ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

הונדה אקורד Honda Accord דור שלישי

  • פורסם: 13/07/2018 14:37
  • : 926 ימים, 18 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בספטמבר 81′ הציגה הונדה היפנית את דגמי הדור השני של האקורד, מכונית משפחתית בינונית בגודלה. בדורה השני הציעה האקורד מרחב פנים גדול יותר, פועל יוצא של בסיס גלגלים ארוך יותר משל הדגם הראשון ואופציה למנוע גדול יותר בנפח 1.8. על מנת לפנות לפלחי שוק גבוהים יותר, איבזורה היה עשיר יותר, וכלל הגה כוח כציוד תקני. הגרסאות היקרות והמהודרות כללו איבזור חשמלי מלא ומערכת קול משוכללת. גם בדורה השני זכתה האקורד להצלחה גדולה  ולראשונה החלה להיות מורכבת בארה”ב, במפעל חדש שהוקם במדינת אוהיו. ההרכבה המקומית סייעה מאד להצלחת המכונית בשוק האמריקאי, בו הפכה לרבת מכר. האקורד הציעה עיצוב נאה, מרווח פנים טוב, ביצועים טובים, התנהגות כביש טובה, איבזור עשיר ומעל הכל – איכות גימור מצויינת ורמת אמינות גבוהה. כל אלו סייעו להצלחתה הגדולה, ואפילו בשוק האירופאי הבררן והחשדן כלפי התוצרת היפנית, נמכרה במספרים סבירים בהחלט. שנות ה- 80′ נפתחו בתנופה גדולה עבור הונדה, שמצבה הכספי היה מצויין, גם בשל מכירות מצויינות של כלים דו גלגליים. בתערוכת פרנקפורט 83′ הציגה הונדה את הדור השלישי של הסיוויק. בדור זה הציעה הסיוויק עיצוב נאה מאוד שהתבסס על חרטום נמוך מאוד וקווים זוויתיים וישרים, כמו גם עיצוב פנים חדש לגמרי שהתבסס על לוח מחוונים נמוך מאוד, מה שהקנה תחושה אוורירית בתא הנוסעים. הסיוויק דור III  זכתה, כמו קודמותיה, להצלחה גדולה, ולראשונה החלה להימכר במספרים משמעותיים באירופה. לעומתה, האקורד נראתה מיושנת משהו, בעיר משום שהתבססה עיצובית של הדור הראשון של המכונית. לכן היה ברור להונדה שפיתוח יורשת לאקורד הינו כורח המציאות, כשהפעם המכונית תהיה חייבת להיות חדשה לגמרי, לפחות עיצובית. עבור הדור השלישי של האקורד, פיתחו הונדה, בהשקעה לא מבוטלת, פלטפורמה חדשה לגמרי, גדולה יותר. בהונדה רצו לפנות לפלחי שוק גבוהים יותר, ולכן החליטו שהמכונית החדשה תהיה גדולה יותר במימדיה, וכמובן תציע בסיס גלגלים גדול יותר, על מנת להקנות מרווח פנים משופר. כמו בסיוויק III, עיצוב המכונית הוטל על ראש מחלקת העיצוב טושי אושיקה, וזה החל בעיצוב המכונית בסוף 83′, ממש בסמוך להשקת הסיוויק III. עיצובה הנאה מאוד של הסיוויק זכה למחמאות רבות, ולכן החליט אושיקה להמשיך באותו קו עיצובי. המכונית החדשה הייתה גדולה משמעותית מהדגם היוצא, ואורכה עמד על 4.56 מטר, ארוכה ב- 14 ס”מ מהדגם היוצא. עיצובה התבסס על קווים ישרים וזוויתיים, כשנקודת העניין העיקרית הייתה חרטום המכונית; הונדה עיצבה עבור המכונית חרטום נמוך מאוד, שהסתיים בפנסי חזית מתקפלים שנפתחו בעת הדלקת האורות. בשל החרטום הנמוך, שטח השמשות היה גדול, למרות שהמכונית הייתה נמוכה. בסיס הגלגלים התארך משמעותית, ועמד על נתון של 2.6 מטר. המהפך העיצובי לא פסח גם על תא הנוסעים, שסוף סוף זכה לעיצוב מודרני. סימן ההיכר של עיצוב הפנים היה לוח מחוונים נמוך מאוד, שהיה בעל שני גוונים – עליון כהה ותחתון בהיר. לוח השעונים עוצב מחדש, ונראה מודרני ונאה, וכלל שלושה מחוונים נפרדים – מהירות, סל”ד ומדי חום ודלק ששולבו במחוון אחד. רמת הגימור שופרה, וכך גם החומרים שמהם היה עשוי תא הנוסעים. על מנת לשמור על תמחור נוח בגירסאות הבסיס, הוצעה המכונית במגוון רמות גימור ואיבזור, כשהיקרות והמהודרות הציעו רמת איבזור גבוהה שכללה תפעול חשמלי לחלונות, מראות וגג השמש. גם התכנון המכאני היה יסודי, והשינוי מהדגם הקודם היה משמעותי. מנועי ה- 1.6 וה- 1.8 המשיכו גם לדגם החדש, מאחר והיו טובים מאד. מנוע ה- 1.8 הוצע רק בגירסתו המוזרקת שכללה מערכת ניהול מנוע ממוחשבת. להיצע המנועים נוסף מנוע 2.0 חדש וחזק יותר שפיתח הספק של 113 כ”ס, וצוייד אף הוא בהזרקת דלק. עיצוב החרטום הנמוך התאפשר בשל שימוש במערכת מיתלים שונה מזו שבדגם היוצא – את מיתלי המק’פרסון הקדמיים החליפו עצמות עצה כפולות קומפקטיות מאד שתוכננו בקפידה. המיתלה האחורי המשיך לעשות שימוש בתמוכות מק’פרסון. הגה כח חדשני בעל תגבור תלוי מהירות היה ציוד תקני ואילו מערכת הבלמים עשתה שימוש בדיסקים מאווררים עבור הגלגלים הקדמיים. השקת המכונית התקיימה בסוף 85′ ביפן, ומעט מאוחר יותר בארה”ב, שוק היעד העיקרי שלה. אולם הונדה רצתה למכור את המכונית גם באירופה, שלא מחבבת מכוניות סאדן, ולכן עיצבה עבורה גירסה קומפקטית נאה מאוד שנקראה אירודק. גרסה זו היתה מעין סטיישן קומפקטית בעלת 3 דלתות, ששווקה עם ממיר קטליטי תלת דרגתי על מנת לעמוד בתקני זיהום האוויר. שיווקה המלא של המכונית החל כשנת הדגם 86′, ושוב לא איכזבה המכונית את אנשי המכירות של הונדה. מכירותיה היו מצויינות, בעיקר בשוק האמריקאי, שאהב מאד את המכונית האיכותית והמאובזרת. גם בתחום הדינאמי השיפור מהדגם הקודם היה ניכר – ביצועי דגם ה 2.0 היו טובים מאד. אולם השיפור הגדול באמת היה בהתנהגות הכביש, שהפכה למצויינת. המיתלה הקדמי החדש סיפק כושר משיכה מעולה, והמכונית אף הייתה מהנה לנהיגה. מנוע ה- 2.0 הנמרץ ששודך לתיבה אוטומטית בת 4 מהירויות, סיפק ביצועים טובים מאד וצריכת דלק טובה. נקודת התורפה העיקרית של המכונית הטובה הזו היתה דווקא בשל נקודת הזכות שלה – תא הנוסעים הנמוך מאד שלה הקשה על הכניסה והיציאה מהמכונית, וזה הפריע ללא מעט לקוחות מבוגרים. בשל תקני הבטיחות המחמירים באירופה, בוטלו הפנסים המתקפלים, ובמקומם הופיעו פנסי חזית שגרתיים. הונדה שמו דגש רב על כל שוק יעד בו שווקה ונמכרה המכונית, והתאימה את המכונית אליו, כך שהדגמים שנמכרו באירופה, יפן וארה”ב היו שונים למדי אלו מאלו. בדורה השלישי נמכרה האקורד עד אוגוסט 89′, ואז הוחלפה בדורה הרביעי של המכונית. כמו שני הדורות שקדמו לה, גם בדורה השלישי הייתה האקורד מכונית משפחתית גדולה טובה מאוד לזמנה, כמעט ללא נקודות תורפה משמעותיות. בדורה השלישי עשתה המכונית קפיצת דרך משמעותית מאוד, הן עיצובית והן תיכנונית, ויישרה קו עם הסיוויק הקטנה היותר.

 

אין תגיות

461 סך צפיות 2 היום

  

מס' מודעה: 3145b488cb9ee20f

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים