ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

טויוטה סליקה Toyota Celica דור שלישי

  • פורסם: 29/12/2018 11:09
  • : 919 ימים, 12 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בקיץ 77′ הציגה טויוטה היפנית את דגמי הדור השני של הסליקה, שהחליפה את דגמי הדור הראשון שהוצג בסוף שנת 70′. הדור השני של הסליקה כוון לשוק האמריקאי שחיבב מאד את המכונית הנאה ובעלת הביצועים הטובים, ולכן אף עוצב בארה”ב. טויוטה ויתרו במודע על הצד הספורטיבי, והעדיפו על פניו את את הנוחות, ולכן המכונית, שהייתה גדולה יותר במימדיה, הייתה איטית יותר וספורטיבית פחות, אם כי עדיין ביצועיה היו טובים וכך גם התנהגות הכביש שלה. בשל רמת הנוחות הגבוהה יחסית ואיבזורה העשיר, זכתה המכונית להצלחה מכובדת בהחלט, ונמכרה היטב בשוק האמריקאי. אך למרות הצלחתה הנאה, החליטו בטויוטה כבר בשנת 79′ להחליפה במכונית חדשה, בטרם המכירות הטובות יאבדו גובה. בדגם זה החליטו טויוטה לשנות כיוון עיצובי, ועיצבו מכונית קופה שהיתה כמעט זהה במימדיה לדגם היוצא, אך נראתה יותר משפחתית 2 דלתות מאשר מכונית קופה קלאסית. סימן ההיכר הבולט של המכונית היו חלונות הצד האחוריים הקטנים יחסית, שהקנו לה מראה שהזכיר את הביואיק ריגל 2 דלתות, שוב, מתוך כוונה לקרוץ לקהל האמריקאי, שהיה קהל היעד העיקרי של המכונית. במקביל, עיצבו טויוטה גירסת ליפטבאק בעלת 3 דלתות, וזו כבר נראתה ספורטיבית ונאה בהרבה. גם תא הנוסעים זכה לעיצוב מחודש, מודרני ונאה בעל רמת גימור גבוהה יחסית. מכאנית, התבססה הסליקה בדורה השלישי על מיכללי קודמתה – מנוע 1.6 בעל גל זיזים תחתון שאליו צורף מנוע 1.6 מודרני יותר בעל גל זיזים עליון. דגם הביניים צוייד במנוע 1.8 ואילו הדגמים הבכירים צוייד במנועי 2.0 ו- 2.4 שהיו בעלי הזרקת דלק אלקטרונית. תיבת ההילוכים היתה ידנית, 5 הילוכים או אוטומטית בעלת 4 הילוכים, כשההילוך הרביעי היה הילוך יתר. מערכת המיתלים כלל תמוכות מק’פרסון קדמיים וסרן אחורי חי שנתמך על ידי קפיצי סליל, מחברי וואט ומוט פנאהרד. השינוי העיקרי היה במערכת ההיגוי – את תיבת ההגה המיושנת והמסורבלת שהיוותה נקודת תורפה בולטת בדגם היוצא, החליפה מערכת היגוי מודרנית בשיטת מסרק ומוט משונן, כשהגה מוגבר כוח היה אופצייה בדגמי ה 1.6 וציוד תקני במנועים הגדולים יותר. הסליקה החדשה ערכה את הופעת הבכורה שלה בתערוכת פרנקפורט 81′, לא בדיוק מגרשן הביתי של יצרניות הרכב היפניות. אך למרות זאת, זכתה המכונית החדשה להתעניינות רבה מצד קהל המבקרים. כמו קודמותיה, זכתה הסליקה גם בדורה השלישי להצלחה גדולה בארה”ב, ולראשונה נמכרה במספרים סבירים בהחלט גם בשוק האירופאי, והתחרתה בהצלחה לא מבוטלת במכוניות הקופה האירופאיות כמו הפורד קפרי, רנו פואגו ואופל מנטה. בדורה השלישי המשיכה הסליקה להפגין ביצועים טובים עד מצויינים, אלא שהפעם גם התנהגות הכביש שופרה מאד, בעיקר בשל החלפת מערכת ההיגוי. טויוטה היו מודעים לשיפור הניכר, ולכן החליטו, גם בכדי לשפר את תדמיתם, להריץ את המכונית במירוצי הראלי. טויוטה בנו קבוצת מירוצים וגייסו את ביורן וולדגארד השבדי ויוהה קנקונן הפיני כנהגי המירוץ שלהם. המכונית שכתה להצלחה לא מבוטלת במירוצי הראלי שהתקיימו באפריקה, והפגינה בנוסף ליכול גבוהה גם אמינות מופתית. בשנת 83′ עברה הסליקה מתיחת פנים שנגעה בעיקר לעיצוב חזיתה, שהפכה לשחורה ונאה יותר, כמו בפנסיה הקדמיים שהפכו למתהפכים. בשנת 84′ הוצגה גירסת הקבריולט של המכונית, כשההסבה בוצעה על ידי חברה אמריקאית ששכנה בקליפורניה. ייצור הסליקה בדורה השלישי עד סוף יולי 85′, ואז הוחלפה במכונית חדשה לגמרי. גם בדורה השלישי זכתה הסליקה להצלחה גדולה, בעיקר בשל עיצובה הנאה של גירסת הליפטבאק, ביצועיה הטובים, התנהגות הכביש הטובה מאוד, רמת הגימור הגבוהה והאיבזור העשיר. בדור זה החלה סוף סוף הסליקה לזכות להערכה גם בשוק האירופאי, והזלזול שבו נתקלה המכונית בדורות הקודמים נעלם, ולכן מכירותיה בשוק האירופאי היו בקו עלייה מתמיד.

אין תגיות

53 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 6035c27391b76626

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים