ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

טויוטה קורולה Toyota Corolla דור חמישי

  • פורסם: 29/11/2018 18:07
  • : 798 ימים, 5 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בחודש מרץ 79′ הציגה טויוטה היפנית את דורה הרביעי של הקורולה, רבת המכר שלה שהוצגה ב- 66′. בדורה הרביעי הציעה הקורולה עיצוב חיצוני ופנימי מודרני ונאה בהרבה מאלה של קודמותיה, וכמוהן היא זכתה להצלחה עצומה והפכה למכונית הנמכרת ביותר בעולם בתקופתה. גם בדורה הרביעי המשיכה הקורולה להציע מבנה מכאני שמרני מאוד – הנעה אחורית, סרן אחורי חי והגה בשית התיבה והתפוחים, אך למרות זאת המשיכה להיות רבת מכר. אולם באותה העת, תחילת שנות ה- 80′, עברו מתחרותיה מבית, המיצובישי לאנסר, מאזדה 323 וכמובן ההונדה סיוויק, לעשות שימוש בהנעה קדמית, מה שהעניק להן תדמית מודרנית בהרבה ומרחב פנימי עדיף. לראשונה מצאה עצמה הקורולה בנחיתות טכנולוגית, שאמנם לא השפיעה על המכירות, אך היה ברור לטויוטה שהגיעה העת להציג קורולה חדשה, מודרנית בהרבה, לפחות מבחינה טכנולוגית. לכן כבר בשנת 81′ החלו טויוטה בתכנון מכונית חדשה לחלוטין, שאמורה הייתה לרשת את דורה הרביעי של המכונית המיושנת. נאמנים לתפיסתם שהקורולה אמורה לפנות לקהלים רחבים ככל האפשר, עיצבו טויוטה מכונית משפחתית קטנה, מודרנית ונאה למראה, אך ללא ייחוד כשלהו. את הייחוד העיצובי שמרו טויוטה לדגם הקומפקטי, שנועד להתחרות בקולט של מיצובישי ובשלל קומפקטיות אירופאיות ולדגם הליפטבאק, שהפעם היה בעל 5 דלתות. גירסת הסטיישן, לעומת שאת, לא הוחלפה ולמעשה היתה השריד האחרון לדורות האחרונים של הקורולה. גם עיצובה הפנימי שונה ועודן, והפך למודרני בהרבה, כך שלפחות בתחום העיצוב יישרה הקורולה קו עם מתחרותיה מבית ומתחרותיה האירופאיות. אולם החידוש האמיתי והעיקרי במכונית היה במבנה המכאני שלה. לראשונה עברה הקורולה להנעה קדמית וכל קו המנועים שלה היה חדש לגמרי. מנועיה המיושנים של הדגם הקודם הוצאו לגמלאות, ואת מקומם תפסו מנועים חדשים, מודרניים, בעלי גל זיזים עליון וראש מנוע מאלומיניום. המנוע הבסיסי היה בנפח 1.3 והוצע בגירסת 8 שסתומים או 12 שסתומים, כלומר 3 שסתומים לבוכנה. מעליו הוצע מנוע 1.6 בשתי גרסאות – גרסה בעלת גל זיזים עליון בודד וגירסה בעלת גל זיזים עליון כפול שצויידה בהזרקת דלק, ויועדה לשמש את הגירסה הספורטיבית. הספקי המנועים היו מכובדים עבור נפחם – 75 או 82 כ”ס במנוע ה- 1.3 ו- 124 כ”ס בגירסת ה- 1.6 המוזרקת בעלת גל הזיזים הכפול. תיבת הילוכים חדשה פותחה עבור המכונית, מאחר ומנועיה הורכבו לרוחב תא המנוע. התיבה הידנית היתה בת 5 הילוכים ואילו התיבה האוטומטית הייתה בעלת 3 הילוכים בדגם ה 1.3 ו- 4 הילוכים בדגם ה- 1.6. מערכת המיתלים עשתה שימוש בתמוכות מק’פרסון קדמיות וקורת רוחב אחורית. לראשונה עשתה הקורולה שימוש בהגה בשית מסרק ומוט משונן, כשהגה כוח הוצע כאופציה בגרסאות היקרות יותר. הקורולה החדשה הוצגה בתערוכת פרנקפורט 83′, לא בדיוק מעוזם של יצרני הרכב היפנים, אך למרות זאת זכתה להתעניינות רבה בשל גירסתה הספורטיבית וההתקדמות הטכנולוגית הרבה לעומת דורה הקודם. הקורולה נמכרה כשנת הדגם 84′, ובדיוק כמו קודמותיה הפכה לרבת מכר. ריבוי גרסאות המרכב – 2 או 4 דלתות, 3 דלתות, 5 דלתות ליפטבאק וגרסת הסטיישן, תרמו אף הן למכירות המצויינות, והקורולה שמרה על מעמדה כמכונית הנמכרת ביותר בעולם. בשל עיצובה הנאה והמבנה המודרני, אפילו במדינות אירופה נמכרה המכונית במספרים מכובדים, ולא רק במדינות שאינו מייצרות מכוניות. הקורולה בדורה החמישי הייתה טובה לעין ערוך ושיעור מהדגם אותה החליפה; עיצובה היה מודרני ונאה, ביצועיה היו טובים בדגם ה 1.3, טובים מאד בדגם ה 1.3 ומעולים בדגם שצוייד במנוע ה 1.6 בעל גל זיזים עליון כפול. לראשונה הציגה טויוטה גירסת ספורטיבית למכונית – ה- GT. זו התבססה על הדגם הקודם, אך הציעה עיצוב נאה מאד, בייחוד בגירסת הקופה שצויידה בפנסי חזית מתקפלים. ה GT היתה בעלת הנעה אחורית, כמו בדגמי הדור הקודם, אך עשתה שימוש בהגה מסוג מסרק ומוט משונן. מנועה היה בנפח 1.6 וסיפק 124 כ”ס, מה שהביא אותה להציע ביצועים מצויינים. בשל כיול מצויין של שלדתה, גם התנהגות הכביש הייתה טובה מאוד ומהנה, ועד מהרה הפכה המכונית לחביבתם של אוהבי הסחיפות (דריפטים). גרסת ה- GT שכונתה EA86 זכתה הצלחה גדולה, ויחד עם ה- MR2 שעתה שימוש באותו מנוע 1.6 מעולה, הקנו לטויוטה תדמית ספורטיבית שהיתה חסרה לה. כרגיל בטויוטה, החברה לא ויתרה על שיווקה של המכונית באף שוק יעד, גם אם היתה לשנות מפרטים טכניים רבים על מנת שתוכל להתמודד עם דלק באיכות גרועה, למשל. בדורה החמישי יוצרה המכונית במספר מדינות רב, ואפילו נפתח מפעל הרכבה בארה”ב, מה שהעלה את הפופולאריות שלה. בדורה החמישי יוצרה הקורולה עד תחילת 87′, ואז הוחלפה במכונית חדשה שהייתה דורה השישי. בדורה החמישי ביצעה הקורולה את המהפך המשמעותי ביותר בתולדותיה – מעבר להנעה קדמית ולמנועים מודרניים. למרות החשש הטבעי מאובדן הלקוחות השמרנים, זכתה הקורולה בדורה החמישי להצלחה גדולה אף מזו של קודמתה, מה שביסס את מעמדה של טויוטה כיצרנית מובילה. למרות המעבר לטכנולוגיה מודרנית, רמת האמינות נותרה גבוהה מאוד וכך גם איכות הייצור, שני קלפים מסורתיים של טויוטה.

אין תגיות

210 סך צפיות 2 היום

  

מס' מודעה: 4815c000e85166e9

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים