ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

לוטוס עלית Lotus Elite

  • פורסם: 16/09/2018 17:56
  • : 997 ימים, 15 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

כשנה לאחר הצגת הלוטוס 7, שהחליפה את הלוטוס MK6, שהייתה למעשה המכונית הראשונה של לוטוס, הציגה החברה הבריטית מכונית ספורט חדשה בת 2 דלתות, שבעיצובה הושם דגש רב על הצד האווירודינאמי. לצורך פיתוחה ועיצובה נבחנה המכונית החדשה במנהרת רוח, וייצורה אושר לאחר שהושגו הנתונים הרצויים. הפרט המעניין באמת במכונית היה שיטת הבנייה שלה; לראשונה בלוטוס, נבנתה המכונית מפיברגלאס, אולם שלא כמו בכל מכוניות הפיברגלאס שיוצרו עד אותה העת וגם באלו שיוצרו לאחר מכן, המכונית החדשה לא כללה שלדה נפרדת אלא הייתה בעלת מרכב פיברגלאס אחוד, מה שדרש תכנון מדוקדק של חלוקת העומסים, מאחר ולא היתה שלדת מתכת נפרדת כוללת אלא תת שלדה קטנה יחסית עבור המנוע והמיכללים המכאניים. המכונית החדשה שקלה 504 ק”ג בלבד, משקל נמוך להפליא. המכונית החדשה הונעה על ידי מנוע בנפח 1.2 שהיה עשוי אלומיניום כולו, ויוצר על ידי קובנטרי קלימקס, יצרן מנועים ומשאבות בריטי נודע. המנוע סיפק 75 כ”ס בעזרת שימוש במאייד SU גדול. תיבת ההילוכים היתה בת 4 מהירויות ותפעול המצמד היה הידראולי. מערכת המיתלים, תחום התמחות מסורתי של לוטוס, פותחה על ידי קולין צ’אפמן, והציעה עצמות עצה כפולות מקדימה, ומיתלה אחורי נפרד שכונה על שמו של קולין צ’אפמן. המיתלה דמה לזה של מכוניות מירוץ, וכללו קפיצים שעטפו את בולמי הזעזועים ומוקמו באלכסון. למיתלה הייתה זרועה תחתונה שחוברה לשלדה, או למרכב במקרה של המכונית הזו. ההיגוי היה מהיר יחסית, בשיטת המסרק ומוט משונן ואילו על הבלימה הופקדו בלמי דיסק קדמיים ותוף אחוריים. המכונית החדשה שכונתה לוטוס עלית הוצגה כאב טיפוס בשנת 58′, אולם ייצורה החל רק בסוף אותה שנה. כשהוצגה, הסתבר שיש כיסוי לעיצובה, שלא רק שהיה נאה להפליא, אלא גם יעיל מאד מהבחינה האווירודינאמית – מקדם הגרר עמד על ערך כמעט חסר תקדים של 0.29 CD. בשל משקלה העצמי הנמוך להפליא, המנוע צנוע הנפח סיפק ביצועים טובים למדי – מהירות מירבית של 185 קמ”ש ותאוצה מ 0-100 קמ”ש תוך 12.3 שניות, מכובד בהחלט. בשל כיול המיתלים המדוקדק והמיתלה הקדמי החדש, גם התנהגות הכביש היתה מצויינת והמכונית היתה מהנה מאד לנהיגה. הכל היה טוב, למעט העובדה שהמכונית הייתה יקרה בצורה מופרכת. הסתבר שייצור מרכב הפיברגלאס האחוד היה יקר מאוד, ותועלתו מבחינת ההורדה במשקל הכולל, לא היתה גבוהה מאד. על מנת לנסות ולשפר את המכירות, הציגה לוטוס בשנת 61′ את העלית MK2. מנוע הקובנטרי קלימקס קיבל זוג מאיידי SU, מה שהעלה את הספק המנוע ל- 84 כ”ס, שהביאו את המכונית למהירות מירבית של 190 קמ”ש ולתאוצה מ 0-100 קמ”ש תוך 10.7 שניות, ביצועים מצויינים עבור נפח מנוע צנוע למדי. אולם גם השיפור בביצועים לא העיר את המכירות המנומנמות, ולוטוס החליטו להחליפה במכונית ספורט חדשה, שהפעם תתבסס על שלדת מתכת מקובלת, וזה על מנת להגיע לעלויות בנייה סבירות ולאיכות בנייה גבוהה יותר, נקודת התורפה הכמעט יחידה של המכונית. לוטוס, כמסורת, השתתפה כמובן במירוצים עם המכונית, וזו זכתה להישגים נאים ביותר במירוץ ה 24 שעות של לה מנס. בשל מחירה הגבוה, נמכרו ב- 4 שנות ייצורה 1,047 מכוניות בלבד, בטרם הוחלפה בלוטוס אלן. הלוטוס עלית תזכר כמכונית ספורט מעולה לזמנה – עיצובה לא רק שהיה נאה, אלא היה יעיל להפליא מהבחינה האווירודינאמית, מנועה היה תוסס ומלא חיים, ופועל יוצא של העיצוב האווירודינאמי, היתה מהירות מירבית גבוהה יחסית ביחס להספק המנוע. משקלה העצמי הנמוך להפליא תרם אף הוא לביצועים הטובים. גם התנהגות הכביש היתה מעולה, כמיטב מסורת לוטוס, והמכונית היתה מהנה מאד לנהיגה. נקודת התורפה העיקרית שלה היתה איכות בניה לא מספיק גבוהה וכמובן תג מחיר מופרך שמנע ממנה את ההצלחה לה הייתה ראוייה.

 

אין תגיות

11 סך צפיות 2 היום

  

מס' מודעה: 6225b9e6e40842e0

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים