החדשה הוצגה בפברואר 84′, והחליפה את הדגם הקודם המיושן. השיפור מהדגם היוצא היה עצום – המרווח הפנימי היה גדול ב 40%, ושטח השמשות הגדול תרם לתחושה האוורירית, ביצועיה היו טובים יותר, התנהגות הכביש עמדה על רמה גבוהה בהרבה וכך גם נוחות הנסיעה. לראשונה יוצאה המיניקה למדינות המערב, ולצורך כך צויידה במנוע גדול יותר בנפח 800 סמ”ק, שהיה בעל 3 בוכנות. המנוע החדש סיפק 40 כ”ס שהעניקו למכונית ביצועים סבירים בהחלט. המיניקה זכתה להצלחה נאה בשוק היווני והפורטוגזי, אי כי במערב אירופה לא עוררה התלהבות יתרה, בעיקר בשל העובדה שמיצובישי העדיפה למכור בשוק האירופאי מכוניות בעלות שולי רווח גבוהים יותר. בשנת 84′ הוצגה גירסתה הספורטיבית. זו עשתה שימוש במגדש טורבו שהעלה את הספקה ל 42 כ”ס, מה שהביא אותה להציע ביצועים טובים למדי. דגם זה הוצע במרכב 3 דלתות בלבד, וכלל מושבים ספורטיביים, גלגל הגה נאה ושלל מדבקות שעיטרו את גופה. בשנת 85′ הוצעה המכונית עם מערכת הנעה כפולה לא קבועה, שנועדה לשפר את כושר המשיכה בתנאי מזג אוויר קשים. בגירסה זו סרן אחורי חי החליף את מוטות הטורסן. כקודמותיה לשם, גם בדורה החמישי נחלה המיניקה הצלחה גדולה, ונמכרה מצויין הן ביפן והן בשווקי מזרח אסיה, שאהבו את המכונית. בינואר 98′ הוחלפה המיניקה במכונית חדשה, שהמשיכה את הקו התכנוני והתפיסה העיצובית של הדגם היוצא. בדורה החמישי תיזכר המיניקה כמכונית מיני מודרנית, שביצעה קפיצה משמעותית מאד לעומת דורותיה הקודמים. עיצובה היה נאה מאד ועדכני, מרווח הפנים גדל משמעותית, ביצועיה היו טובים יותר והתנהגות הכביש ונוחות הנסיעה עמדו על רמה גבוהה בהרבה. לכן נחלה המיניקה הצלחה גם במדינות אירופה, ונמכרה במספרים סבירים בהחלט. בדור זה יישרה המיניקה קו עם מתחרותיה מבית, ואף הייתה טובה מהן.

אין תגיות

20 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 8325c40c1a1b1704

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים