ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

טלבו סולרה Talbot Solara

  • פורסם: 02/08/2018 20:30
  • : 980 ימים, 7 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 76′, הציגה סימקה, החטיבה הצרפתית של קרייזלר האמריקאית, מכונית קומפקטית חדשה, גדולה יחסית, במבנה פאסטבק שכונתה סימקה 1307\1508. המכונית החדשה יועדה להחליף את הסימקה 1301\1501, שהייתה מיושנת למדי. הסימקה 1307\1508 הייתה בעלת הנעה קדמית, וחלקה מבנה מכאני דומה מאוד לזה המוצלח של הסימקה 1100. בשל עיצובה הנאה, הן בחיצוני והן הפנימי, ביצועיה הסבירים ורמת הנוחות הגבוהה, זכתה המכונית בתואר מכונית השנה 76′. אולם למרות הזכייה התואר היוקרתי, לא זכתה המכונית להצלחה המיוחלת, למרות שנכרה במספרים סבירים בהחלט. באותה העת נקלעה קרייזלר האמריקאית לקשיים כלכליים שאיימו למוטט אותה, בעיקר עקב היצע מיושן ולא אטרקטיבי ואיכות גימור נמוכה למדי של מכוניותיה. אחד מצעדי ההבראה שנקטה קרייזלר, בתמורה לסיוע מצד הממשל האמריקאי, היה הפטרות מהירה ככל האפשר מהחטיבה הצרפתית, שהסבה לה הפסדים לא מבוטלים וצברה גירעון ענק. קרייזלר הציעה את החטיבה הצרפתית במחיר מפתה של פרנק צרפתי אחד, אולם הרוכש מקבל בירושה את חובותיה. פיג’ו הצרפתית הרימה את הכפפה, ורכשה את סימקה מידי קרייזלר. היצע סימקה-קרייזלר כלל את ה- 1000 המיושנת בעלת מנוע אחורי, ה- 1100 הקטנה, שעל אף שהייתה בת 10, עדיין נהנתה מאטרקטיביות, ה- 1307\1507 ומכונית חדשה שהיתה ערב השקתה – ההורייזן, קומפקטית חדשה. בשנת 79′ הועברה הבעלות סופית, לאחר שייצור הסימקה 1000 הופסק. פיג’ו החליטה של להשתמש עוד בשם סימקה, וגם לא בשם קרייזלר, אלא הקימה לתחייה שם ישן ומעורר נוסטלגיה – טלבו, שייצרה בעברה מכוניות מצויינות, ודגם הלאגו שלה נחשב לאחד המכוניות היפות ביותר שיוצרו אי פעם. החל משנת 80′ נשאו ה- 1100, ההורייזן החדשה וה- 1307\1508 את סמל טלבו בחזיתם. זו הייתה הזדמנות מצויינת עבור טלבו לבצע מתיחת פנים ראשונה ב- 1307\1508, בתקווה לעורר את המכירות המנומנמות משהו. המכונית קיבלה חזית חדשה, שביטלה את המשפוע ההפוך של קודמתה, וזו נראתה נאה בהרבה. גם פנסיה האחוריים שונו, והפכו לנאים יותר. תא הנוסעים הפל למודרני יותר, ונוספה רמת גימור גבוהה – ה SX, שכללה כציוד תקני הגה כח, נעילת דלתות מרכזית, חלונות חשמל קדמיים, מחשב דרך ואפילו בקרת שיוט. גם רמת הגימור שופרה, והמכונית הציעה תא נוסעים מהודר שכלל לוח מחוונים מפורט וריפודי קטיפה. בשלב הזה הגו בהנהלת טלבו רעיון – הפיכת ה- 1510 למכונית משפחתית, שתנסה להתחרות בהצלחת הפורד קורטינה MK5, הרנו 18 והפיאט 131, ששלטו בשוק המשפחתיות הבינוניות באותה העת ובנוסף תחליף את הקרייזלר 180 הכושלת, שמכירותיה היו איזוטוריות. למרות שיכלו להפוך את ההורייזן הקומפקטית למשפחתית, העדיפו בטלבו לפנות לפלח שוק גבוה יותר ומן הסתם ריווחי יותר. חלקה הקדמי של המכונית עד אחרי קו הדלתות האחוריות היה זהה לזה של ה- 1510, אולם את חלקה האחורי המעוגל של ה- 1510 החליף תא מטען נפרד וגדול למדי. למרות שמכוניות קומפקטיות שהוסבו למשפחתיות על פי רוב נראות נאות פחות מהמקור, הגרסה המשפחתית של ה- 1510 נראתה נאה מאוד ושונה למדי מה 1510. גם הצד האווירודינאמי לא נפגע מההסבה, ומקדם הגרר עמד על ערך של 0.38 CD, טוב משל מתחרותיה הישירות. תא המטען הגדול והמרווח היה בעל נפח מכובד של 457 ליטר, ומיכל הדלק הוגדל ל 58 ליטר. תא הנוסעים היה זהה לזה של ה- 1510, ורמות הגימור היו GL הפשוטה, GLS המהודרת יותר ואילו הגירסה הבכירה כונתה SX. השקת המכונית שכונתה טלבו סולרה התקיימה בתערוכת פריז 80′, והיא נמכרה כשנת הדגם 81′. הסולרה פנתה לפלח שוק שמרן שנשלט על ידי הפורד קורטינה ופיאט 131, אך למרות זאת זכתה להצלחה מכובדת למדי, ואפילו מפתיעה למדי. עיקר המכירות היו של דגם ה- SX דווקא, שהציע רמת איבזור גבוהה מאד ורמת הידור גבוהה יחסית. היצע המנועים כלל את ה- 1.3 בעל 64 כ”ס, מעליו היו שני דגמי מנוע 1.6 – ה- GLS היתה בעלת מאייד בודד וסיפקה 72 כ”ס, ואילו ה- SX סיפקה 92 כ”ס בסיוע מאייד וובר כפול גדול. בגירסאות ה- 1.6 סיפקה המכונית ביצועים טובים, בייחוד ב- SX שהציעה ביצועים טובים משל מתחרותיה. גם התנהגות הכביש היתה טובה ונוחות הנסיעה הייתה מצויינת, כצפוי ממכונית צרפתית. נקודת התורפה העיקרית של המכונית היה רעש המנוע המיושן בעל השסתומים העיליים. אולם לרוע מזלה, בשנת 82′ הוצגה האופל אסקונה החדשה וכשנה אחריה הפורד סיירה, ואלו פגעו במכירותיה בשוק הבריטי, שהיה אמור להיות שוק יעד חשוב עבור המכונית. גם הצגת הסיטרואן BX בסוף 82′ פגעה מאוד בהצלחת המכונית בשוק הצרפתי, מאחר ותימחורן היה זהה ורמת האיבזור של ה- BX הייתה גבוהה מאוד. מכירותיה הלכו וירדו, וגם הוספת גירסת 1.5 לא שיפרה אותן. על מנת להגדיל את כושר המשיכה של המכונית, הוצגה רמת גימור גבוהה אף יותר מה- SX וזו כללה צבע מטאלי וחישוקי סגסוגת כציוד תקני. בשנת 85′ עברה המכונית מתיחת פנים קלה, שנועדה לשמור על כושר המשיכה שלה, אולם זה היה בבחינת מעט מידי ומאוחר מידי. בשלב הזה החליטו בפיג’ו לנתק את טלבו ממכונת ההנשמה המלאכותית, ולהפסיק את ייצור כל דגמי החברה, שלמעט הסמבה הקטנה לא זכו להצלחה של ממש. בתחילת 87′ הופסק ייצור המכונית, וזו הוחלפה הלכה למעשה בפיג’ו 405 החדשה, שהחליפה גם את ה- 305. ב 6 שנות ייצורה הורכבו 200,000 מכוניות בקירוב, מספר מכובד למדי, כשרוב המכירות היו ב- 3 שנים הראשונות. הטלבו סולרה תיזכר כמכונית משפחתית טובה למדי לזמנה – עיצובה היה נאה, ביצועיה טובים למדי וכך גם התנהגות הכביש שלה ונחות הנסיעה. לרועץ עמדו לה מושב אחורי צר למדי ומנוע רועש מאוד. גירסת ה SX תיזכר בזכות רמת האיבזור יוצאת הדופן שלה, שהפכה אותה לאטרקטיבית למדי.

 

אין תגיות

595 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 3555b633e96d039e

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים