ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מאזדה פמיליה Mazda Familia דור שני

  • פורסם: 26/01/2019 12:46
  • : 2856 ימים, 5 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בחודש אוקטובר 63′ הציגה מאזדה היפנית שמקום מושבה בעיר הירושימה, מכונית משפחתית קטנה, חדשה – הפמיליה. שמה רמז הן על היעוד המשפחתי שלה והן על עיצובה, שבוצע על ידי מעצב איטלקי צעיר בשם גי’ורג’יטו ג’יאוג’יארו. זה עיצב מכונית נאה למדי עבור זמנה שיוצרה במרכב 2 או 4 דלתות, כמו גם גירסת סטיישן בעלת 3 דלתות. עד אותה העת ייצרה מאזדה מכוניות קטנטנות עבור פלח השוק הפופולארי ביותר ביפן באותה העת – מכוניות KEI. מכוניות אלו אופיינו באורך מירבי של 3 מטר ובנפח מנוע מירבי של 360 סמ”ק. מכוניות אלו זכו להקלות מיסוי משמעותיות, ולכן הפכו לפופולאריות להפליא ביפן באותה העת. עם הצגת המכונית החדשה, החליטה מאזדה לנטוש את פלח השוק הפופולארי הנ”ל ולנסות את מזלם בפלחי שוק גבוהים יותר. הפמיליה החדשה תוכננה מהיסוד, ולכן פותחו עבורה מנועים חדשים בנפח 800 ו 1000 סמ”ק שהיו בעליי הספק סביר עבור גודלם. שאר המפרט הטכני היה שגרתי למדי, למעט בלמי הדיסק הקדמיים בדגם ה- 1.0 ומנוע בעל גל זיזים עליון בגרסת הקופה הנאה. הפמיליה החדשה זכתה להצלחה מכובדת בהחלט ביפן, למרות התחרות מבית בדמות הטויוטה פובליקה והדאטסון 510 שהוצגה ב- 67′. אולם היצוא, שעליו בנתה מאזדה נתקל בקשיים לא מועטים, ומעט המכוניות שיוצאו נמכרו באוסטרליה, ניו זילנד ואוקינוואה. לכן החליטה מאזדה בשנת 65′ לפתח יורשת למכונית, כשהפעם יושם דגש על יצוא משמעותי, מאחר ובשוק הבית היו לה מתחרות חזקות למדי. עיצוב היורשת נעשה הפעם על ידי מאזדה עצמם; עיצובה היה נאה ומודרני משל קודמתה, אך למרות זאת היא נראתה שגרתית למדי. המכונית החדשה היתה ארוכה מקודמתה בלא פחות מ- 15 ס”מ ואילו בסיס הגלגלים התארך ב- 12 ס”מ, מה שאמור היה ליצור מרחב פנים עדיף, נקודת תורפה בולטת בדגם היוצא. גם עיצובה הפנימי היה מודרני יותר, וכלל לוח מחוונים מצוייד היטב ושלל תאים ומגירות, כמקובל בתוצרת היפנית בעת ההיא.רמת האיבזור הייתה גבוהה יחסית, והמכונית כללה מושבים מתכווננים ומקלט רדיו כציוד תקני. מכאנית, התבססה המכונית החדשה על מיכללי קודמתה – מנוע ה- 987 סמ”ק בעל השסתומים העיליים סיפק 58 כ”ס מכובדים למדי עבור נפחו, שאמורים היו להניע מכונית ששקלה 710 ק”ג בלבד. תיבת ההילוכים היתה בת 4 הילוכים ואילו מערכת המיתלים כללה עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור שנתלה על קפיצי עלים אורכיים. מערכת הבלמים עשתה שימוש בבלמי דיסק קדמיים ותוף אחוריים. המכונית החדשה המשיכה לשאת את השם פמיליה, והוצגה ביפן באוקטובר 67′. אולם הפעם נתקלה המכונית בתחרות קשה מצד הטויוטה קורולה החדשה שהוצגה ב 66′ וגם הדאטסון 510 החדשה לא עשתה לה חיים קלים, בלשון המעטה. לכן החליטה מאזדה לייצא את המכונית לשוק האירופאי הבררן. לצורך הכרת המכונית לקהל האירופאי, שלא בדיוק חיבב מכוניות יפניות באותה העת, בלשון המעטה, הציגה מאזדה את המכונית בתערוכת פריז 68′. כמעט כצפוי, לא עוררה המכונית התלהבות יתרה, אך מכירותיה, בייחוד במדינות בהן לא יוצרו מכוניות היו סבירות למדי. המכוניות שיוצאו לשקו האירופאי צויידו במנוע גדול יותר בנפח 1.2 שסיפק 68 כ”ס והפך את המכונית הקלה לזריזה למדי. בשנת 70′ הוחלף מנוע ה- 1.0 המיושן במנוע חדש שנלקח מהמאזדה לוצ’ה. המנוע החדש היה בעל גל זיזים עליון והציע פעולה נעימה בהרבה. גירסת סטיישן וטנדר פתוח הוצגו, מה שהוסיף לאטרקטיביות הסדרה. כשנתיים קודם לכן, הציגה מאזדה גירסה מעניינת מאד למכונית – הפמיליה רוטורי. זו צוידה במנוע וואנקל חדשני שסיפק 100 כ”ס, מה שהפך אותה למהירה וזריזה, ולמעשה הייתה אחת המשפחתיות הקטנות המהירות ביותר. בשנת 71′ נוספה גירסת 1.3 שסיפקה 67 כ”ס וגירסה נוספת שכונתה FB. זו סיפקה 77 כ”ס בסיוע מאייד כפול גדול. ביצועיה היו מצויינים, ועל מנת לחזק את התדמית הספורטיבית צויידה בגלגל הגה נאה ולוח מחוונים שכלל מד סל”ד. בשנת 73′ עלה עוד הספקו של מנוע ה- 1.3 וההספק עמד על 87 כ”ס. למרות התחרות העזה, נמכרה המכונית היטב, כשהתדמית הספורטיבית והצעירה שצברה סייעה לה. בשנת 73′ עברה הפמיליה מתיחת פנים קלה במסגרתה שונו פנסיה הקדמיים והפכו ממרובעים לעגולים. גם תא הנוסעים עוצב מחדש, ולוח המחוונים הרוחבי הוחלף בלוח מחוונים חדש בעל מחוונים עגולים. גירסת הקופה דופנה בפורמייקה חומה והציעה לוח מחוונים מצוייד היטב. בשנת 77′ הוחלפה הפמיליה במכונית חדשה, עדכנית ומודרנית בעיצובה. בשנת 74′ העניקה מאזדה זיכיון ייצור של המכונית לקאיה הדרום קוריאנית, וזו ייצרה את המכונית שכונתה קאיה בריסה עד שנת 81′ ללא שינויים משמעותיים. גם בדורה השני תיזכר המאזדה פמיליה כמכונית טובה למדי לזמנה – אמנם עיצובה לא היה מושך במיוחד, אך היא הציעה מנועים חזקים יחסית וביצועים טובים, כמו גם התנהגות כביש סבירה למדי. הצלחתה במירוצים גרמה לקהל הלקוחות האירופאי לראות בה מכונית לגיטימית, ולכן גם באירופה מכירותיה היו סבירות בהחלט. ייזכרו לטובה הגרסה הרוטורית וגירסת ה FB הספורטיבית שהציעה ביצועים מצויינים.

אין תגיות

81 סך צפיות 2 היום

  

מס' מודעה: 4785c4c39485d8b7

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים