ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מאזדה 626 Mazda דור שלישי

  • פורסם: 06/12/2018 18:09
  • : 896 ימים, 12 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בסוף 78′ הציגה מאזדה היפנית, שמקום מושבה בעיר הירושימה ביפן, את דגמי הדור השני של ה- 626, שהחלה דרכה כמאזדה 616 או קאפלה. בדורה השני, שכוון גם לשוק הבריטי, הציעה ה- 626 עיצוב שמרני ושבלוני, מיכללי הנעה מוכרים ומנועים שהספקם ירד משמעותית מדגמי הדור הראשון. למרות, ואולי בשל עיצובה השמרני, זכתה ה- 626 בדורה השני להצלחה מכובדת למדי ונמכרה היטב, בעיקר ביפן, בשווקים המזרח אסיאתיים ובאוסטרליה וניו זילנד. גם בשוק הארופאי זכתה המכונית להצלחה נאה, ואפילו בשוק הגרמני מכירותיה היו סבירות ואפילו מפתיעות. כמו כל מכונית יפנית, הפגינה ה- 626 איכות גימור גבוהה ואמינות מצויינת, מה שגרם לה לככב בכל סקרני האמינות בזמנה. אולם מתחרותיה מבית, הטויוטה קורונה, הדאטסון בלובירד ובעיקר ההונדה אקורד המודרנית, לא עשו לה חיים קלים, ולכן החליטו מאזדה בשנת 80′ על פיתוח יורשת, שהפעם תהיה מכונית חדשה לגמרי. בשל היותה חברה קטנה יחסית, משאביה הכספיים של מאזדה היו מוגבלים למדי, ולכן הסכימה למכור חלק ממניותיה לפורד. רכישת המניות תאמה היטב את האינטרסים של שתי החברות – מאזדה קיבלה תקציבי פיתוח נדיבים ואילו פורד הייתה אמורה לקבל מכונית חדשה לגמרי, מודרנית, ולשווק אותה כמכונית פורד לכל דבר בשוק האוסטרלי והניו זילנדי. עיצוב המכונית נעשה על ידי מרכז העיצוב של מאזדה, ולמרות שהייתה מכונית חדשה לגמרי, עיצובה היה שמרני מאד בדגם ה- 4 דלתות. כמו קודמותיה, גם בדורה השלישי הוצעה המכונית בגירסת קופה נאה, שאליהם הצטרפה הפעם גם גירסת 5 דלתות נאה למראה, שנועדה לפנות לקהל האירופאי. גם עיצובה הפנימי היה חדש כמובן, והפגין מראה מודרני, עם לוח פיקוד מקורי עבור חלונות החשמל ששכן במרכב לוח המחוונים. מאחר ויועדה לפלח שוק גבוה יחסית, רמת הגימור היתה גבוהה למדי וכך גם רמת האיבזור התקני. החידוש העיקרי במכונית היה התכנון המכאני – מאזדה עברה בדגם זה להנעה קדמית, כשמנוע המכונית הורכב לרוחב תא המנוע כשתיבת ההילוכים שכנה לצידו. מנועים חדשים בנפח 1.6, 1.8 עבור השוק היפני בלבד ו- 2.0 פותחו עבור המכונית. המנועים החדשים היו בעלי גל זיזים עליון בודד, ראשי אלומיניום ומאייד כפול. כלקח מהצלחת הטויוטה קורונה שהוצעה במגוון מנועים רב שהתאים לכל מדינה בה שווקה, גם מאזדה הציעו את המכונית במגוון רמות הספק, כולל ממירים קטליטיים עבור השוק השוויצרי. תיבת ההילוכים היתה בת 5 מהירויות, ואילו התיבה האוטומטית, הפעם מתוצרת מאזדה עצמה, הייתה בת 3 או 4 הילוכים, כשההילוך הרביעי היה הילוך יתר. מערכת המיתלים עשתה שימוש בתמוכות מק’פרסון קדמיות עם מוט מייצב ואילו המיתלה האחורי היה חצי נפרד ועשה שימוש בקורת מתח שנתמכה על ידי קפיצי סליל. מערכת ההיגוי היתה מסוג מסרק ומוט משונן, לראשונה ב- 626, כשהגה כוח היה ציוד תקני בדגם ה- 2.0 ואופציונאלי ב- 1.6. מערכת הבלמים עשתה שימוש בבלמי דיסק קדמיים ותוך אחוריים ב- 1.6, ואילו בדגמי ה- 2.0 היו דיסקים בכל הגלגלים. המאזדה 626 בודרה השלישי הוצגה בתערוכת פריז 82′ ושיווקה החל מיד עם תומה. מיד עם צאתה לשוק, זכתה המכונית לקבלת פנים חמה ואוהדת וזכתה בשלל תארים, בהם מכונית השנה ביפן, המכונית המיובאת הטובה ביותר בארה”ב ואפילו בתחרות מכונית השנה באירופה הגיעה למקום החמישי, הישג נדיר עבור מכונית יפנית. כצפוי, מכירותיה היו מצויינות, בעיקר ביפן ובארה”ב, אם כי גרסת ההאצ’בק נמכרה היטב גם במדינות אירופה. למכירותיה הטובות סייעו נתוניה הטובים, עיצובן הנאה מאוד של גירסת הקופה וההאצ’בק, ביצועיה הטובים, התנהגות הכביש המפתיעה לטובה ואפילו נוחות הנסיעה הטובה. איבזורה העשיר יחסית והתמחור הנוח, הפכו אותה לקנייה מצויינת, ועד מהרה הפכה למכונית הנמכרת ביותר של מאזדה. באוסטרליה וניו זילנד נמכרה ה- 626 כפורד טלסטאר, ולמעשה החליפה את הפורד קורטינה. בשנת 83′ הוצגה, לראשונה, גירסת הדיזל של המכונית שעשתה שימוש במנוע חדש בנפח 2.0 שסיפק ביצועים מתונים אך צריכת דלק טובה מאד. בשוק האמריקאי שווקה המכונית עם מנוע ה- 2.0 המוזרק שסיפק 82 כ”ס, ואילו בשוק הקנדי הוצעה המכונית בגירסה מוגדשת שסיפקה 120 כ”ס וביצועים מצויינים. בשנת 84′ עברה המכונית מתיחת פנים קלה, שנגעה בעיקר בחרטומה של המכונית שעוצב מחדש ובפנסים אחוריים גדולים, רחבים ונאים יותר. גם תא הנוסעים זכה לעיצוב מחודש, ונראה עתה נאה אף יותר מבגרסה המקורית. המאזדה 626 בדורה השלישי יוצרה עד סוף אפריל 87′, ואז הוחלפה בדורה הרביעי של המכונית. בדור זה, השלישי במספר, ביצעה מאזדה את הזינוק המשמעותי ביותר בחיי הדגם – מיכללי הנעה מודרניים החליפו את קודמם המיושנים, מערכת מיתלים והיגוי מודרניים ועדכניים וכיול שלדה מצויין גרמו לכך שה- 626 נחשבה למכונית המשפחתית-סאלון היפנית הטובה ביותר עבור זמנה, בוודאי בהשוואה לדאטסון בלובירד והטויוטה קורונה, שנרא מיושנות לעומתה. וזה תרם למכירותיה המצויינות, אפילו בשוק האירופאי הבררן.

אין תגיות

68 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 4915c0948a4b8906

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים