ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

טויוטה סטארלט Toyota Starlet דור שני

  • פורסם: 11/12/2018 21:42
  • : 810 ימים, 5 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בתחילת שנות ה- 70′ נולד פלח שוק חדש בעולם הרכב – מכונית הסופר מיני. מכוניות קטנות בוודאי שלא היוו חידוש עבור עולם הרכב, אולם המכונית הבולטת ביותר והחשובה ביותר שיוצרה אי פעם, המיני של BMC, היתה מכונית קטנה מידי, למרות הניצול המדהים של חללה הפנימי. הסופר מיני האמיתית הראשונה, הפיאט 127, הוצגה בסוף 71′, והיתה המכונית הקטנה הראשונה שיכלה להוות תחליף למכונית משפחתית קטנה. מיד בעקבותיה הגיעו הפיג’ו 104 והרנו 5 מצרפת. כ- 3 שנים לאחר מכן הוצגה האודי 50, מה שהפך את פלח השוק של מכוניות הסופר מיני למשמעותי ביותר, לפחות מבחינת היקפי המכירות. באותה העת יצרני המכוניות היפניים העדיפו להתמקד בשוק הבית הגדול שלהם, כמו גם בשווקי מזרח אסיה, ניו זילנד, אוסטרליה וכמובן ארה”ב. היצוא למדינות אירופה עניין אותם פחות, מה שגם שמכוניות יפניות תמיד התקבלו בחשדנות וחוסר אמון על ידי הצרכנים האירופאיים, ללא קשר לטיבן. טויוטה לעומת זאת, לא זלזלה באף פלח שוק, ואפילו יהיה זה הקטן ביותר, ותמיד דאגה להתאים את מכוניותיה לכל שוק יעד אליו ייצאה את מכוניותיה. בטויוטה היו ערים לצמיחתו המהירה מאוד של פלח השוק החדש והתוסס, ולכן החליטה באמצע שנות ה- 70′ לנסות בו את מזלה. בטויוטה עיצבו מכונית סופר מיני גדולה למדי, 3.68 מטר אורכה, מתוך מחשבה נכונה להפוך אותה למשהו שבין סופר מיני למכונית קומפקטית. בסיס הגלגלים עמד על נתון של 2.3 מטר, מקביל למתחרותיה האירופאיות, שכולן היו קטנות ממנה. עיצובה של המכונית החדשה לא היה נאה במיוחד, אך היא נראתה פשוטה ופונקציונאלית. גם עיצובה הפנימי היה פשוט למדי, וכלל לוח מחוונים מצוייד טוב יחסית ואיבזור תקני עשיר למדי, שכלל מקלט רדיו. גם תיכנונה המכאני היה שמרני למדי. מנוע חדש פותח עבור המכונית ונפחו עמד על 993 סמ”ק. המנוע היה בעל גל זיזים תחתון, והיה זהה במבנהו למנועים הגדולים יותר שבהם עשו טויוטה שימוש באותה העת. בסיוע מאייד מיקוני בודד סיפק המנוע 45 כ”ס שאמורים היו להניע מכונית ששקלה 735 ק”ג. המנוע מסר כוחו לתיבת הילוכים ידנית בת 4 מהירויות וזו העבירה את התפוקה לגלגלים האחוריים, נדיר למדי עבור מכונית בגודלה. מערכת המיתלים הקדמית עשתה שימוש בתמוכות מק’פרסון ואילו האחורית כללה קפיצי סליל, מחברי וואט ומוט פנהארד. מערת ההיגוי היתה מסוג מסרק ומוט משונן, לראשונה במכונית מתוצרת טויוטה. מערכת הבלמים עשתה שימוש בבלמי דיסק קדמיים, תוף אחוריים ומשאבה מרכזית כפולה. הסופר מיני שהייתה הדור השני של  טויוטה סטארלט הוצגה בפברואר 78′. מיד לאחר תחילת ייצורה החל היצוא למדינות אירופה. כמעט כצפוי, נתקלה הסטארלט בתגובות צוננות, אך מכירותיה, בייחוד במדינות בהן לא יוצרו מכוניות כמו בלגיה, הולנד, יוון ופורטוגל, היו טובות למדי. טויוטה שמה דגש רב על מכירותיה בשוק הבריטי, ויצאה במסע פרסום נרחב שהדגיש את מעלותיה – מרכב גדול יחסית, אבזור עשיר, מחיר נוח ואחריות רחבה. כשנה לאחר הצגתה, ב 79′, נוספה אופציה למנוע גדול יותר בנפח 1,166 סמ”ק. המנוע הגדול יותר סיפק 53 כ”ס ושודך לתיבת הילוכים בת 5 מהירויות, מה שתרם לשיפור משמעותי בביצועים. בשנת 80′ עברה הסטארלט מתיחת פנים קלה, שרובה נגעה לחזיתה ואחוריה של המכונית, שהפכו לנאות יותר. אולם לרוע מזלה, באותה שנה החלו יצרני הרכב האירופאיים לחשוש לגורל תעשיית הרכב שלהם, והחשש מפלישה יפנית הביא אותם להטיל מכסות יבוא דרקוניות למדי על היצרנים היפנים. לכן אלו העדיפו לייצא מכוניות שבהן שולי הרווח היו גבוהים יותר, כך שרק בשוק הבריטי זכתה המכונית להצלחה של ממש. בשנת 83′ עברה המכונית מתיחת פנים נוספת, שכללה עיצוב פנימי מחודש ונאה בהרבה, כמו גם שידרוג רמת האיבזור. בשוק האמריקאי הוצעה הסטארלט עם מנוע 1.3 בעל הזרקת דלק ותיבת הילוכים אוטומטית, מה שסייע לה להימכר במספרים סבירים בהחלט. בסוף 84′ הוחלפה הסטארלט במכונית חדשה לגמרי, מודרנית בהרבה בעיצובה ובעלת הנעה קדמית. גם עבור זמנה הייתה הסטארלט מכונית בינונית למדי – עיצובה היה שגרתי וחסר השראה, תכנונה המכאני היה מיושן וארכאי, ביצועיה בדגם עם מנוע 1.0 היו סבירים בלבד, התנהגות הכביש הייתה בינונית למדי וכך גם נוחות הנסיעה. הנקודות החזקות שלה היו איכות גימור גבוהה ורמת אמינות מצויינת. זה הספיק לה כדי להצליח בבריטניה ובמדינות דרום אירופה, אולם לקהל האירופאי היא התקשתה לקסום בשל הסיבות שתוארו להלן.

אין תגיות

80 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 3405c101245b11ef

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים