ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מאזדה Mazda 323 דור שני

  • פורסם: 28/01/2019 09:20
  • : 2913 ימים, 8 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 77′ הציגה מאזדה היפנית את דגמי הדור השלישי של הפמליה, שהפעם כונתה לראשונה 323. בדורה השלישי הציעה המכונית עיצוב מודרני ובניגוד לדורותיה הקודמים, את עיקר הדגש שמה הפעם מאזדה דווקא על דגמי ה- 3 וה- 5 דלתות, מתוך כוונה לשוק אותה בשוק האירופאי, בו זכו מכוניות קומפקטיות להצלחה גדולה. בשל קשיים תקציביים, נאלצה מאזדה להמשיך לעשות שימוש בהנעה אחורית ולהמשיך להשתמש במנוע הבסיסי המיושן. אמנם מערכת המיתלים וההיגוי שודרגה והפכה למודרנית יותר, אולם הנעתה האחורית גרמה לחלל פנימי צפוץ יחסית, מה שהפך לנקודת התורפה הבולטת של המכונית. לכן כבר לאחר שנה וחצי החליטו במאזדה על פיתוח דגם חדש, כשהפעם גוייסו משאבים משמעותיים, בשל חשיבותה ההולכת וגוברת של המכונית עבור מאזדה. כצעד ראשון, החליטו במאזדה על מעבר להנעה קדמית, מה שחייב פיתוח פלטפורמה חדשה לחלוטין. עיצובה של המכונית נותר דומה למדי, אך המעבר לשימוש בקווים חדים הפך את עיצובה למודרני בהרבה. כמו בדגם הקודם, גם הפעם תוכננה המכונית להיות מוצעת במרכב 3 או 5 דלתות, כמו גם במרכב 4 דלתות. עיצוב דגם ה- 3 דלתות היה הנאה מכולם, כשמראה דגם ה- 5 דלתות וה- 4 דלתות המשפחתי היה סתמי למדי. גם עיצובה הפנימי היה חדש, ונראה מודרני ועדכני. כרגיל במאזדה, רמת הגימור והאיבזור היו גבוהות למדי והמכונית כללה לוח מחוונים מצוייד היטב. מאחר והמכונית תוכננה לעבור לשימוש בהנעה קדמית, קו מנועים חדש פותח עבורה, כמו גם תיבות הילוכים שיועדו לשכון לצידו של המנוע הרוחבי. המנוע הבסיסי היה בנפח 1.1 וסיפק בעזרת מאייד בודד 55 כ”ס. מעליו הוצע מנוע 1.3 שסיפק 68 כ”ס ואילו הדגם הבכיר הציע מנוע 1.5 שסיפק 84 כ”ס. תיבת ההילוכים החדשה היתה בת 4 מהירויות בדגם ה- 1.1 ו- 5 הילוכים בדגם ה- 1.3 וה- 1.5, כשתיבה אוטומטית הוצעה בדגמי ה- 1.5. מערכת המיתלים כללה תמוכות מק’פרסון קדמיות עם מוט מייצב וקורת מתח אחורית שנתמכה על ידי קפיצי סליל. מערכת ההיגוי עשתה שימוש במסרק ומוט משונן, כך שלפחות צידה המכאני היה מודרני ועדכני. המכונית ששמרה על שמה – 323, הוצגה ביוני 80′ והחליפה את קודמתה שהיתה בת 3 בסך הכל. בשל המעבר להנעה קדמית, בסיס הגלגלים התארך ב 6 ס”מ די משמעותיים, מה שתרם להגדלה משמעותית של מרחב הפנים, שעדיין היה מצוצמצם למדי למרות זאת. לעומת זאת, השיפור בהתנהגות הכביש היה משמעותי מאוד, וסוף סוף יישרה המכונית קו עם מתחרתה העיקרית מבית, ההונדה סיוויק. טכנולוגית, הקדימה ה- 323 את הטויוטה קורולה, שעדיין הוצעה עם הנעה אחורית והגה תיבה ותפוחים. מכירותיה של המכונית היו טובות מאוד, ואפילו באירופה נמכרה במספרים מכובדים למדי. תכונותיה הדינאמיות הטובות בשילוב איכות גימור גבוהה ואמינות מצויינת תרמו אף הן למכירות המצויינות ולכך סייעה הזכייה בתואר מכונית השנה 80′ ביפן, ולא מעט מגזינים מכובדים העניקו לה את תואר מכונית השנה. כקודמתה, שווקה המכונית בארה”ב, שם נקראה GLC. בשנת 83′ עברה ה- 323 מתיחת פנים במסגרתה עודן עיצובה החיצוני ועודכן עיצובה הפנימי. מתיחת הפנים סייעה למכונית להישאר רלוונטית. בשלב זה רכשה פורד חלק ממניות מאזדה והפכה לאחת מבעלות השליטה בה. לכן נמכרה המכונית גם תחת השם פורד מטאור ופורד לייזר, וכך היא נמכרה באוסטרליה וניו זילנד. בניגוד לדורה הקודם שנמכר סה”כ 3 שנים, בדורה הרביעי נמכרה המכונית 5 שנים ולכן הוחלפה בדגם חדש בשנת 85′. בדורה הרביעי ביצעה ה- 323 מהפך תכנוני משמעותי, כשעברה מהנעה אחורית להנעה קדמית. למרות המראה הדי דומה, מדובר היה במכונית חדשה לגמרי וטובה בהרבה, וגם יחסית למתחרותיה מדובר היה במכונית טובה לזמנה. עיצובה היה נאה, בייחוד בגרסת ה 3 דלתות, רמת האיבזור הייתה גבוהה למדי, ביצועיה היו טובים למדי וכך גם התנהגות הכביש ונחות הנסיעה שלה. לראשונה הייתה למאזדה מכונית קומפקטית טובה ועדכנית, וזה סייע מאוד למכירותיה הטובות. וכמו כל מכונית יפנית בת זמנה, הפגינה ה- 323 איכות גימור גבוהה ואמינות מצויינת.

אין תגיות

95 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 8975c4eabcf4d288

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים