ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

הונדה סיוויק Honda Civic MK4

  • פורסם: 01/11/2017 22:05
  • : 408 ימים, 9 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

 

בתערוכת פרנקפורט 83′ הושק הדור השלישי של ההונדה סיוויק, שבניגוד לקודמיו הדגש ניתן בדגם זה על השוק האירופאי הבררן, אך זה שרוכש את רוב המכוניות הקומפקטיות העולם. הדור השלישי של הסיוויק נהנה מעיצוב חד זוויות אך נאה ומודרני, מיכללי הנעה מתקדמים ורמת איבזור גבוהה. בדור זה הפכה הסיוויק לראשונה למשפחת דגמים שלמה, שכללה גירסת 3 דלתות קומפקטית, 4 דלתות משפחתית, סטיישן מוגבהת ומקורית ואפילו גירסת קופה נאה שהציעה מנועים חזקים יותר שהביאו אותה לביצועים מצויינים. הדור השלישי של הסיוויק נחל הצלחה גדולה, אפילו בשוק האירופאי, בעיקר במדינות בהן לא היתה תעשיית רכב. כשנה לאחר הצגתה, ב 84′, הוצג הדור החמישי של הטויוטה קורולה, שהיתה רבת מכר עולמית. בדור החמישי, הפכה הקורולה למכונית מודרנית בעלת הנעה קדמית, לראשונה בקורולה, וכמו הסיוויק, הציעה גירסאות מרכב רבות שהתאימו לקהל לקוחות רחב. לראשונה קמה לסיוויק תחרות אמיתית, וגם המאזדה 323  לא טמנה ידה בצלחת, וזינבה בהן. לכן כבר ב 85′ החלו בהונדה לתכנן את יורשת הסיוויק, על מנת לשמור על האטרקטיביות של משפחת הסיוויק. באותה העת החל השוק האירופאי להצר את צעדיהם של היצרנים היפניים, בעיקר בשל החשש מהצפת השוק במכוניות זולות ומאובזרות היטב, שהספיקו להוכיח אמינות מופתית ואיכות גימור גבוהה. לכן העדיפו היצרנים היפניים לשווק באירופה מכוניות בעלות שולי רווח גבוהים או בעלות ערך מוסף כלשהו, כמו רכבי שטח. גם השוק האמריקאי אימץ את הגבלות היבוא, מאותן סיבות בדיוק, ולכן נקטו שוב בהונדה במהלך מקורי – הם הקימו מפעלי ייצור הן בבריטניה, בסווינדון, והן באוהיו, ארה”ב. כך עקפו הונדה את מגבלות הייצוא. ממשלת בריטניה עודדה את המהלך, מאחר וחלק גדול מהיצוא היה מיועד לשוק האירופאי, תוך עקיפת מכסות היבוא. המפעלים שהקימה הונדה היו מתקדמים ומודרניים, אך עדיין דרשו לא מעט ידיים עובדות, וזה התאים מאד הן לממשלת בריטניה והן לממשל האמריקאי. כאמור, בשנת 85′ החלו בהונדה בתיכנון היורשת של רבת המכר שלהם, והחליטו לשמור על הקו העיצובי, אך לעדכן אותו ברוח הזמן. כקודמתה, גם הדור הרביעי של הסיוויק הוצע במרכב 3 או 4 דלתות משפחתי וגרסת סטיישן שנקראה אף היא שאטל. המכונית החדשה דמתה מאד לקודמתה, אך הציעה גידול במימדים, שתרמו למרחב פנים עדיף בהרבה. סימן ההיכר של הדגם החדש היה החרטום הנמוך, הוא הושג תוך שיתוף פעולה בין מחלקת העיצוב למחלקת ההנדסה. במהלך מאד לא שגרתי, החליטו בהונדה על שימוש בעצמות עצה כפולות במיתלה הקדמי. מיתלה זה נמוך מאד, ומאפשר השגת חרטום דקיק, שבלתי אפשרי להשיגו בשימוש במתלי מק’פרסון. גם עיצובה הפנימי היה מודרני ונעים לעין, ושטח השמשות הגדול הקנה תחושה אוורירית בתא הנוסעים. המכונית תוכננה להיות משווקת במספר רמות גימור, שרמות הגימור הגבוהות אמורות היו לכלול ציוד חשמלי מלא, הגה כח ומזגן מקורי. בדגם זה הציגה הונדה מנוע 1.6 חדש שהיה הגדלה של מנוע ה 1.5 של קודמתה, לצד מנוע ה 1.3 הקודם. מנוע ה 1.6 הוצע בשתי גירסאות – עם גל זיזים עליון בודד או כפול, בגירסת ה CRX הספורטיבית. שני מנועי ה 1.6 היו בעלי ראש מנוע שכלל 4 שסתומים לכל בוכנה, מה שאמור היה לשפר את כושר הנשימה של המנוע. למעט מנוע ה 1.3, כל המנועים היו בעלי הזרקת דלק מתקדמת והצתה אלקטרונית. לא רק המיתלה הקדמי היה חריג יחסית, אלא גם האחורי, שהיה רב חיבורי ומשוכלל. המכונית החדשה הוצגה בתערוכת פרנקפורט 8, ומשכה תשומת לב רבה, בעיקר בשל המפרט הטכני המתקדם והביצועים המצויינים שהשיגה. הונדה התאימה את המכונית לכל שוק שבו שיווקה את המכונית, ולכן נימכרה באין ספור גירסאות מנועים ותיבות הילוכים, עם ובלי ממיר קטליטי וע תיבה ידנית 5 הילוכים או אוטומטית 4 הילוכים עם פיקוד אלקטרוני ונעילת ממיר מומנט בהילוך רביעי. הסיוויק נהנתה מביצועים מצויינים בכל גרסאות המנוע שבהן נמכרה, התנהגות כביש טובה מאד ואפילו מהנה, כשכושר המשיכה של המכונית ביציאה מפניה בלט לטובה, נוחות נסיעה סבירה למדי ואפילו חסכון בדלק. כמו קודמותיה, גם הסיוויק החדשה היתה מכונית איכותית מאד והציגה אמינות מופתית. גם השוק האמריקאי אהב אותה, והיא נמכרה בו היטב. בשנת 89′ נוסף מנוע חדש להיצע – 1.6 עם תזמון שסתומים משתנה, שנוצר כתוצאה מניסיונה הרב של הונדה בייצור מנועים עבור מכוניות המירוץ בפורמולה 1. מנוע זה כונה V-TEC והציע הספק חסר תקדים עבור מנוע בגודלו – 160 כ”ס, כ 100 כ”ס לליטר. שיתוף הפעולה בין רובר הבריטית להונדה נמשך, והפעם היתה זו הרובר 214 ו 216 שלא היו אלא הונדה קונצ’רטו בלבוש בריטי. כך הונדה מכרה כמות נאה של מנועים ותיבות הילוכים, מבלי לפגוע במכירות שלהם עצמם. המפעל הבריטי ייצא את תוצרתו לשוק האירופאי, תוך עקיפת מגבלות הייצוא. לא לחינם כונתה בריטניה “האי החמישי של יפן”. כקודמותה, גם בדור הרביעי נמכרה הסיוויק מצויין, והפעם אף הציעה ערך מוסף בדמות ביצועים מצויינים ותדמית ספורטיבית, וכך הפכה לב.מ.וו היפנית. בסוף 91′ הוחלפה הסיוויק בדגם חדש לגמרי, ששמר על ייחודו המכאני, אך הציע עיצוב מודרני וחדש לגמרי.

 

אין תגיות

1414 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 55559fa290462406

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים