ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

וולוו Volvo 780

  • פורסם: 23/03/2019 08:14
  • : 2940 ימים, 21 שעות

פירוט

מאת: חן פרחי .

בשנת 77′ הציגה וולוו השבדית מכונית חדשה – ה-C262. למעשה לא מדובר היה במכונית חדשה אלא בגירסת קופה בעלת 2 דלתות של ה- 264, מכונית הדגם של החברה השבדית. כמו כל מכוניות וולוו, גם ה C262 עוצבה על ידי יאן וילסגרד, מעצב הבית של וולוו. וילגראד נקט במהלך פשוט – הוא פשוט הנמיך את גגה של ה- 264, וביצע את זה במרכב 2 דלתות, שלא הוצע כלל ב- 264, שהייתה בעלת מרכב 4 דלתות. התוצאה הסופית הייתה מגוחכת למראה, מאחר ולא הייתה שום התאמה בין קו המותניים הגבוה יחסית של המכונית לחלונות שנראו כמו חרכי ירי. ה- C262 לא יוצרה במפעלי וולוו בשבדיה, אלא הורכבה בסדנת ברטונה האיטלקית, מה שגרר תגובות רבות בסגנון ” היה טוב לו וולוו היו הופכים את הסדר – מעצבים אותה אצל ברטונה ומרכיבים אותה בשוודיה”. ה- C262 האחרונה ירדה מפסי הייצור בגרואליסיקו, איטליה, בשנת 81′ לאחר שנמכרו ממנה 6,600 מכוניות בלבד, מספר נמוך לכל הדעות. ל- C262  לא הוצגה יורשת, מאחר והצד הספורטיבי לא היה בעל חשיבות גבוהה עבור וולוו. ב- 82′ הציגה וולוו את יורשת ה- 264, ה -760. ה 760 החדשה עוצבה אף היא על יאן וילסגארד, וכמו כל וולוו הייתה בעלת עיצוב קופסתי וזוויתי. ביקורת רבה נמתחה על עיצובה המיושן, אך למרות זאת, ואולי בשל כך, זכתה להצלחה גדולה ונמכרה היטב. ב- 84′ הוצגה גירסת 4 הבוכנות שלה, ה- 740, ויחד עם ה- 240 הוותיקה הפכו את וולוו לחברה ריווחוית בעלת רמת מכירות מצויינת. רק גרסה ספורטיבית חסרה לוולוו, או לפחות גירסת קופה. חסרונה של גירסה זו הורגש מאוד בארה”ב, שהייתה שוק יעד גדול של וולוו. לכן פנו בוולוו לסדנת ברטונה וביקשו מהם לעצב עבורם גירסת קופה ל- 760. בברטונה היו מודעים היטב לכשלונה של ה- C262 שנבע מעיצובה המוזר שלא לומר הכעור, והחליטו שכדי להפוך את ה- 760, שיופי חיצוני לא היה מצדדיה החזקים, יהיה צורך להחליף חלקי מרכב רבים. מאחר ומצבה הכלכלי של וולוו היה טוב למדי, תקציב הפיתוח היה נדיב למדי והפרויקט יצא לדרך. סדנת ברטונה האיטלקית הפכה את ה- 760 בעלת 4 הדלתות למכונית קופה גדולה בת 2 דלתות רחבות. חלקה קדמי, עד אחרי קו הדלתות הקדמיות היה זהה כמעט לחלוטין, למע שבכה קדמית חדשה ונאה. הקורה האחורית, לעומת זאת הייתה נאה מאוד ובצירוף חלונות הצד האחוריים הגדולים, יצרו מכונית נאה להפליא, שעדיין הייתה מזוהה עם המותג השוודי. הפנסים האחוריים היו רחבים ועוטפים, ותרמו אף הם למראה הנאה. ההסכם בין וולוו לברטונה כלל סעיף שאפשר לברטונה להצמיד את סמל הסדנא בתחתית הקורה האחורית, וזה אכן הופיע בה. כיאה למכונית קופה יוקרתית, תא הנוסעים הציע רמת גימור גבוהה מאד חאיבזור עשיר שכלל מושבי עור, דיפוני עץ ואיבזור חשמלי עשיר. מכאנית, הייתה המכונית החדשה זהה ל- 740\760, אולם מנועי ה- 4 בוכנות היו מוגדשי טורבו, במטרה להעניק לה ביצועים טובים. הגירסה הבכירה עשתה שימוש במנוע ה- V6 בנפח 2.9 מוזרק דלק. המכונית הוצעה עם תיבה ידנית בת 4 הילוכים + הילוך יתר או תיבה אוטומטית בת 4 הילוכים. הצגת המכונית החדשה שכונתה 780 התקיימה בתערוכת ג’נבה 85′, שם משכה תשומת לב רבה בשל עיצובה הנאה מאוד. כמעט כצפוי, התקבלה המכונית בחום בשוק האמריקאי, שאהב את עיצובה ורמת הגימור הגבוהה שלה. מעט לאחר הצגתה הוצעה המכונית גם עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.4 שנקנה מפולקסווגן. כמו קודמתה, ה- C262, גם ה- 780 נבנתה בסדנת ברטונה בגרואליסקו בעבודת יד, ופועל יוצא של כך היה תג מחיר גבוה מאוד שנשק לדגמי הקופה של סדרה E של מרצדס, שנהנתה ממוניטין עדיף בהרבה. תג המחיר הגבוה מנע ממנה הצלחה בשוק האירופאי, ולכן רובן המכריע של המכוניות יוצאו לשוק האמריקאי. ה- 780 לא הייתה ספורטיבית יותר מה 740\760, מה שאומר שלמרות ביצועיה הטובים, התנהגות הכביש שלה הייתה בינונית למדי. לאחר שנוכחו בוולוו שהמכונית הנאה אינה משפרת את תדמיתם, החליטו בסוף 90′ להוריד אותה מפסי הייצור, לאחר שנמכרו ממנה 8,500 מכוניות בלבד. ה- 780, על אף שהייתה מכונית שולית בהיסטוריה של החברה השוודית, תיזכר כמכונית היפה ביותר שייצרה וולוו, לפחות עד העשור האחרון. בהיבט הזה, עשו בסדנת ברטונה עבודה יפה מאוד, בוודאי בהתחשב במקור שעליו התבססה המכונית. וולוו שבה לייצר מכוניות קופה רק בשנת 96′, כשהציגה את ה- C70 שהתבססה על ה- 850 בעלת ההנעה הקדמית.

אין תגיות

524 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 5105c95ccf3e591f

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים