ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

טויוטה סליקה Toyota Celica דור רביעי

  • פורסם: 01/01/2019 20:25
  • : 979 ימים, 9 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בקיץ 81′ הציגה טויוטה היפנית את דגמי הדור השלישי של הסליקה, מכונית הקופה הבינונית בגודלה של החברה, שזכתה להצלחה גדולה למן היום בו הוצגה בשנת 70′. גם בדורה השלישי שמרה הסליקה על מאפייניה – מרכב קופה בעל 2 דלתות או 3 דלתות שכונה ליפטבאק, מנוע קדמי והנעה אחורית וסרן אחורי חי. בשתי דורותיה האחרונים, כיוונה טויוטה את מרבית מאמצי השיווק לשוק האמריקאי בו נמכרה המכונית מצוין, ולכן השתנה אופייה, מה שאומר שההעדפה לנוחות באה על חשבון היכולות הספורטיביות. בעוד שהקהל האמריקאי אהב העדפה זו, קהל הרוכשים האירופאי לא, ולכן מכירותיה באירופה היו נמוכות יחסית, על אף הצלחותיה של המכונית במירוצי הראלי. לכן החליטו טויוטה בעת ההחלטה על פיתוח יורשת לדור השלישי, לתת דגש רב רב יותר של היכולת הספורטיבית, גם אם זה יבוא על חשבון הנוחות, מתוך כוונה לפנות לשוק האירופאי. ההחלטה הראשונה שקיבלו טויוטה היתה נטישת המבנה המסורתי של מנוע קדמי והנעה אחורית, ולעבור לשימוש בהנעה קדמית, מה שאומר שהמכונית אמורה הייתה להתבסס על שילדתה של הטויוטה קורונה החדשה שהוצגה ב- 83′ והיתה הדגם הראשון בסדרה שעבר לשימוש בהנעה קדמית. מעצבי טויוטה נאלצו הפעם לעשות שימוש בפלטפורמה קיימת, אך על בסיסה עיצבו מכונית קופה נאה מאוד שהייתה כמעט זהה במימדיה לדגם היוצא. עיצוב הדור הרביעי של הסליקה התבסס על קווים ישרים וזוויתיים, ונראה נאה ומודרני מאד. כמו בדגמים הקודמים, חלונותיה היו חסרי מסגרת אך עמוד האמצע היה קיים, על אף שהוסווה היטב. גם הפעם עוצבו שתי גרסאות מרכב – קופה וליפטבאק, גרסת 3 הדלתות, שהיתה נאה ומושכת יותר עיצובית. גם תא הנוסעים עבר מהפכה עיצובית, ואת מקום העיצוב הפנימי העמוס והמצועצע תפס עיצוב מודרני, נקי ונאה. רמת הגימור תוכננה להיות גבוהה יחסית וגם האיבזור היה אמור להיות עשיר, מאחר וזו היתה תמיד נקודה חזקה במכוניות טויוטה ככלל. המהפך האמיתי היה בצד המכאני – בדור זה עברה הסליקה לשימוש בהנעה קדמית, ואת מקום המנוע האורכי תפס מנוע רוחבי, כשתיבת ההילוכים הותקנה לצידו. מנוע ה- 1.6 המיושן בעל השסתומים העיליים הוצא לגימלאות, ולכן בדור זה הציעה הסליקה מנועים מודרניים בעל גל זיזים עליון בודד או כפול, שיועדו מלכתחילה לשימוש בהנעה קדמית. כרגיל בטויוטה, שלא ויתרו מעולם על אף שוק באף מדינה, הוצעה הסליקה גם בדורה הרביעי עם מגוון גדול של מנועים – 1.6, 1.8 ו- 2.0, במגוון רמות הספק. בשוק האירופאי, שהיה אמור להיות שוק יעד חשוב עבור המכונית, שווקה המכונית בגרסת 1.6 מוזנת מאייד כפול שסיפקה 87 כ”ס או מוזרקת דלק שסיפקה 125 כ”ס מכובדים. מנוע ה 2.0 סיפק 125 או 152 כ”ס בגרסת ה S שהייתה אמורה להיות הספורטיבית בהיצע. תיבת ההילוכים היתה ידנית, 5 הילוכים או אוטומטית 4 הילוכים. מערכת המיתלים עשתה שימוש בתמוכות מק’פרסון קדמיות עם מוט מייצב וקורת מתח אחורית שנתמכה על ידי קפיצי סליל. מערכת ההיגוי היתה מסוג מסרק ומוט משונן, כשהגה כוח היה ציוד תקני בדגם ה- 2.0 ואילו מערכת הבלמים עשתה שימוש ב 4 בלמי דיסק ואופצייה למערכת ABS למניעת נעילת גלגלים בבלימה בדגם ה- 2.0. הסליקה בדורה הרביעי הוצגה בסוף אוגוסט 85′ ונמכרה כשנת הדגם 86′. שלא כקודמותיה, שהתקבלו בשוק האירופאי בחשדנות ובקרירות, הפעם זכתה המכונית החדשה להצלחה נאה בהחלט באירופה. עיצובה הנאה, ביצועיה הטובים מאד ואפילו התנהגות הכביש המצויינת, סייעו לה להימכר היטב. גורם נוסף שסייע להצלחתה היה הפסקת ייצורן של מכוניות קופה אירופאיות רבות – האלפא GTV, הרנו פואגו והפורד קפרי שכבר הייתה בערוב ימיה, כמו גם האופל מנטה. כשנה לאחר הצגתה, ב- 86′, הוצגה הגירסה הספורטיבית האמיתית של המכונית – ה GT165 שצויידה בהנעה כפולה משוכללת ומיתלה אחורי נפרד. מנוע ה- 2.0 צוייד במגדש טורבו והזרקת דלק אלקטרונית שהעלה את הספקו ל- 193 כ”ס, מה שהפך אותה למכונית חזקה ומהירה. גם התנהגות הכביש שופרה מאוד, ובייחוד יכולת המשיכה של המכונית ביציאה מפניות. טויוטה הריצה את המכונית במירוצי הראלי, בו היא זכתה להצלחות לא מבוטלות, שתרמו למוניטין החברה. למרות הויתור על הנוחות לטובת היכולת הספורטיבית, נמכרה הסליקה היטב גם בשוק האמריקאי, ומוקמה בו מתחת לסופרה הגדולה, שהספיקה בינתיים להפוך לדגם עצמאי. בדורה הרביעי יוצרה הסליקה המצליחה עד אוגוסט 89′, אז הוחלפה במכונית חדשה שהמשיכה את תפיסתה המצליחה. בדורה הרביעי תיזכר הסליקה, שלראשונה עברה שינוי משמעותי בתפיסתה, הן העיצובית והן התכנונית, כמכונית קופה מצויינת לזמנה. עיצובה היה נאה וספורטיבי, בייחוד בדגם הליפטבאק בעל 3 הדלתות, ביצועיה היו טובים מאוד בדגם ה- 1.6, מצויינים בדגמי ה- 2.0 ומעולים בדגם המוגדש בעל ההנעה הכפולה. גם התנהגות הכביש עמדה על רמה גבוהה והמכונית הייתה מהנה לנהיגה. וכרגיל בטויוטה, איכות הגימור הייתה גבוהה מאוד והאמינות עמדה על רמה גבוהה. בדור זה, לראשונה זכתה הסליקה להצלחה משמעותית באירופה, בעיקר בשל נטישת היצרנים האירופאיים את פלח השוק של מכוניות הקופה הקטנות.

אין תגיות

43 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 9065c2bacca3fc62

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים