ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

לנצ’יה Lancia 2000

  • פורסם: 08/08/2018 08:41
  • : 986 ימים, 7 שעות
לנצ'יה Lancia 2000 - תמונה 1

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 61′ הציגה לנצ’יה האיטלקית מכונית סאלון חדשה, פלאביה שמה. המכונית החדשה הייתה, כמו כל מכוניות לנצ’יה, בעלת הנעה קדמית ומרכב אחוד. בשל חשיבותה הרבה עבור לנצ’יה, פיתחו מהנדסי החברה מנוע חדש, בעל 4 בוכנות במבנה בוקסר ייחודי. נפח המנוע עמד על 1.5, ובסיוע מאייד וובר כפול פיתח הספק נאה של 78 כ”ס. תיבת ההילוכים היתה בת 4 הילוכים, כשכל ההילוכים היו סינכרוניים. גם מערכת המיתלים הייתה מתקדמת יחסית  וכללה שימוש בעצמות עצה כפולות נמוכות מאוד. מערכת הבלמים עשתה שימוש ב- 4 בלמי דיסק שקיבלו סיוע ממגבר בלם. הפלאביה החדשה הוצגה בתערוכת ג’נבה 61′ וקצרה מחמאות רבות, בעיקר בשל עיצובה המודרני, רמת הגימור והאיבזור הגבוהות יחסית, ביצועיה הטובים והתנהגות הכביש המצויינת, פועל יוצא של שלדה שכויילה היטב. ההצלחה לא איחרה להגיע, ומכירות הפאביה היו טובות. אולם בשנת 62′ הוצגה האלפא ג’וליה החדשה, שהייתה מכונית נאה ומתקדמת מאוד מבחינה הנדסית, ועד מהרה החלו זוג המכוניות להתחרות זו בזו. מאוחר יותר הצטרפו להיצע גירסאות קופה וקבריולט יפיפיות, שהגדילו עוד את אטרקטיביות המכונית. בשנת 64′ נוסף מנוע גדול יותר בנפח 1.8 שפיתח הספק של 92 כ”ס  ובסיועו הגיעה המכונית למהירות מירבית של 170 קמ”ש. סדנת העיצוב של זגאטו בנתה על בסיסה מכונית קופה יפיפיה, שאף היא הצליחה, למרות שהייתה יקרה למדי. אולם למרות הצלחתה והצלחת הפולביה הקטנה יותר, מצבה הכלכלי של לנצ’יה הלך והתדרדר, והיה ברור שכדי להציל אותה היא חייבת להירכש על ידי חברה גדולה יותר, מה גם שתקציבי הפיתוח העתידיים לא היו בנמצא. בשנת 69′ רכשה פיאט את לנצ’יה, וכך בעצם הצילה אותה בכליה והעלמות כמעט וודאית. פיאט תיכננה לשמור על עצמאותה היחסית של לנצ’יה, ולנצל את הידע חסר התקדים שלהם בפיתוח שלדות הנעה קדמית. למרות מעלותיה הרבות של הפלאביה, הגיעו בפיאט למסקנה שזמנה עבר, ויש צורך בפיתוח מחליפה ראוייה. לפיאט היה אינטרס ברור בפיתוח מחליפה לפלאביה, מאחר והמכונית הגדולה והיקרה ביותר בהיצע פיאט היתה ה- 125, ואילו מכונית הסאלון הגדולה שלהם שעמדה ערב הצגתה, ה- 130, פנתה לפלח שוק גבוה בהרבה. בפיאט אישרו ללנצ’יה תקציבי פיתוח, ומהנדסיה החלו בפיתוח יורשת הפלאביה. על מנת לחסוך בתקציבי פיתוח, השתמשה היורשת בחלקה המרכזי של הפלאביה, כך שרק חרטום המכונית ואחוריה עוצבו מחדש. חזית המכונית צויידה ב- 4 פנסי חזית, ודמתה מאוד לחזיתה של האלפא 1750 החדשה. גם אחוריה עוצבו מחדש, וזכו לפנסים מודרניים ונאים יותר. אולם עיקר השינוי והשיפור בוצע בתא הנוסעים. מאחר וזו תוכננה להיות מכונית הדגל של לנצ’יה, תא הנוסעים זכה לרמת גימור גבוהה מאוד, ונעשה שימוש נרחב בעץ איכותי שדיפן את כל לוח המחוונים, ריפודי קטיפה איכותיים ואופצייה לריפודי עור. לוח המחוונים צוייד היטב וכלל בנוסף למד סל”ד גם מדי לחץ שמן וטעינה. רשימת האופציות הייתה ארוכה, וכללה ציוד מותרות כהגה כח, מזגן מקורי, חלונות חשמל וגג שמש. מכאנית, התבססה המכונית על מבנה קודמתה, למעט מנוע חדש בנפח 2.0. המנוע החדש היה במבנה בוקסר בעל 4 בוכנות אופקיות וצוייד במאייד כפול גדול. הספק המנוע עמד על 115 כ”ס מכובדים וגם גמישותו היתה טובה. לאחר שהושלם תיכנונה והיא עמדה ערב השקתה, הסתבר לפיאט שעלות ייצורה מול תמחורה הצפוי, יהפוך אותה ללא כדאית כלכלית, אולם ביטול הפרוייקט היה עולה יותר, ולכן החליטו לייקר את מחירה, על אף שידעו שמהלך זה יפגע במכירותיה העתידיות. המכונית החדשה שכונתה לנצ’יה 2000 הוצגה בתערוכת פריז 70′, והוצעה במרכב 4 דלתות ובגירסת קופה נאה מאוד שעוצבה על ידי פיניפארינה האיטלקי. גירסת הקופה צויידה במנוע מוזרק דלק, והספק מנועה עלה ל- 126 כ”ס. בנוסף, קיבלה המכונית תיבת הילוכים בת 5 מהירויות. ביצועיה של הקופה היו מצויינים – מהירותה המרבית עמדה על 190 קמ”ש והתאוצה מ- 0-100 קמ”ש ארכה כ- 10.3 שניות. על אף רמת הגימור הגבוהה ואיבזורה העשיר, מכירות המכונית היו נמוכות מאוד, וזאת בשל תימחור גבוה מאוד, שהפך אותה ליקרה בהרבה מהאלפא ברלינה 2000, מתחרתה העיקרית בשוק האיטלקי. למרבה ההפתעה, דווקא גירסת הקופה נמכרה טוב יותר מגירסת הסאלון, שהייתה מכונית מיותרת למדי. עיצובה הנאה מאוד, ביצועיה המצויינים, התנהגות הכביש המהנה ואיבזורה העשיר, הפכו אותה למכונית קופה יוקרתית, וכך התחמקה מתחרות ישירה באלפא GTV שהיתה זולה בהרבה ממנה. לאחר שב 73′ המכירות התדרדרו עוד, ולפיאט היו בהיצע את ה 130 הסאלונית וה 132 המשפחתית הגדולה, הוחלט על הפסקת ייצורה של ה- 2000, בלא שהוצגה לה יורשת ישירה. זו ראתה אור רק כשנתיים לאחר תום ייצורה, ב 76′ וכונתה לנצ’יה גאמא. הלנצ’יה 2000 תיזכר כניסיון מוצלח למדי של לנצ’יה להתאים את הפלאביה לשנות ה- 70′ – אמנם עיצובה הבסיסי נותר,אולם מנועה היה חדש וחזק יותר, רמת הגימור היתה גבוהה מאד ואיבזורה היה עשיר מאוד. רק חבל שתמחורה היה מופקע, בשל תחשיב מוטעה של אנשי פיאט, מה שפגע מאוד בהצלחתה. ב- 4 שנות ייצורה נמכרו סה”כ כ- 14,500 מכוניות, מספר נמוך לכל הדעות, שיכל להיות גבוה בהרבה לו תומחרה המכונית נכון. ה- 2000 תיזכר בנוסף כמכונית איכותית ואמינה, ויחסית לא סבלה מההחלדה שחיסלה את מרבית תוצרת איטליה באותה העת.

 

אין תגיות

422 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 695b6a7ccc8b831

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים