ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

מאזדה פמיליה Mazda Familia דור ראשון

  • פורסם: 26/01/2019 12:40
  • : 2973 ימים

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 60′ הציגה מאזדה היפנית מכונית חדשה, המאזדה 360 שהייתה מכונית הנוסעים האמיתית הראשונה שלה. ה- 360 הייתה אחת ממכוניות ה- KEI הראשונות שנוצרו לפי מפרט השוק היפני – אורך מירבי של 3 מטר ונפח מנוע של עד 360 סמ”ק. מכוניות אלו זכו להקלות מיסוי משמעותיות, ולכן הפכו לפופולאריות ביותר ביפן באותה העת. ה- 360 המוזרה משהו למראה, הוחלפה בשנת 62′ בקרול, שהציעה מראה שגרתי בהרבה והייתה מכונית ה- KEI היחידה שהייתה בעלת מנוע 4 בוכנות ו- 4 פעימות. אולם מאזדה רצתה לפנות לפלחי שוק גבוהים יותר שמן הסתם היו גם ריווחיים יותר עבורה, ולכן בשנת 60′ החלה בפיתוח מכונית משפחתית גדולה יותר. אב הטיפוס הוצג בתערוכת טוקיו וזכה להתעניינות רבה מצד קהל המבקרים. בסוף 61′ החליטה מאזדה להעביר את אב הטיפוס לפסים מעשיים, והחלה בתכנון בפועל. לצורך עיצוב המכונית שכרו מאזדה, בצעד לא שגרתי עבור יצרן יפני, את שירותיו של מעצב איטלקי צעיר בשם ג’יורג’יטו ג’יאוג’ארו שעבד שאותה העת בסדנת ברטונה האיטלקית. זה עיצב עבור מאזדה מכונית משפחתית קטנה נאה למדי למראה, שהייתה בעלת מרכב של 2 או 4 דלתות. אורכה של המכונית הקטנה עמד על 3.70 מטר ואילו בסיס הגלגלים עמד על נתון של 2.2 מטר, מה שיצר סרחי עודף קטנים למדי. עיצובה הפנימי בוצע על ידי מאזדה עצמם, והיה שגרתי למדי. מאחר וזו היתה כניסה ראשונה של מאזדה לפלח שוק גדול יותר מזה של מכוניות ה- KEI, התכנון המכאני היה מקיף. מאזדה פיתחה עבור המכונית קו מנועים חדש ולא ממש שגרתי. המנועים היו בנפח 782 ו- 987 סמ”ק והיו בעלי גל זיזים תחתון. הספק מנוע ה- 782 סמ”ק עמד על 42 כ”ס ואילו הספקי מנוע ה- 987 סמ”ק עמד על 52 או 58 כ”ס בדגם שצוייד במאייד כפול. הספקי המנוע היו מכובדים למדי עבור נפחם וכללו תאי שריפה יעילים. תיבת ההילוכים היתה ידנית בת 4 הילוכים, כשכל ההילוכים היו סינכרוניים. תיבה אוטומטית בת 2 מהירויות הוצעה כאופצייה ייחודית, וזו פותחה על ידי מאזדה. מערכת המיתלים כללה עצמות עצה קדמיות כפולות ואילו הסרן האחורי המניע נתמך על ידי קפיצי עלים אורכיים. מערכת הבלמים כללה 4 בלמי תוף בגרסת ה- 800 סמ”ק ובלמי דיסק קדמיים בגרסת ה- 1000 ומשאבה מרכזית בודדת ואילו מערכת ההיגוי הייתה כמקובל בתוצרת היפנית באותה העת ועשתה שימוש בתיבה ותפוחים. המכונית שכונתה מאזדה פמיליה, רמז לעיצובה האיטלקי, הוצגה באוקטובר 63′  וכמעט כצפוי, ועל אף שלא נהנתה מהקלות מיסוי, זכתה להצלחה מכובדת בהחלט. הצלחתה גרמה למאזדה להפסיק לייצר את הקרול, וכך נטשה מאזדה את פלח השוק הפופולארי ביותר באותה העת ביפן. מיד לאחר השקתה נוספה גירסת קופה נאה למראה בעלת מרכב 2 דלתות. גירסת הקופה הייתה בעלת שמשה אחורית משופעת בחדות, ובנוסף נהנתה מתא נוסעים משודרג שכלל גלגל הגה ספורטיבי ומד סל”ד בלוח המחוונים. אולם השינוי המשמעותי ביותר היה דווקא במנועה – מנוע ה- 987 סמ”ק קיבל גל זיזים עליון ויחס דחיסה גבוה יותר, מה שסייע לו לספק 68 כ”ס, הספק גבוה ביחס לנפחו גם במונחים אירופאיים. ביצועי גרסת הקופה יו טובים והמכונית רשמה מהירות מירבית של 145 קמ”ש. יחד עם גירסת הקופה הוצגה גם גירסת סטיישן שימושית בת 3 דלתות, וזו סייעה למכירות המצויינות. בשנת 65′ נוספה גירסת טנדר שימושית וגם היא נמכרה היטב. מזדה ניסתה לייצא את המכונית לשוק האוסטרלי והניו זילנדי, אך עקב העובדה שלא הייתה חברה מוכרת דייה, המכירות היו נמוכות למדי. בשנת 67′ הוחלפה הפמיליה במכונית חדשה, מודרנית בהרבה בעיצובה, ששמרה על התכנון הבסיסי. עבור זמנה תיזכר המאזדה פמיליה כמכונית משפחתית טובה למדי – עיצובה היה נאה למדי, מנועיה היו טובים ובעלי הספק גבוה ביחס לנפחם, ביצועיה היו סבירים עד טובים, התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה היו טובות למדי והמכונית היתה שימושית, אמינה ופשוטה לתחזוקה. מאזדה נטלו הימור גדול כשהחליטו להפסיק לייצר את הקרול הקטנה ולבסס את היצע הדגמים שלהם על מכוניות גדולות יותר, ולפחות במקרה הפמיליה זה הצליח להם.

אין תגיות

25 סך צפיות 3 היום

  

מס' מודעה: 1285c4c377e79b8b

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים