ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

הונדה אקורד Honda Accord דור ראשון

  • פורסם: 08/07/2018 22:00
  • : 921 ימים, 18 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 72′ הציגה הונדה מכונית קומפקטית קטנה, שמבחינת מימדיה הייתה שייכת יותר לקבוצת הסופר מיני – הסיוויק. הסיוויק החדשה לא היתה המכונית הראשונה של הונדה, שתחום התמחותה היו אופנועים וקטנועים שזכו להצלחה גדולה – ה- 1300 הקדימה אותה כשהוצגה ב- 69′. אולם ה- 1300 ,על אף שנהנתה ממנוע חזק בצורה חסרת תקדים עבור נפחו, הייתה מכונית יקרה יחסית ובעלת צריכת דלק גבוהה, ולכן לא נחלה הצלחה גדולה, על אף שהייתה מכונית טובה מאוד עבור זמנה. הסיוויק הוצגה בעיתוי כמעט מושלם עבור הונדה; הקהל האמריקאי, שאליו כיונה הונדה את המכונית, מאס בספינות הכרום משופעות הצילינדרים והחל לפזול לעבר מכוניות קטנות יותר. המענה של תעשיית הרכב האמריקאית, בדמות הפורד פינטו וה AMC גרמלין, היה מגוחך עד מעורר רחמים. הסיוויק החדשה הציעה מראה מודרני ששולב במימדים קומפקטיים, יחידות הינע טובות וחסכוניות, איבזור עשיר, ומעל הכל – איכות ייצור גבוהה ואמינות מצויינת. קהל הלקוחות האמריקאי התאהב במכונית הקטנה, וזו הפכה לרבת מכר בארה”ב. משבר האנרגיה שפרץ בסוף 73′ תפס את תעשיית הרכב האמריקאית בלתי מוכנה, והיפנים חגגו. הצלחת הסיוויק גרמה להונדה להפסיק את ייצורה של ה- 1300, ומשנת 74′ הסיוויק הייתה מכונית הנוסעים היחידה של הונדה. הונדה החליטו לנצל את הצלחת הסיוויק, ולפתח מכונית גדולה יותר, שמן הסתם אמורה הייתה להיות יקרה וריווחית יותר. שילדתה של הסיוויק היתה חדשה לחלוטין, ולכן הונדה החליטו להאריך ולהרחיב אותה עבור המכונית החדשה. עיצובה של המכונית החדשה דמה לזה של הסיוויק, רק בגדול יותר. בשלב ראשון עוצבה גירסת 3 דלתות בלבד, נאה למדי. אורכה של המכונית עמד על 4.12 מטר ואילו בסיס הגלגלים עמד על נתון של 2.38 מטר. בשל עיצוב חלקה האחורי, מקדם הגרר עמד על ערך סביר של 0.43 CD. גם עיצובה הפנימי היה מודרני ונאה. הונדה שמו דגש רב על רמת הגימור של המכונית, ולכן תא הנוסעים דופן ורופד בחומרים איכותיים. רמת האיבזור היתה גבוהה יחסית, והמכונית כללה מד סל”ד ומקלט רדיו סטריאופוני כציוד תקני. בשלב ראשון הוחלט להציע את המכונית החדשה עם מנוע אחד בלבד, בנפח 1.6. המנוע בעל גל הזיזים העליון היה למעשה הגדלה של מנוע הסיוויק, וכמוהו הוא צוייד במאייד כפול קטן מאוד שנועד לחיסכון בדלק, נקודה שהונדה שמו עליה דגש רב בעת תכנון המכונית. הספק המנוע עמד על 80 כ”ס סבירים שהיו אמורים להניע מכונית ששקלה 890 ק”ג. תיבת ההילוכים היתה ידנית בת 5 מהירויות כציוד תקני או חצי אוטומטית בת 2 מהירויות ששימשה גם את הסיוויק. מערכת המיתלים היתה מודרנית וכללה 4 תמוכות מק’פרסון עם מוטות מייצבים. ההגה היה בשיטת המסרק ומוט משונן ואילו מערכת הבלמים עשתה שימוש בבלמי דיסק קדמיים ותופים אחוריים, עם מגבר בלם ומשאבה מרכזית כפולה. הצגת המכונית שכונתה אקורד היתקיימה ביפן בסוף 76′ והיא החלה להמכר כשנת הדגם 77′. בדיוק כמו אחותה הקטנה יותר, הסיוויק, גם האקורד נמכרה היטב, בעיקר בשוק האמריקאי שקיבל אותה בחום רב. למרות שמנועה לא היה חזק, ביצועיה היו טובים בגירסתה הידנית וסבירים באוטומטית. גם התנהגות הכביש היתה טובה למדי, וכך גם נוחות הנסיעה. בניגוד להונדה 1300, תמחור האקורד היה נכון, ויחד עם האיבזור העשיר היא זכתה להצלחה גדולה, והתחרתה בטויוטה קורונה ובדאטסון בלובירד, שהיו הרבה יותר שמרניות ממנה, הן בעיצובן והן בתיכנונן המכאני. בשנת 77′ הוצגה גירסת ה 4 דלתות שלה, שהציעה עיצוב שמרני יותר ואורך כללי גדול יותר ב- 20 ס”מ. גירסת הסאדן הוסיפה לאטרקטיביות המכונית, וזו הוצעה גם עם תיבת הילוכים אוטומטית בת 3 מהירויות. בשנת 78′ קיבלה המכונית אופצייה להגה כח ומזגן מקורי. למרות הצלחתה הגדולה בארה”ב, כמעט כצפוי נתקלה האקורד בחשדנות גדולה בשוק האירופאי, אולם גם בו נמכרה במספרים סבירים בהחלט, ויחד עם הסיוויק הקטנה יותר, לראשונה ייצור המכוניות בהונדה עבר את ייצור האופנועים, מבחינה מספרית. גם בשוק היפני נמכרה המכונית היטב, ושם היא שווקה עם מערכת מתקדמת למניעת זיהום אוויר, ובכך הקדימה את התקן היפני המחייב. בשנת 80′ הוצעה המכונית עם מנוע גדול יותר בנפח 1.8 שסיפק 95 כ”ס, והביצועים הפכו לטובים יותר. בסוף שנת 81′ הוחלפה האקורד במכונית חדשה שכונתה אף היא אקורד, אך הציעה מציחה משמעותית במימדים. ההונדה אקורד תיזכר כניסיון הראשון של הונדה להיכנס אל שוק המשפחתיות, ניסיון שהוכתר בהצלחה מלאה. ההונדה אקורד היתה מכונית טובה מאוד לזמנה – עיצובה היה מודרני ונאה, הן החיצוני והן הפנימי, רמת האיבזור היתה גבוהה, איכותה היתה מצויינת ורמת האמינות היתה גבוהה. ביצועיה היו טובים למדי וכך גם התנהגות הכביש שלה. בשל התכנון הקפדני, היתה האקורד מכונית חסכונית מאוד וקלה לתחזוקה שוטפת, וגם עובדה זו סייעה להצלחתה הגדולה.נקודת התורפה העיקרית שלה היתה המרחב הפנימי המצומצם, פועל יוצא של בסיס הגלגלים הקצר. כמו אחותה הקטנה, הסיוויק, האקורד הגיעה בעיתוי מושלם לשוק האמריקאי, ולעומת מתחרותיה מבית GM, פורד, קרייזלר ו- AMC, היא הייתה בליגה אחרת לגמרי, ולכן זכתה להצלחה גדולה.

 

אין תגיות

389 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 6135b425dd5efd96

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים