ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מזראטי Maserati GT 3500

  • פורסם: 13/06/2018 20:29
  • : 902 ימים, 14 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

חברת מזארטי האיטלקית הוקמה בשנת 1914 בעיר בולוניה שבאיטליה על ידי חמשת האחים לבית מזראטי, שכולם עסקו בדרך זו אחרת בעולם הרכב, שעשה אז את צעדיו הראשונים. בשנת 1923 בנו שלושה מהאחים מכונית מירוץ ראשונה שהתחרתה במרוצי הגרנד פרי, תוך שיתוף פעולה עם יצרנית מכוניות המירוץ דיאטו. ב- 1926 הודיעה דיאטו על פרישה מענף המירוצים, וכך נולדה המכונית הראשונה של מזראטי. סמל החברה עוצב בצורת קלשון, שהיה סמלה של העיר בולוניה, והפך מאז למזוהה יותר מכל עם דגמי החברה. ב- 1937, לאחר מותו של אחד האחים, מכרו האחים מזראטי את מניותיהם בחברה לתעשיין אדולפו אורסי, אך המשיכו להיות פעילים במחלקת  ההנדסה. מכוניות המירוץ של מזראטי נחלו הצלחות מרשימות במירוצים, כשההישג המרשים ביותר שלהן היה ניצחון היסטורי במירוץ האמריקאי היוקרתי אינדיאנפוליס 500. בתקופת מלחמת העולם השניה חדלה מזראטי לייצר מכוניות, ועזרה למאמץ המלחמתי האיטלקי. בתום מלחמת העולם השניה שבה מזראטי לייצר מכוניות מירוץ, כשמכונית המירוץ שלהם, ה- A6, קוצרת הצלחות בזו אחר זו. עקב המוניטין הגבוה של החברה, היא הפכה לאטרקטיבית עבור מהנדסים רבים שרצו לעבוד בה, ופועל יוצא היה צירופם של מהנדסים רבים שעברו אליה, ויחד פיתוח את מכוניות המירוץ הטובות ביותר של זמנן. בשלב זה הסתיים חוזה העסקתם של האחים מזראטי, והם פרשו מהחברה אותה הקימו. מזראטי הפסיקה לייצר מכוניות מירוץ ב- 57′ לאחר אסון כבד שפקד את מירוץ המילה מילייה המפורסם, לא לפני שזכתה באליפות באותה שנה עם נהג המירוצים האגדי חואן מנואל פנג’יו. מזראטי רצו לנצל את המוניטין חסר התקדים שלהם שצברו במסלולי המירוצים, והחליטו לייצר מכוניות ספורט יוקרתיות. המכונית הראשונה שהציגה מזראטי הייתה ה 3500 GT שפותחה בתקופה שמזראטי עסקה עדיין בייצור מכוניות מירוץ. המכונית החדשה עוצבה על ידי סדנת העיצוב קרוסרה טורינג, שהייתה אחראית על עיצובן של מכוניות ספורט רבות,  והציעה עיצוב ספורטיבי מרהיב. מאחר והמכונית לא תוכננה להיות מכונית ספורט טהורה שלא מכונית GT, כפי שרמז שמה, אורכה עמד על 4.78 מטר. המכונית החדשה התבססה על שלדה צינורית מתקדמת, שאליה חוברו המיכללים המכאניים. דגש רב ניתן בתכנון השלדה, שדמתה לדשלת מכוניות מירוץ, על משקל קל ככל האפשר וקשיחות מבנית. מרכב המכונית שהיה עשוי אלומיניום קל משקל חובר לשלדה, ויצרו מכונית קלה יחסית בעלת קשיחות מבנית גבוהה מאוד. מאחר ותוכננה להיות מכונית GT, עיצוב הפנים קיבל דגש רב, והמכונית הציעה רמת גימור גבוהה מאד. לוח המחוונים היה מפורט מאד, גלגל ההגה הנאה היה עשוי עץ ואלומיניום ומושבי המכוניצת רופדו בעור אדום. גם תיכנונה המכאני היה מתקדם מאד; מנוע המכונית בנפח 3.5, 6 בוכנות בטור, היה עשוי אלומיניום כולו והיה בעל גל זיזים עליון כפול. הספק המנוע שהוזן על ידי 3 מאיידים כפולים עמד על 220 כ”ס מכובדים מאוד. על מנת שהמנוע יוכל לטפס לסל”ד גבוה, יחס הקדח\מהלך היה קיצוני למדי, לטובת הספק גבוה. מערכת הצתה מיוחדת פותחה על ידי מג’נטי מרלי האיטלקית, בכדי לאפשר טיפוס לסל”ד גבוה. על מנת לשפר את הבעירה, עשה המנוע שימוש בזוג מצתים לכל בוכנה. תיבת ההילוכים נקנתה מ ZF הגרמנית, והיתה בת 4 הילוכים, כשכל ההילוכים היו סינכרוניים. גם מערכת המיתלים הייתה מתקדמת, והמכונית עשתה שימוש בעצמות עצה כפולות קדמיות, שעברו כיול מדוקדק, ומיתלה אחורי שעשה שימוש בקפיצי עלים שקיבלו סיוע ממוטות עזר מיוחדים. מערכת הבלמים פותחה על ידי גירלינג הבריטית, ועשתה שימוש ב- 4 בלמי תוף גדולים בעלי משאבות אופן כפולות בכל גלגל. המכונית שכונתה מזראטי 3500 GT הוצגה בשנת 57′, בתערוכת הרכב של ג’נבה, בדיוק בנקודת הזמן שמזראטי חדלה לייצר מכוניות מירוץ. המכונית החדשה והמרהיבה משכה תשומת לב רבה, וההזמנות הראשונות החלו לזרום. בשל מנוע החזק, ביצועיה של המכונית היו מצויינים – מהירותה המירבית עמדה על 220 קמ”ש, ואילו התאוצה מ 0-100 קמ,ש עמדה על 7.7 שניות. גם התנהגות הכביש עמדה על רמה גבוהה, כמצופה מחברה שייצרה מכוניות מירוץ כמעט בלתי מנוצחות. מאחר והייתה מכונית GT, כללה המכונית מושב אחורי, צר וצפוף למדי האמנם, אך אפשרה הסעת 4 נוסעים בנוחות סבירה בהחלט. בשנת 58′ נוספה גירסה חזקה יותר, וזו סיפקה 250 כ”ס, ששיפרו עוד את ביצועיה הטובים ממילא. בשנת 59′ מערכת הבלמים שודרגה, ודיסקים החליפו את התופים המיושנים בכל הגלגלים. בשנת 60′ הוצגה גירסתה הפתוחה של המכונית שכונתה ספיידר. הגירסה הפתוחה שעוצבה במשותף על ידי ג’יובאני מיקלוטי וסדנת וינלה האיטלקית. גירסת הספיידר היתה קצרה מגרסת ה GT ב 23 ס”מ, ואילו בסיס הגלגלים התקצר ב- 10 ס”מ. עקב השינוי המהותי, יוצרה גירסת הספיידר הנאה מפח ולא מאלומיניום. תיבת ההילוכים מבית ZF קיבלה הילוך חמישי, ששיפרה עוד את ביצועיה, והפכה אותה למכונית מהירה באמת. עקב היותה מכונית GT, האופוזיציה מבית פרארי ולמבורגיני, היתה דלילה למדי, אך מכירותיה היו נמוכות למדי, עקב תג מחיר גבוה מאד. בשנת 63′ הציגה מזארטי גירסה חדשה למכונית, שלא היתה אלא גירסה סגורה של דגם הספיידר. גירסה זו שכונתה סברינג ועוצבה אף היא בידי מיקלוטי וסדנת וינאלה, קיבלה מנוע גדול יותר שנפחו עלה ל 4.0. הספק המנוע עלה ל- 255 כ”ס, ועקב יחס קיצוני פחות של קדח\מהלך, הפך לגמיש בהרבה. בגרסה זו הוצעה המכונית גם עם תיבת הילוכים אוטומטית. ייצור גרסת ה- GT נמשך עד שנת 64′ ואילו ייצור גירסת הסברינג, שהיתה כאמור גירסתה הסגורה של הספיידר, נמשך עד 69′. במהלך שנות ייצורה הורכבו במפעל במודנה 1980 מכוניות מדגם ה GT, 245 ספיידר ו 601 סברינג. המזארטי 3500 GT תיזכר כניסיון הראשון האמיתי של מזראטי, לאחר שחדלה לייצר מכוניות מירוץ, לייצר מכוניות ספורט, ניסיון שלכל הדעות היה מוצלח מאד, וסלל את הדרך להצגת קו מוצרים שלם בהמשך, שכולם התבססו על המוניטין שצברה המכונית, ועשו שימוש במנועיה הנהדרים.

 

אין תגיות

397 סך צפיות 2 היום

  

מס' מודעה: 825b21516545236

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים