ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מאזדה 626 Mazda דור רביעי

  • פורסם: 06/12/2018 18:17
  • : 953 ימים, 9 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בסוף 82′ הציגה מאזדה היפנית את דגמי הדור השלישי של ה- 626, שהחלה חייה כ- 616 או קאפלה בשנת 70′. בדור זה הציגה מאזדה את קפיצת הדרך המשמעותית ביותר בחייה – מעבר להנעה קדמית, קו מנועים מחודש או חדש (גרסת הדיזל), מערכת מיתלים מודרנית ועיצוב מודרני ונאה בהרבה. באותה העת, תחילת שנות ה- 80′, רכשה פורד חלק ממניות מאזדה והפכה לבעלת שליטה חלקית בה. פורד הייתה מעוניינת להציג מחליפה לקורטינה השמרנית בשוק האוסטרלי והניו זילנדי, והמכונית החדשה של מאזדה התאימה להם מאוד. בדורה השלישי של ה -626 שנמכרה כשנת הדגם 83′, זכתה המכונית להצלחה גדולה, הן בשוק היפני והן בשווקי הייצוא, כולל בשוק האירופאי הבררן, בו זכתה להצלחה מפתיעה למדי. עיצובה הנאה, ביצועיה הטובים, התנהגות הכביש המפתיעה לטובה, נוחות הנסיעה הטובה ורמת האמינות הגבוהה, כמו גם איכות הייצור המצויינת, הפכו אותה להצלחה, ועד מהרה הפכה למכונית הנמכרת ביותר של מאזדה. אולם מתחרותיה מבית, ובראשן ההונדה אקורד, הטויוטה קורונה והדאטסון בלובירד, לא עשו לה חיים קלים, ולכן החליטו במאזדה על פיתוח יורשת, שתמשיך את הקו של הדגם היוצא. למרות ששלדתה הייתה חדשה יחסית, החליטו במאזדה על פיתוח פלטפורמה חדשה לגמרי. עיצוב המכונית בוצע על ידי מאזדה עצמם, וכראש צוות המעצבים מונה הירושי ימאמוטו. זה עיצב מכונית נאה מאוד למראה, שהזכירה את קודמתה, אך נראתה נאה ומודרנית בהרבה. סימן ההיכר הבולט של המכונית היו ידיות הדלתות המלבניות, שתרמו להורדת מקדם הגרר לערך מצויין של 0.34 CD. פועל יוצא של השימוש בפלטפורמה החדשה, הייתה התארכות בסיס הגלגלים ב- 6 ס”מ, מה שאמור היה ליצור מרחב פנימי עדיף ולפתור נקודת תורפה בולטת בכל דורות המכונית. לראשונה הוצגה גירסת סטיישן נאה מאוד, מה שהעיד על כוונות מאזדה בכל מה שנגע לשוק האירופאי, שהיה חשוב מאוד עבורה. הגדילה לעשות גירסת הקופה הנאה להפליא, שהציעה עיצוב פרופורציונאלי מאד. גם עיצובה הפנימי החדש והמודרני הציג התקדמות גדולה מהדגם היוצא, והיה מודרני ונאה מאד. רמת הגימור תוכננה להיות גבוהה, תוך שימוש בבדי ריפוד מהודרים וחומרים רכים בלוח המחוונים. גם הצד המכאני היה חדש ברובו – המכונית תוכננה להיות מוצעת עם מגוון מנועים גדול ורחב, שכולם היו בעלי גל זיזים עליון, וחלקם, אלו שיועדו לשוק האמריקאי והשוויצרי, היו בעלי הזרקת דלק אלקטרונית. מנוע הדיזל קיבל גרסה בעלת מגדש על, ששיפרה מאוד את ביצועיו. תיבת ההילוכים היתה ידנית, 5 הילוכים או אוטומטית 4 הילוכים מתוצרת מאזדה. מערכת המיתלים המשיכה לעשות שימוש בתמוכות מק’פרסון קדמיות אלא שהפעם המיתלה האחורי היה נפרד לגמרי. כבר בעת תכנון שילדתה, מאזדה לקחה בחשבון שתוצג גירסת הנעה כפולה, ולכן הותירה מקום במיתלה האחורי למיכללי ההינע. דורה הרביעי של המאזדה 626 הוצג בשנת 87′, וכוקודמו זכה להצלחה גדולה, כולל בשוק האירופאי שהחל לקבל מכוניות יפניות בפתיחות הולכת וגוברת. בשנת 88′ הציגה מאזדה, מעט אחרי הונדה, חידוש מעניין ומשמעותי – היגוי לכל 4 הגלגלים. מערכת ההיגוי הקדמית, הרגילה, נותרה כמובן על כנה, אולם עבור הגלגלים האחוריים נבנתה מערכת היגוי נפרדת, שהייתה בעלת שליטה אלקטרונית. מערכת ההיגוי הכפולה סייעה מאוד בתמרוני חנייה מצד אחד, וסייעה מאד ליציבות המכונית במהירויות גבוהות. בשל הצעת המערכת ומערכת הנעה כפולה מתקדמת, קנתה לה המכונית שם של מובילה טכנולוגית, מה שסייע לה מאד במכירות המצויינות. בשנת 90′ עברה המכונית מתיחת פנים קלה, שעיקרה היתה שינוי חזית המכונית ואחוריה מה שהקנה לה מראה מודרני יותר. להיצע המנועים הצטרף מנוע 2.0 בעל גל זיזים עליון כפול, מה שהפך אותה למהירה למדי. בדורה הרביעי יוצרה ה- 626 עד סוף 91′, ואז הוחלפה במכונית חדשה. גירסת הסטיישן, לעומת זאת, יוצרה עד סוף 97′, מאחר ולדור הבא של ה- 626 לא הייתה גירסת סטיישן. בדורה הרביעי תיזכר המאזדה 626 כמכונית משפחתית-סאלון מצויינת לזמנה, שלא נפלה במאום מההיצע האירופאי של אותה העת. עיצובה היה נאה מאד, הן החיצוני והן הפנימי, ביצועיה היו טובים, התנהגות הכביש היתה טובה מאד וכך גם נוחות הנסיעה. בנוסף, הפגינה המכונית אמינות מצויינת ששולבה באיכות גימור גבוהה, ופועל יוצא של כך היה המוניטין המצויין שצברה, ובצדק. מערכת ההיגוי הכפולה יצרה למאזדה שם של מובילה טכנולוגית, וזה ליווה את מאזדה עוד שנים רבות אחר כך.

אין תגיות

31 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 2435c094adbf02cf

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים