ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מאזדה Mazda 626 דור שני

  • פורסם: 06/12/2018 18:03
  • : 834 ימים, 23 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 70′ הציגה מאזדה היפנית מהעיר הירושימה, מכונית משפחתית גדולה יחסית – ה- 616 שכונתה גם מאזדה קאפלה. המכונית החדשה שנועדה להתחרות בהצלחת הטויוטה קורונה והדאטסון בלובירד הציעה עיצוב נאה ומודרני למדי, קו מנועים מודרני שעשו שימוש בגל זיזים עליון וראש מנוע מאלומיניום, איבזור עשיר יחסית ורמת גימור גבוהה. בשל כל אלו, זכתה המכונית להצלחה מכובדת בהחלט, הן ביפן, הן בשווקי מזרח אסיה ואפילו בארה”ב נמכרה יפה, תוך שהיא מנצלת את התדמית החדשנית והספורטיבית שייצרו עבורה דגמי ה- RX שצויידו במנועי וואנקל רוטוריים. כמעט כצפוי, נתלה המכונית, כמו כל מכונית יפנית בת זמנה, ביחס חשדני למדי בשווקים האירופאיים, על אף שהציעה מנועים חזקים יותר משל מתחרותיה האירופאיות וביצועים עדיפים. בשנת 72′ קיבלה המכונית מנוע וואנקל קטן נפח, 1,146 סמ”ק, מה שסייע לה להתגבר על תקנות המיסוי היפניות, בשל נפח המנוע הקטן. מתיחת הפנים שעברה ב- 73′ וכללה את הארכת המרכב, סייעה לה להראות מכובדת יותר, והמכירות הטובות נמשכו. אולם בשנת 76′ נכנסה לפלח השוק של ה 616\קאפלה מכונית חדשה לגמרי – האקורד של הונדה. המכונית החדשה מבית הונדה הציעה עיצוב מערבי ומודרני, מנועים חדשים והחשוב מכל – מבנה מודרני שכלל הנעה קדמית, לראשונה במכונית יפנית בסדר גודל זה. הצגת האקורד של הונדה הורידה מאטרקטיביות ה- 616, ולכן החליטו במאזדה שהגיעה העת לפיתוח יורשת ראוייה. מאזדה החליטו לשמור על הנוסחה של הדגם היוצא – משפחתית 4 דלתות וגירסת קופה בעלת 2 דלתות, ללא גירסת 2 דלתות משפחתית או גירסת סטיישן, בעיקר בשל העובדה שמאזדה הייתה חברה קטנה למדי, ולא יכלה לפתח גרסאות מרכב רבות. בניגוד לדגמי הדור הראשון, שהציעו עיצוב מודרני יחסית לזמנן, עיצובו של הדור השני היה רבוע ושמרני מאוד, והייתה לכך סיבה; מאזדה הייתה מודעת להצלחתה הגדולה של הפורד קורטינה MK4 בבריטניה, ניו זילנד ואוסטרליה, ולכן רצתה להשיג דריסת רגל בשווקים גדולים אלו. לעומת זאת, מאזדה שמו דגש רב על עיצובה האווירודינאמי של המכונית, ולכן מקדם הגרר עמד על 0.38 CD. עיצובה הפנימי היה מודרני למדי, והזכיר מאד את זה של הדגם הספורטיבי, ה- RX7. אורכה הכללי של המכונית נותר זהה, 4.26 מטר, אך בסיס הגלגלים התארך ב- 4 ס”מ. מכאנית, דמתה המכונית לקודמתה – מנועי ה- 1.6 וה- 1.8 שיועדו לשוק היפני בלבד נותרו, אך התווסף אליהם מנוע 2.0 חדש. מנוע הוואנקל החדשני הושמט מהמבחר, בשל שינוי בתקנות המיסוי ביפן בסוף שנות ה- 70′. בשל הרצון לשפר את גמישותם, הספקי המנוע ירדו בצורה די משמעותית – הספק מנוע ה- 1.6 עמד על 75 כ”ס ואילו הספק מנוע ה- 2.0 עמד על 90 כ”ס בלבד, נסיגה משמעותית מהדגם היוצא. תיבת ההילוכים הייתה ידנית, 4 או 5 הילוכים והייתה גם אופציה לתיבה אוטומטית בת 3 מהירויות מתוצרת ג’אטקו היפנית. מערכת המיתלים עשתה שימוש, לראשונה במאזדה, בתמוכות מק’פרסון קדמיות ואילו הסרן האחורי החי והמניע היה תלוי על קפיצי סליל. מערכת ההיגוי המיושנת בשיטת התיבה והתפוחים נותרה על כנה וכך גם מערכת הבלמים שעשתה שימוש בבלמי דיסק קדמיים, תוף אחוריים ומגבר בלם. המכונית החדשה שכונתה כמובן 626 הוצגה בשנת 78′ והחליפה את דגמי הדור הראשון. למרות, ואולי בשל העובדה שעיצובה החיצוני היה שמרני ואפילו מיושן משהו, זכתה המכונית להצלחה נאה, ואפילו בשוק הגרמני הבררן נמכרה במספרים מכובדים. גם בשוק הבריטי בו כונתה המכונית מונטרוז, זכתה המכונית להצלחה מכובדת. ה- 626 הייתה שוות כוחות למתחרותיה מבית טויוטה (קורונה) ודאטסון (בלובירד), אולם נפלה משמעותית מההונדה אקורד. על מנת להתאים את המכונית לשוק האמריקאי, הותקן בה ממיר קטליטי דו שלבי והיא הוצעה עם מזגן מקורי. בסוף 80′ עברה ה- 626 מתיחת פנים ראשונה, שנגעה לחזיתה, שקיבלה פנסי חזית נאים יותר ושבכה חדשה ופנסים אחוריים גדולים יותר. אלו תרמו בהחלט למראה נאה יותר, ויחד עם שדרוג האיבזור בגרסאות היקרות, עזרו לשמור על רמת מכירות טובה. בשנת 81′ נוספה רמת גימור גבוהה אף יותר, שכללה ריפודי קטיפה מהודרים, מקלט רדיו סטריאופוני, חלונות חשמל ונעילה מרכזית. בסוף 82′ הוחלפה ה- 626 במכונית חדשה לגמרי, שהפעם יישרה קו עם מיתחרותיה והציעה עיצוב מודרני והנעה קדמית. בדורה שני, המאזדה 626, על אף שהייתה נאה פחות מקודמתה וצויידה במנועים חלשים בהרבה, זכתה להצלחה גדולה דווקא בשל העובדה שהיתה מכונית שמרנית, הן בעיצובה והן בתיכנונה.כמכונית, היא הייתה בינונית למדי גם עבור זמנה – ביצועיה היו סבירים בדגם ה- 1.6 וטובים בדגם ה- 2.0, התנהגות הכביש הייתה בינונית מאד וכך גם נוחות הנסיעה. המרווח הפנימי היה מצומצם למדי ותא המטען היה רדוד למדי. לעומת זאת, ה- 626 היתה מכונית איכותית ואמינה מאוד, כמו אחיותיה מבית.

אין תגיות

101 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 8675c09468154e12

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים