ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

טויוטה סליקה Toyota Celica דור שני

  • פורסם: 29/12/2018 11:04
  • : 915 ימים, 20 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בסוף שנת 70′ הציגה טויוטה היפנית מכונית קופה חדשה – הסליקה. מכונית הקופה החדשה התבססה על שילדתה ומיכלליה של הטויוטה קרינה, שמוצבה מעל הקורולה הפופולארית אך מתחת לקורונה הגדולה יותר. הסליקה החדשה הציעה עיצוב ספורטיבי נאה מאד, גם במונחים אירופאיים, מנועי 1.4 ו- 1.6 שהציעו הספקים גבוהים יחסית לנפחם על אף שהיו די מיושנים בתכנונם. מיכללי השלדה, לעומת זאת, היו שגרתיים למדי, אך כיול נכון תרם להתנהגות כביש טובה למדי. גם רמת הגימור והאיבזור היו גבוהות למדי, בוודאי בהשוואה לגרסאות הבסיס של מתחרותיה האירופאיות כמו הפורד קפרי והאופל מנטה. בשל תכונות אלו, הפכה הסליקה לרבת מכר, בעיקר בשוק היפני, האמריקאי, האוסטרלי והניו זילנדי. כמעט כצפוי, נתקלה הסליקה החדשה ביחס צונן למדי בשוק האירופאי, על אף שהציעה ביצועים עדיפים בהרבה על אלו של גרסאות הבסיס של מתחרותיה האירופאיות. אולם למרות זאת, ובעיקר בשל הצלחתה הגדולה בשוק האמריקאי, מכירותיה היו מצויינות. משבר האנרגיה שפרץ בסוף 73′ תרם אף הוא למכירות, וכשנוספה לכך רמת אמינות גבוהה ואיכות ייצור מצויינות, מכירותיה עלו משנה לשנה. בשנת 73′ נוספה גירסת ליפטבאק נאה ושימושית, שהציעה מבנה פנסים אחוריים זהה לזה של הפורד מוסטנג המקורית, ולכן זכתה לכינוי “המוסטנג מיפן”. במהלך חייה שודרגה הסליקה ונוספו לה מנועים גדולים יותר בנפח 2.0 ו- 2.2, מה שהפך אותה למכונית מהירה למדי. אולם חרף הצלחתה הנאה בארה”ב, שהיתה שוק היעד שלה, טויוטה החליטו להחליף אותה במכונית חדשה לגמרי, כשהפעם שוק היעד העיקרי שהיה כאמור ארה”ב, הכתיב הן את תפיסתה והן את עיצובה. לכן כבר בשנת 75′ החלו בטויוטה בעיצוב ותכנון המכונית החדשה. בניגוד למקובל בתעשיית הרכב היפנית, הפעם הוחלט שעיצוב המכונית יעשה דווקא בקליפורניה, ארה”ב. מעצבה הראשי היה דיוויד סטולרי, שהיה מעצב תעשייתי במקצועו. צוות העיצוב הציג כמה סקיצות עיצוב, ומתוכן נבחר עיצוב נאה למדי של מכונית קופה גדולה בהרבה מהמקור הקומפקטי. המכונית החדשה הייתה ארוכה ב- 24 ס”מ מקודמתה, ואילו בסיס הגלגלים התארך ב- 10 ס”מ, מה שיצר סרחי עודף ארוכים יותר מאשר במכונית המוחלפת. עיצובה היה נאה אך שגרתי למדי, ובכל מקרה נראתה פחות ספורטיבית. הסגנון האמריקאי ניכר בה, ולמרות שחלונותיה היו חסרות מסגרות, היה בה עמוד אמצע. גם תא הנוסעים עוצב מחדש, ונראה מודרני בהרבה מזה של הדגם היוצא. רמת הגימור היתה גבוהה למדי, והגרסאות היקרות היו מצויידות היטב. מכאנית, דמתה המכונית החדשה לדגם היוצא, למעט השמטת מנוע ה 1.4 מהמבחר, כך שמנועה הבסיסי היה בנפח 1.6. מעליו הוצע מנוע 2.0 שסיפק 117 כ”ס, והיה בעל גל זיזים עליון. תיבת ההילוכים היתה ידנית בת 5 הילוכים או אוטומטית בת 3 מהירויות. ההנעה היתה אחורית, כמו בדגם היוצא. מערכת המיתלים עשתה שימוש בתמוכות מק’פרסון קדמיות ואילו הסרן האחורי נתלה על קפיצי סליל, מחברי וואט ומוט פנאהרד. מערכת הבלמים כללה בלמי דיסק קדמיים ותוף אחוריים ואילו מערכת ההיגוי הייתה בשיטת התיבה והתפוחים, כשהגה כוח הוצע כאופצייה בדגם ה- 2.0. המכונית החדשה שהמשיכה להיקרא סליקה הוצגה באוגוסט 77′ והחליפה את קודמתה. מיד לאחר הצגתה, הושקה גירסת הליפטבאק שלה שהייתה בעלת מרכב 3 דלתות נאה מאוד. בשל עיצובה הנאה, ביצועיה הטובים, על אף העלייה במשקל, התנהגות הכביש הטובה, האיבזור העשיר ותג המחיר הנוח, זכתה הסליקה גם בדורה השני להצלחה גדולה, על אף שהייתה ספורטיבית פחות מקודמתה. לעומת זאת, היתה הסליקה בדורה שני מרווחת בהרבה ומאובזרת היטב, מה שקסם ללקוחות רבים שלא היו מעוניינים במכונית ספורט של ממש. בארה”ב התקבלה המכונית בהתלהבות רבה, ואף הוכתרה על מגזיני רכב כמכונית המיובאת הטובה ביותר לשנת 78′. בשנת 79′ הוצעה המכונית בארה”ב בגרסה בעל גג פתוח חלקית. ההסבה לכך בוצעה על ידי סדנא מקומית, והתבססה על הדגם בעל 2 הדלתות. בשנת 81′ עברה המכונית מתיחת פנים קלה במסגרתה נוספו מנועים גדולים יותר בנפח 2.2 ו- 2.4 ואילו התיבה אוטומטית קיבלה הילוך נוסף, רביעי במספר. על מנת להגדיל את המכירות, הוצעה הסליקה במספר גדול מאוד של גרסאות מנוע, רמות גימור וגרסאות מרכב. כל אלו סייעו לה להימכר היטב. אף למרות הצלחתה, החליטו בטויוטה להחליף אותה בקיץ 81′,כמה חודשים בלבד לאחר מתיחת הפנים שעברה. באוגוסט 81′ הוחלפה הסליקה בדגמי הדור השלישי של המכונית. גם בדורה השני תיזכר הסליקה כמכונית קופה טובה לזמנה, שכמובן לא זכתה להערכה באירופה, אך נמכרה מצויין בארה”ב, שהייתה שוק היעד העיקרי שלה. למרות שהיתה ספורטיבית פחות מדגמי הדור הראשון, הציעה הסליקה ביצועים טובים בדגם ה 1.6 ומצויינים בדגם ה- 2.0, 2.2 וכמובן ה 2.4. גם התנהגות הכביש הייתה טובה למדי, אבזורה היה עשיר, איכות הגימור היתה מצויינת וכרגיל אצל טויוטה, רמת האמינות היתה גבוהה מאוד. ראוייה לאזכור גרסת ה- 6 בוכנות שלה שלא הייתה אלא הדור הראשון של הטויוטה סופרה, שבמהלך השנים מוצבה מעל הסליקה.

אין תגיות

61 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 9615c2737b7cda70

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים