ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

הונדה אקורד Honda Accord דור שני

  • פורסם: 08/07/2018 22:05
  • : 921 ימים, 13 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בסוף 76′ הציגה הונדה היפנית מכונית משפחתית- קומפקטית חדשה, האקורד. המכונית החדשה הייתה גדולה יותר במימדיה מהסיוויק המצליחה, שהפכה בארה”ב לסיפור הצלחה. בראשית דרכה הוצעה האקורד במרכב האצ’בק 3 דלתות והוצעה עם מנוע 1.6 בלבד. לאחר כשנה הוצעה גם במרכב 4 דלתות שהיה שימושי יותר, ומאוחר יותר גם עם מנוע 1.8 גמיש יותר. האקורד נהנתה מעיצוב מודרני ונאה, מנוע טוב, מיכללי שלדה מודרניים ורמת איבזור גבוהה יחסית. האקורד, כמו אחותה הקטנה הסיוויק, התקבלה בחום בשוק האמריקאי ונמכרה בו מצויין. באותה העת מתחרותיה האמריקאיות היו מכוניות גרועות עד איומות – ה AMC פייסר, הפורד פינטו והשברולט ווגה. מולן התבלטה האקורד, שהתחרתה בעיקר בטויוטה קורונה ובדאטסון בלובירד. בשל העובדה שהייתה מודרנית מהן, בעיקר תכנונית, היא נמכרה היטב, אפילו בשוק האירופאי הבררן. כשנה לאחר הצגת האקורד, עברו ייצור המכוניות את ייצור האופנועים בהונדה, הישג נאה מאוד עבור החברה היפנית. אולם למרות המכירות המצויינות, לא שקטו בהונדה על השמרים, והחליטו לשמור על מעמדה של האקורד, על ידי הצגת דגם חדש שעתיד היה להחליף את דגמי הדור הראשון, בטרם המכירות יחלו לאבד גובה. בהונדה הגיעו למסקנה נכונה שהרכב מנצח לא מחליפים אלא רק מעדכנים, ולכן תכנון ועיצוב היורשת היה דומה למדי לזה של דגמי הדור הראשון. נקודת התורפה הכמעט יחידה בדור הראשון היה המרחב הפנימי, פועל יוצא של בסיס גלגלים קצר למדי – 2.38 מטר. לכן החליטו בהונדה שהדור השני של המכונית יהיה גדול יותר ויציע בסיס גלגלים ארוך יותר. עיצובה של המחליפה היה דומה מאד לזה של קודמתה, למעט ויתור על קישוטי הרכום, שהקנו לה מראה מודרני יותר. הפעם הוחלט להציג את המכונית כבר מההתחלה במרכב 3 או 4 דלתות, ולא להמתין עם הצגת הגירסה המשפחתית. השיפור העיקרי היה הארכת בסיס הגלגלים ב- 7 ס”מ שתרמו לגידול משמעותי במרחב הפנים של המכונית. גם עיצוב הפנים הפך למודרני יותר ורמת הגימור שופרה. שעון זמן דיגיטאלי החליף את השעון האנלוגי במרכב לוח המחוונים, מושבים חדשים ונוחים יותר החליפו את קודמיהם ואפילו השטיח בתא הנוסעים שודרג. מכאנית, התבססה היורשת על מיכללי קודמתה – מנועי 1.6 ו- 1.8 שעשו שימוש במאייד כפול, תיבת הילוכים ידנית בת 5 מהירויות או אוטומטית מלאה בת 3 הילוכים. מערכת המיתלים, ההיגוי והבלמים הועברו מהדגם הקודם מאחר והיו טובות דיין. המכונית החדשה שהמשיכה להקרא אקורד כמובן, הוצגה בסוף ספטמבר 81′ ונמכרה כשנת הדגם 82′. באותה העת הממשל האמריקאי עודד הקמת מפעלים בארה”ב, ולאור המכירות המצויינות של הונדה בארה”ב, הוחלט על הקמת מפעל הרכבה מתקדם במדינת אוהיו. ההרכבה המקומית סייעה מאוד למכירות שנותרו מצויינות ואף עלו על אלו של קודמתה. מה שהיה טוב בדור הראשון של האקורד נותר טוב, ואילו נקודת התורפה העיקרית, מרווח הפנים, טופלה והמכונית הפכה למרווחת יותר. גם בשוק האירופאי נמכרה האקורד II במספרים סבירים בהחלט, בייחוד במדינות בהן לא הייתה תעשיית רכב משמעותית. בשנת 83′ עברה האקורד II מתיחת פנים קלה אך משמעותית, לפחות בכל מה שנגע לצד המכאני. השינוי החיצוני העיקרי התבטא בחזית חדשה ונאה יותר, אולם תא הנוסעים והאיבזור זכו לשדרוג משמעותי. הגה כוח הפך לציוד תקני, מערכת קול משוכללת, חלונות חשמל, נעילה מרכזית וגג שמש חשמלי היוו ציוד תקני בגרסאותיה המהודרות. מנוע המכונית חוזק,  והספק גירסת ה 1.6 עלה ל 88 כ”ס בשל הגדלת המאייד הכפול. מנוע 1.8 חדש החליף את קודמו וקיבל מערכת הזרקת דלק אלקטרונית מתקדמת וניהול מנוע ממוחשב, לראשונה במכונית עממית. הספק מנוע ה 1.8 החדש עמד על 130 כ”ס. השיפור הניכר בהספק התאפשר בשל ראש מנוע חדש בן 3 שסתומים לבוכנה – שתיים לפליטה ואחד ליניקה. ביצועי דגם ה- 1.8 המוזרק היו מצויינים, והמכונית הגיעה למהירות מירבית של 191 קמ”ש. תיבת הילוכים אוטומטית בת 4 מהירויות, כשההילוך הרביעי היה הילוך יתר, החליפה את קודמתה בת 3 המהירויות, מה שהביא לשיוט שקט יותר ולצריכת דלק נמוכה יותר. התיבה האוטומטית החדשה קיבלה פיקוד אלקטרוני, שפעל יחד עם מערכת ניהול המנוע הממוחשבת ותרם להחלפות הילוכים רכות. בשנת 84′ קיבלה המכונית אופציה למערכת ABS נגד נעילת גלגלים בבלימה, והיתה אחת המכוניות היפניות הראשונות שהציעו מערכת זו. בסוף שנת 85′ הוחלפה האקורד II במכונית חדשה, שהיתה הדור השלישי שלה. כמו קודמתה, האקורד הראשונה, גם בדורה השני זכתה האקורד להצלחה גדולה ומוצדקת. על אף שלא היתה מכונית חדשה לגמרי, בדורה השני טיפלה האקורד בנקודת התורפה העיקרית של הדור הראשון – מרחב פנים, ואליו ביתר המובנים נותרה מכונית טובה. אזלת היד של מיתחרותיה האמריקאיות הפכו אותה לרבת מכר בארה”ב, ומאז שהוצגה הייתה תמיד בין חמשת המכוניות הנמכרות ביותר בארה”ב.

 

אין תגיות

321 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 135b425f7964ab8

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים