ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

ד.ק.וו D.K.W F102

  • פורסם: 01/01/2019 20:41
  • : 831 ימים, 7 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

חברת ד.ק.וו הגרמנית הוקמה בשנת 1916 ועסקה בייצור מנועי קיטור עבור רכבות ואף ניסתה לפתח מכונית המונעת במנוע קיטור. לאחר שהבינה שזמנו של מנוע הקיטור חלף עבר, פיתחה מנועי בעירה פנימית ועברה, כמו יצרני רכב רבים באותה העת, לייצור אופנועים, שהיו פופולאריים מאוד באותה העת. כבר בתחילת שנות ה- 20′ הפכה ד.ק.וו ליצרנית האופנועים הגדולה בעולם, ונהנתה מאופוזיציה דלילה למדי שכללה בעיקר את N.S.U שכנתה מנקרסאולם. בשנת 1932 אוחדו אודי, ד.ק.וו, הורך, שהייתה יצרנית מכוניות פאר וונדראר לכדי חברה אחת – אוטו יוניון שמה, וסמל החברה הפך ל 4 טבעות משולבות, כשכל טבעת בסמל סימלה חברה אחרת. ייצור משמעותי של מכוניות החל רק לאחר תום מלחמת העולם השניה, כשד.ק.וו למעשה נותרה היצרנית המובילה במערך, לאחר שהמותגים אודי והורך הפכו ללא פעילים בפועל. ד.ק.וו התמחתה בייצור מכוניות קטנות יחסית שצויידו במנועים דו פעימתיים ובהנעה קדמית, ונחשבו למתקדמות למדי טכנולוגית. בשל יצובן המודרני והנאה, הספקי המנוע הגבוהים יחסית ותמחור נוח, הפכו מכוניות החברה לרבות מכר בגרמניה. אולם למרות ההצלחה, החליטו בד.ק.וו לשנות קו עיצובי, ולנסות להתחרות בהצלחת הפורד טאונוס P3 והאופל רקורד P1, ולכן עיצבו ופיתחו מכונית משפחתית חדשה לגמרי, עיצובית לפחות. המכונית החדשה שאמורה היתה להחליף את האוטו אוניון 1000 המיושנת עיצובית, נהנתה ממראה רבוע ומודרני, ולפחות עיצובית נראתה אף מודרנית ממתחרותיה מבית. אורכה של המכונית שהוצעה במרכב 2 או 4 דלתות עמד על 4.28 מטר, ואילו בסיס הגלגלים עמד על נתון של 2.49 מטר, מה שאמור היה לתרום לתא נוסעים מרווח למדי. שטח השמשות היה גדול יחסית, מה שהביא לשדה ראייה מצויין ולתחושה אוורירית בתא הנוסעים. גם עיצובה הפנימי, על אף שהיה פשוט למדי, היה מודרני ונאה ורמת הגימור היתה גבוהה למדי. מכאנית, התבססה המכונית החדשה על תיכנוני העבר של החברה – מנוע קדמי אורכי, דו פעימתי והנעה קדמית. נפחו של מנועה הדו פעימתי בעל 3 הבוכנות עמד על 1,175 סמ”ק ואילו ההספק עמד על נתון מכובד של 60 כ”ס. תיבת ההילוכים היתה בת 4 הילוכים, שכולם היו סינכרוניים ואילו ידית ההילוכים שכנה בסמוך לגלגל ההגה. מערכת המיתלים עשתה שימוש בעצמות עצה קדמיות וקורת מתח אחורית ואילו מערכת הבלמים כללה דיסקים קדמיים, נדיר למדי במונחי אותם ימים, שמוקמו בסמוך ליציאה מהדיפרנציאל וזאת על מנת להפחית מהמשקל שאינו נתמך על ידי המיתלה. מערכת ההיגוי היתה בשיטת המסרק ומוט משונן, שוב די נדיר במונחי אותם ימים. המכונית החדשה שכונתה ד.ק.וו F102 הוצגה בתערוכת פרנקפורט 63′ ונמכרה כשנת הדגם 64′. אך למרות עיצובה הנאה והמודרני, ביצועיה הסבירים – מהירותה המירבית עמדה על 135 קמ”ש, המרווח הפנימי הטוב, התנהגות הכביש הבטוחה והנוחות הטובה, כשלה המכונית במכירותיה, ואלו היו נמוכים בהרבה מהצפי של אנשי אוטו יוניון. קהל הלקוחות לא אהב את מנועה הדו פעימתי המיושן שדרש דלק שכלל בנזין מעורב בשמן, את רמת הרעש הגבוהה והעשן הרב אותו פלטה. עלות פיתוחה של המכונית הייתה גבוהה מאוד, מה שהביא את קבוצת אוטו יוניון אל עברי פי פחת. כשהיה ברור שאין לקבוצה סיכוי לשרוד למרות שחלק הארי של מניותיה היו בידי דיימלר בנץ, נמכרה החברה לפולקסווגן הגרמנית. זו החליטה להקפיא את המותגים אוטו יוניון וד.ק.וו, שהיו בעלי תדמית מיושנת, מותג היוקרה הורך נותר בידי דיימלר בנץ ולכן החליטו להחיות את המותג אודי. כשקבוצת אוטו יוניון נרכשה על ידי פולקסווגן, היו מהנדסיה עסוקים בפיתוח מנועים חדשים עבור מכונית משפחתית-סאלון שאמורה היתה מוצגת בסוף שנות ה 60′. המוצר העיקרי שרכשה פולקסווגן מדיימלר בנץ היתה הד.ק.וו F102 הכושלת וזה בנוסף למפעל ההרכבה המודרני באינגולשטט. באודי, שלמרות שהיתה בבעלות מלאה של פולקסווגן, שמרה על עצמאות לא מבוטלת, החליטו להמשיך בייצור המכונית אותה פיתחה ד.ק.וו, ה- F102, כשההבדל העיקרי היה אמור להיות ציודה של המכונית במנוע חדש, מודרני, בעל 4 פעימות. ייצור ה ד.ק.וו F102 הופסק בתחילת 66′ לאחר שנמכרו ממנה 53,000 מכוניות בלבד. הד.ק.וו F102 תיזכר כמכונית מתקדמת יחסית טכנולגית שכשלה בשל התעקשותה של ד.ק.וו על שימוש במנוע דו פעימתי, על אף שהיה ברור שזמנו עבר ושאף אחת ממתחרותיה לא צויידה במנוע דומה. כמכונית, הייתה ה- F102 מתקדמת ממתחרותיה העיקריות, הפורד טאונוס והאופל רקורד – עיצובה היה נאה ומודרני, המרווח הפנימי היה עדיף, התנהגות הכביש הייתה טובה בהרבה וכך גם נוחות הנסיעה. בשל עלות הפיתוח הגבוהה מחירה היה גבוה משל מתחרותיה, ובכך נחרץ גורלה.

אין תגיות

108 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 6385c2bb35b3d227

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים