ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

טריומף אקליים Triumph Acclaim

  • פורסם: 21/04/2019 14:00
  • : 2969 ימים, 21 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 65′ הציגה טריומף הבריטית מכונית משפחתית קטנה חדשה , ה- 1300. המכונית החדשה עוצבה על ידי ג’יובאני מיקלוטי האיטלקי והציעה מראה מודרני ונאה מאוד. עיצובה הפנימי ורמת הגימור והאיבזור שלה היו הרבה מעל המקובל בקבוצת המשפחתיות הקטנות אליה השתייכה והמכונית צויידה בלוח מחוונים מפורט מאד, גלגל הגה מתכוונן וריפוד עשיר ומסוגנן. עיקר העינין במכונית החדשה, מלבד עיצובה הנאה, היה ציודה בהנעה קדמית, לא שגרתי עבור זמנה. מנוע המכונית בנפח 1.3 הוצב לאורך תא המנוע, כשתיבת ההילוכים הוצבה מתחתיו, אך לא חלקה עם המנוע אגן שמן משותף. המכונית שהושקה בשנת 65′ קצרה תשואות רבות, בעיקר בשל עיצובה הנאה והמושך ותא הנוסעים שהציע רמת גימור ואיבזור כשל מכוניות שעלו כפול ממנה. אולם עד מהרה התברר לקהל הרוכשים שיש מחיר לחדשנות הטכנולוגית, והוא לא היה מבוטל, בלשון המעטה. תיכנונה המכאני של המכונית היה רשלני ולכן סבלה המכונית מבלאי ציריות קדמיות גבוה מאוד. בנוסף, גם תיבת ההילוכים הייתה גרועה במיוחד  והסינכרוניים בתיבה סבלו מבלאי גבוה. ליקויים הנדסיים אלו פגעו מאד במוניטין המכונית, ומכירותיה נפגעו מאד. בשנת 70′, כשנתיים לאחר שטריומף הפכה להיות חלק מבריטיש ליילנד, הבינו בטריומף שאין מנוס משינוי מכאני יסודי על מנת לפתור את בעייתה העיקרית. לכן החליטו בטריומף לעבור לשימוש בהנעה אחורית שגרתית. וזה היה קל, כי בכל מקרה מנוע המכונית הוצב לאורך תא המנוע. תיבת הילוכים חדשה שתוכננה עבור המוריס מרינה החליפה את התיבה הבעייתית ואת מערכת המיתלים האחורית שכללו זרועות חצי עוקבות החליף סרן חי שנתמך על ידי קפיצי סליל. המכונית המחודשת כונתה טולדו וצויידה באותם מנועים טובים שהניעו את קודמתה. בשל השינויים הטכניים, המכונית החדשה\מחודשת הייתה טובה בהרבה מקודמתה ובנוסף הציעה רמת אמינות גבוהה בהרבה. גרסאותיה הספורטיביות, הדולומיט והספרינט הוסיפו לתדמית המותג שתמיד היה בעל אוריינטציה ספורטיבית. בסוף שנות ה- 70′ התבסס היצע טריומף על הדולומיט המשפחתית, הספיטפייר המיושנת וה- TR7, לאחר שייצור ה- 2000\2500 הסאלוניות הופסק ב- 77′, עת הוחלפה על ידי הרובר SD1. עתידה של טריומף היה לוט בערפל, בייחוד לאור העובדה שעיקר ההיצע שלה הורכב מדגמים מיושנים. מצבו של הקונצרן שאליו השתייכה, בריטיש ליילנד, היה בכי רע והיה ברור שתקציבי פיתוח לדגמים חדשים לא יהיו. לכן הוחלט על מהלך מעניין מאוד – חבירה להונדה היפנית, לא פחות. באותה העת, סוף שנות ה- 70′, החלו במדינות שחברות באיחוד האירופי לנקוט בשורת מהלכים על מנת לחסום שיווק מאסיבי של מכוניות יפניות באירופה. המהלך העיקרי היה הקצאת כמויות מכירה לכל יצרן, וזה על מנת למנוע היצף השוק על ידי היצרנים היפניים. על מנת לעקוף מגבלה זו, חברה הונדה לבריטיש ליילנד, מתוך אינטרס משותף  והחלה בהקמת מפעל הרכבה בבריטניה, ממנו תוכל לייצא מכוניות ללא הפרעה לשוק האירופאי. בשנת 80′ הציגה הונדה את הבאלד, מכונית משפחתית קטנה ושמרנית בעיצובה, שמוצבה מעט מעל הסיוויק. בהסכם שנחתם בין הונדה לטריומף, סוכם שהמכונית תורכב בבריטניה ותכונה טריומף אקליים. וכך הרוויחה טריומף יורשת לטולדו\דולומיט ללא שום השקעה, ואילו הונדה הרוויחה מצידה ייצוא חופשי ללא מגבלה כמותית. המכונית עצמה הייתה כאמור הונדה באלד לכל דבר. מנועה היה בנפח 1,350 סמ”ק וסיפק 75 כ”ס סיוע מאייד כפול. תיבת ההילוכים היתה ידנית, 5 הילוכים או אוטומטית 3 הילוכים. מערכות המיתלים, הבלמים וההיגוי היו דומות עד זהות לאלו של ההונדה סיוויק. הטריומף אקליים הוצגה בתחילת שנת 81′, מעט לאחר שהופסק ייצורה של הדולומיט והספיטפייר, כמו גם של ה- TR7, כך שהיא נותרה בפועל המכונית היחידה שנשאה את סמלה של טריומף. האקליים הוצעה ב 3 רמות גימור, כשהבכירה בהם כונתה CD וכללה 4 חלונות חשמל, נעילה מרכזית, שעון דיגיטאלי, לוח מחוונים בעל מד סל”ד ואפילו מתזי מים לפנסי החזית. אמנם מכונית מקורית היא לא הייתה, אבל לפחות הציעה ביצועים טובים למדי והחשוב מכל – איכות ייצור גבוהה ואמינות מצויינת. בעייתה העיקרית שפגעה במכירותיה היה תמחורה הגבוה, שנבע משערו הגבוה של הפאונד הבריטי, כך שמרבית המכוניות שיוצרו נמכרו בבריטניה, אוסטרליה וניו זילנד. הטריומף אקליים יוצרה עד אמצע שנת 84′ ואז הוחלפה על ידי הרובר 213 החדשה. עם הפסקת ייצורה נעלם המותג טריומף כליל ועבר אל דפי ההיסטוריה. עבור זמנה, נחשבה האקליים למכונית טובה למדי – ביצועיה היו טובים למדי, התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה עמדו על רמה טובה למדי, איבזורה היה עשיר וכמו כל מכונית יפנית, הציעה איכות ייצור וגימור גבוהות ואמינות מצויינת. אולם החשוב מכל היה הקשר שנוצר בין בריטיש ליילנד להונדה, קשר שנמשך עוד שנים רבות לאחר מכן, והוביל בעקבותו יצרנים יפניים נוספים שהקימו מפעלי הרכבה בבריטניה.

אין תגיות

40 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 8725cbc4b664a6b6

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים