ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

טריומף Triumph TR6

  • פורסם: 15/05/2018 18:54
  • : 843 ימים, 8 שעות

פירוט

מאת : חן  פרחי .

בשנת 67′ הציגה טריומף את ה- TR5, שלא הייתה אלא TR4 שהוצגה ב- 61′ עם מנוע חדש בעל 6 בוכנות בנפח 2.5. המנוע החדש הוצע בגירסת הזרקת דלק בלבד, וסיפק 150 כ”ס מכובדים, שהביאו את מכונית הספורט הקלה יחסית להציע ביצועים מצויינים. המנוע החדש הותקן למעשה ב- TR4A שהוצגה ב- 65′ וכללה מיתלים אחוריים נפרדים, שהחליפו את הסרן החי בעל קפיצי העלים.השיפור בהתנהגות הכביש ובנוחות הנסיעה היה משמעותי, ויחד עם הגה החדש בשיטת מסרק ומוט משונן שהוצג כבר ב- 61′, הציעה המכונית התנהגות כביש טובה מאד. ה- TR5, בשל תמחור גבוה מידי, נמכרה במספרים נמוכים למדי בשוק האירופאי, אך בשוק האמריקאי נחלה הצלחה גדולה בהרבה. הדגם האמריקאי כונה TR250 וצוייד בזוג מאיידי סטרומברג שהחליפו את הזרקת הדלק, ולכן ההספק המירבי היה נמוך יותר – 111 כ”ס. כשלונה היחסי של המכונית הביא את טריומף למסקנה שציבור הלקוחות פשוט אינו מוכן לשלם יותר על אותה מכונית, גם אם היא מצויידת במנוע חזק וטוב בהרבה. לכן פנו בטריומף דווקא לסדנת קארמן הגרמנית וביקשו מהם לסייע להם בהתאמת ה TR5 לרוח הזמן. חלקה המרכזי של המכונית נותר זהה, כולל הדלתות, וכך גם חלקה האחורי שקיבל פנסים רוחביים מודרניים ונאים. גם חלקה הקדמי עוצב מחדש וזה לשבכה שחורה. הפנסים הקדמיים שכנו נמוך יותר בשבכה הקדמית, ויחד עם פנסי האיתות שמוקמו בצורה מקורית בתחתית השבכה הקדמית, יצרו מראה מודרני בהרבה. תא הנוסעים נותר כמעט זהה לזה של ה TR5, והציע רמת גימור גבוהה יחסית ולוח מחוונים מצוייד היטב. מכאנית הייתה המכונית החדשה זהה כמעט ל TR5; מנוע ה- 2.5 המוזרק הועבר אליה, וכך גם תיבת ההילוכים בת 4 המהירויות שכללה גם הילוך יתר חשמלי.אופציונאלי. מערכת המיתלים הקדמית שכללה עצמות עצה כפולות הייתה זהה וכך גם ההגה בשיטת המסרק ומוט משונן. המיתלה האחורי היווה את השינוי העיקרי מה- TR5 – את מקום הזרועות החצי עוקבות, תפס מיתלה קומפקטי שכלל קפיצי סליל ובולמי זעזועים מיוחדים שפעלו על ידי התנגדות סיבובית ולא על ידי מהלך קווי. הצגת המכונית החדשה שכונתה TR6 התקיימה ב- 68′, די בסמוך למעבר בין BMC לבריטיש ליילנד. עיצובה הנאה והמודרני בהרבה, כמו גם מיצובה הגבוה יותר, הפכו את המכונית החדשה לסיפור הצלחה גדול. בניגוד ל TR5 שנכשלה בשל היותה מזוהה עיצובית עם ה- TR4, הפעם מדובר היה במכונית חדשה, לפחות עיצובית. הקהל האמריקאי אהב מאד את מכונית הספורט המהירה והקשוחה, והמכירות בארה”ב היו פשוט מצויינות למרות שבגירסתה האמריקאית מנועה הפיק רק 104 כ”ס בלבד. אולם לא הכל היה ורוד; מערכת הזרקת הדלק של לוקאס התגלתה כבעייתית מאד וקשה לתחזוקה, ומעבר לזוג מאיידים הוריד את הספק המנוע ופגם בביצועים המצויינים. בשנת 73′ הורד הספק המנוע ל- 124 כ”ס בגירסתו המוזרקת, בכדי לשפר את אמינותו. באותה הזדמנות הוסיפה טריומף ספויילר קדמי קטן ונאה למראה. משבר האנרגיה שפרץ בסוף 73′ פגע במכירות בשוק האמריקאי, אך עדיין היא נמכרה במספרים נאים בהחלט. בתחילת 75′ הופסק ייצורה של הגרסה המוזרקת עבור השוק הבריטי, והיא שווקה בגירסה בעלת זוג מאיידי הסטרומברג. ביולי 76′ ירדה ה- TR6 האחרונה מפסי הייצור, לאחר שנמכרו ממנה ב 8 שנות ייצורה כמעט 92,000 מכוניות, מספר מכובד לכל הדעות, שהעיד על ההצלחה הגדולה, בייחוד בשווקי היצוא. רובן המכריע של המכונית נמכרו דווקא בשווקי היצוא, וחלק גדול מהן הגיעו לשוק האמריקאי. ה TR6 הוחלפה ב- TR7 החדשה, שהפעם הציעה מרכב אחוד. ה- TR6 תיזכר כמכונית ספורט טובה מאד לזמנה, וכמכונית האחרונה שעדיין עשתה שימוש בשלדתה של ה- TR3 שהוצגה ב- 55′ (!). ביצועיה היו מצויינים בגרסתה המוזרקת, והמכונית הייתה חזקה ומהירה. גם התנהגות הכביש הייתה טובה והמכונית היתה מהנה לנהיגה. נקודת התורפה העיקרית שלה, מלבד אמינותה הנמוכה של מערכת הזרקת הדלק, הייתה מרחב פנים מצומצם מאד, בשל התבססות על שלדה מיושנת. ה- TR6 חתמה עבור טריומף פרק מפואר בתולדות מכונית הספורט הבריטית הקלאסית, והייתה הדגם הנמכר ביותר בסדרת ה TR שהתבססו על שלדת ה- TR3.

אין תגיות

383 סך צפיות 2 היום

  

מס' מודעה: 8285afb0261a7b5b

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים