ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

טויוטה סליקה Toyota Celica דור ראשון

  • פורסם: 16/12/2018 20:28
  • : 906 ימים, 12 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 70′ הציגה טויוטה היפנית מכונית משפחתית גולה יחסית – הקארינה. מבחינת גודל ומיצוב, מוקמה הקארינה מעל הקורולה, שהייתה באותה העת המכונית הנמכרת ביותר של החברה, לקורונה הגדולה יותר. עיצובה של הקארינה היה נאה מאוד, ולפחות עיצובית היא נראתה מודרנית ונאה בהרבה לעומת מתחרותיה מבית – המאזדה 616 והדאטסון בלובירד. ממש במקביל לתכוננה ועיצובה, הגו בטויוטה רעיון – הפיכת הקארינה למכונית קופה דו מושבית, שתתבסס על שילדתה ומיכלליה של הקארינה. טויוטה עיצבו מכונית קופה בעלת 2 דלתות במרכב הארדטופ, כלומר חסרת עמוד אמצע בין הדלתות. למרות שהתבססה על הקארינה, מכונית נאה בפני עצמה, הצליחו מעצבי טויוטה לעצב מכונית שנראתה מספיק רחוקה מקארינה, וזו היתה המטרה. מכונית הקופה החדשה הייתה בינונית בגודלה – אורכה עמד על 4.17 מטר, כשבסיס הגלגלים עמד על נתון של 2.41 מטר, מה שיצר פרופורציות נאות וסרחי עודף קטנים למדי. עיצובה היה נאה מאוד והקרין ספורטיביות ראוייה, מבלי לחטוא בהצטעצעות יתר. חזיתה הכילה 4 פנסים, וסימן ההיכר הבולט שלה היה קו המותניים שעלה בחלונות הצד האחוריים. גם עיצובה הפנימי שידר ספורטיביות, וכלל לוח מחוונים מצוייד היטב שכלל מדי סל”ד, לחץ שמן וטעינה. רמת הגימור היתה גבוהה יחסית, וכללה מושבים ספורטיביים, גלגל הגה נאה ומוט הילוכים קצר. מכאנית, היתה מכונית הקופה החדשה זהה לקארינה; המנוע הבסיסי היה בנפח 1.4 בעל גל זיזים תחתון שסיפק 93 כ”ס בסיוע מאייד כפול גדול. מעליו הוצע מנוע 1.6, אף הוא בעל גל זיזים תחתון, שסיפק 104 כ”ס מכובדים. תיבת ההילוכים היתה ידנית, 4 הילוכים כשתיבת הילוכים בת 5 הילוכים הוצעה כאופציה. ההנעה היתה אחורית, כמובן. מערכת המיתלים עשתה שימוש בתמוכות מק’פרסון קדמיות ומוט מייצב, ואילו המיתלה האחורי עשה שימוש בקפיצי עלים אורכיים. מערכת הבלמים כללה בלמי דיסק קדמיים, תוף אחוריים ומגבר בלם. מערכת ההיגוי, כמקובל בכל מכוניות טויוטה באותה העת, עשתה שימוש בתיבה ותפוחים. המכונית החדשה שכונתה סליקה, הוצגה בסוף 70′ בתערוכת רכב בטוקיו, וקצרה תשואות רבות בשל עיצובה הנאה והאגרסיבי והנתונים הטובים. בניגוד למכוניות קופה אירופאיות רבות בנות זמנה כמו האופל מנטה והפורד קפרי, הציעה הסליקה ביצועים טובים מאד כבר בגרסאות הבסיס שלה, ולפחות בתחום הביצועים לא ביישה את עיצובה. בשל רצון לשמור על תמחור הגון, הוצעה המכונית בכמה רמות גימור, כשהבכירה שבהן הציעה חלונות חשמל, רדיו סטריאופוני ומזגן מקורי כציוד תקני. בשל עיצובה וביצועיה, נמכרה הסליקה מצויין והפכה למתחרה ראשונה במעלה למאזדה RX שצויידה במנועי וואנקל ייחודי. גם בשוק האמריקאי נחלה הסליקה הצלחה גדולה ונמכרה מצויין, בייחוד אחרי משבר האנרגיה של 73′. בשנת 72′ עברה הסליקה מתיחת פנים קלה, במסגרתה שונו פנסיה האחוריים והקדמיים.באפריל 73′ הוצגה גירסת הליפטבאק של המכונית, שכללה דלת תא מטען אחורית הנפתחת במלואה. פנסיה האחוריים הועתקו בלי בושה מהפורד מוסטנג, ולכן אחוריה דמו לה להפליא. בשל כך זכתה לכינוי “המוסטנג היפנית”. בשל חשיבותה עבור השוק האמריקאי, נוספו לה בשנת 74′ פגושים סופגי אנרגיה בשנת 76′ נוספו מנועים חדשים, בעלי גל זיזים עליון בנפח 2.0 ו -2.2. מנוע ה- 2.0 סיפק 118 כ”ס שהביאו את המכונית למהירות מירבית של 200 קמ”ש ולנתוני תאוצה מצויינים. או אז החל יצוא המכונית לאירופה, שם כמעט כצפוי נתקלה ביחס צונן עד עויין, למרות שהציעה ביצועים טובים מאוד. אולם למרות כשלונה היחסי באירופה, בארה”ב ובאוסטרליה מכירותיה היו טובות מאוד, ואפילו הוקמה ליגת מירוצים על ידי חובבים ששיפרו עוד את מנועה ומיתליה. בדורה הראשון יוצרה הסליקה עד יולי 77′, או אז הוחלפה במכונית חדשה לגמרי, שפנתה לפלח שוק גבוה יותר. הטויוטה סליקה תיזכר כמכונית קופה מצויינת לזמנה – עיצובה היה ספורטיבי ונאה, ביצועיה היו טובים מאוד בגירסת ה- 1.4 ומצויינים בגרסאות ה 1.6 וה- 2.0, התנהגות הכביש, הגם שנפלה מאלו של מתחרותיה האירופאיות, היתה טובה למדי, והמכונית הייתה מהנה לנהיגה. לזכותה עמדו תא נוסעים נאה ואיכותי, רמת גימור ואיבזור גבוהות וכרגיל בטויוטה, האמינות היתה גבוהה מאוד והתחזוקה הייתה קלה ופשוטה. סביר להניח שלולא הדעות הקדמות שליוו כל מכונית יפנית שנמכרה באירופה באותה העת, הייתה זוכה הסליקה להצלחה גדולה בהרבה באירופה, בעיקר בשל עיצובה והביצועים הטובים כבר בגירסת הבסיס שלה.

אין תגיות

91 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 8775c16984416ce6

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים