ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

טריומף Triumph TR 2 / 3

  • פורסם: 13/05/2018 19:21
  • : 841 ימים, 8 שעות
טריומף Triumph TR 2  / 3 - תמונה 1

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 51′ הציגה טריומף הבריטית, שהייתה בבעלות חברת סטנדרט הבריטית, אב טיפוס של מכונית ספורט דו מושבית, שנועדה להתחרות בהצלחת סדרת ה- T של MG, שהייתה בבעלות BMC. אב הטיפוס נקרא TR 1 ,והציע עיצוב נאה מאד ומודרני, כשנקודת העניין העיקרית במכונית הייתה עיצוב חלקה הקדמי; חזית המכונית כללה פתח בולט למצנן במקום שבכה, מה שיצר מראה מקורי ומעניין. גם מיקום הפנסים הקדמיים היה מעניין ומקורי, מה שיצר מראה דמוי צפרדע. הדלתות היו קטנות מאד, והן ירדו בקו חד עד חלקה האחרון של המכונית. המכונית התבססה על שלדתה המוארכת של הסטנדרט 8, והייתה בעלת שלדה נפרדת. בניגוד לסדרה T של MG שעשתה שימוש במנועי מוריס קטני נפח יחסית, התקינו טריומף במכונית הספורט החדשה מנוע בנפח 2.0 שנלקח מהסטנדרט וואנגדר, שפיתח בעזרת זוג מאיידי SU הספק סביר של 75 כ”ס. תיבת ההילוכים הייתה בת 4 מהירויות ומערכת המיתלים כללה עצמות עצה קדמיות וקפיצי לעם מאחור. 4 בלמי תוף הופקדו על הבלימה, והמערכת הייתה הידראולית. המכונית החדשה שכונתה כאמור TR 1 הוצגה בתערוכה בלונדון ב 52′ ועוררה סקרנות רבה. מעודדים מהסקרנות הרבה שייצרה המכונית החדשה, החליטו בטריומף להפוך את מכונית התצוגה למכונית סדרתית. עיצוב המכונית כמעט ולא שונה, וזאת עקב ההתלהבות הרבה שהוא עורר בתערוכת הרכב. גם מכאנית המכונית הסדרתית שכונתה TR2 היתה זהה לדגם התצוגה. יחס הדחיסה במנוע ה- 2.0 שנלקח מהסטנדרט עלה, ופועל יוצא היה הספק גבוה יותר של 90 כ”ס, שאמור היה להביא את המכונית לביצועים טובים יחסית. גם תיבת ההילוכים בת 4 המהירויות נלקחה מסטנדרט, והייתה בת 4 מהירויות, כשההילוך הראשון לא היה מסונכרן. הילוך יתר חשמלי הוצע כאופציה, ופעולתו הייתה חשמלית. מערכת הבלמים שודרגה על ידי חברת לוקהיד הבריטית, והלמי התוף הקדמיים כללו זוג משאבות אופן. ההגה היה בשיטת התיבה והתפוחים, ואילו מערכת המיתלים הייתה זהה לזו של מכונית התצוגה. הטריומף TR2 הוצגה בשנת 53′, ולמרות שהייתה יקרה יותר מדגמי ה T של MG, נמכרה במספרים סבירים בהחלט. בשל המנוע הגדול והחזק יחסית, ביצועיה היו טובים למדי – מהירות מירבית של 173 קמ”ש ותאוצה מ 0-100 קמ”ש תוך 12 שניות. גם התנהגות הכביש הייתה טובה למדי, למרות שההיגוי היה מסורבל למדי ופגע בחווית הנהיגה. טריומף החלה בייצוא המכונית לארה”ב, וגם שם נחלה הצלחה מכובדת למדי. עיצובה הנאה וביצועיה הטובים תרמו להצלחתה, ןלכן טריומף החליטו להמשיך הלאה ולפתח יורשת עבור המכונית. בטריומף החליטו להישאר נאמנים לקו העיצובי של הדגם היוצא, אך הפעם כללה המכונית שבכה קדמית שגרתית, שהחליפה את המראה הלא שגרתי של הדגם היוצא. היורשת המשיכה לעשות שימוש בשלדתה הנפרדת של הדגם היוצא, אך הציעה לא מעט שינויים ושיפורים, שכולם היו לטובה. יחס הדחיסה במנוע עלה, וכתוצאה מכך עלה הספקו ל 96 כ”ס, מערכת ההפעלה של הילוך היתר שופרה, מערכת המיתלים הקדמית שודרגה וכללה כעת עצמות עצה כפולות ומוט מייצב כאופציה. גלגלי 15 אינץ’ החליפו את גלגלי ה- 14′ של קודמתה, וכמוהם החשוקים היו עשויים מליבה מרכזית ושיפודי מתכת רבים. המכונית החדשה שכונתה TR3 הוצגה ב- 55′ והחליפה את ה- TR2 שמכרה בשתי שנות ייצורה 8636 מכוניות. העליה המהירה ברמת החיים באמצע שנות ה- 50′ הביאה עימה עליה מהירה לא פחות במכירת מכוניות, וה TR3 בהחלט נהנתה מכך; מכירותיה של המכונית היו מצויינות, והיא יוצאה בהצלחה רבה לשוק האמריקאי, שאהב מאד את עיצובה וביצועיה הטובים. בשנת 56′ בלמי דיסק קדמיים החליפו את בלמי התוף, ויכולת העצירה שופרה. בשנת 57′ הוצגה ה- TR3A, שהציגה עיצוב מודרני בהרבה של הגריל הקדמי, שכעת הוא הותקן לכל רוחב המכונית וידיות פתיחת דלתות שונות. ה- TR3A החליפה את הדגם הראשון שממנו נמכרו 13,500 בקירוב. ה TR3A הפכה להצלחה גדולה בהרבה, ונמכרו ממנה 58,000 מכוניות, מספר מכובד יותר שהעיד על הצלחתה הגדולה. בשנת 62′ הוצגה ה TR3B שהייתה גירסתה האחרונה של המכונית. גירסת ה BA הוצגה ממש ערב החלפת המכונית, די בסמוך למועד הפסקת ייצורה. השינוי העיקרי היה שימוש במנוע גדול יותר בנפח 2.1 שעשתה בו שימוש יורשתה ה TR4 שהוצגה כשנה לפניה, ב- 61′. המנוע החדש והגדול יותר פיתח הספק של 105 כ”ס, מה שהפך את המכונית למהירה אף יותר, וביצועיה הטובים השתפרו עוד. בשנת 62′ הופסק ייצור ה TR3 לאחר שהוחלפה במכונית חדשה לגמרי, ה- TR4. ה TR3 תיזכר כמכונית ספורט טובה מאד לזמנה, שהייתה רבת מכר גדולה של טריומף. ב 7 שנות ייצורה הורכבו 75,000 מכוניות בקירוב, מספר שהעיד על הצלחה גדולה. והמכונית בהחלט הייתה ראוייה לכך – עיצובה היה נאה מאד, בשל השימוש במנוע גדול יחסית, ביצועיה היו טובים למדי וכך גם התנהגות הכביש שלה. ה- TR3  התחרתה בהצלחה במורגן פלוס, שעשתה שימוש באותו מנוע בדיוק, ואפילו ב- MGA, שהציעה עיצוב מודרני בהרבה ומערכת היגוי עדיפה. ה- TR2 ו- 3 פתחו עבור טריומף שוק יעד חשוב מאד, שיהיה עתיד בשנים הבאות להפוך לשוק העיקרי של מכוניות הספורט שלהם – השוק האמריקאי.

 

אין תגיות

424 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 8855af865c7b0dc7

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים