ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

דאטסון 810 Datsun

  • פורסם: 09/02/2019 10:42
  • : 2987 ימים, 1 שעה

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 71′ הציגה דאטסון היפנית את ה- 610, מכונית משפחתית בינונית בגודלה שהחליפה את ה- 510 שהוצגה ב- 67′, ופתחה עידן חדש עבור החברה היפנית. ה- 610 הייתה גדולה במימדיה מה- 510 ועיצובה העגלגל יותר היה שונה מזה החד של קודמתה. השיפור העיקרי היה במרווח הפנים, שגדל משמעותית בשל התארכות בסיס הגלגלים. על אף שעיצובה היה חד ונאה פחות מזה של קודמתה, ועל אף שהתנהגות הכביש שלה היתה חדה פחות, זכתה ה- 610 להצלחה מכובדת בהחלט, בעיקר בשוק האמריקאי אליו כיוונה מלכתחילה. אולם התחרות בפלח השוק שלה צברה תאוצה משמעותית עם כניסה של מתחרה חדשה, מודרנית לשוק המשפחתיות הבינוניות – ההונדה אקורד, שהצטרפה לטויוטה קורונה ולמאזדה 626 דור שני. לכן החליטו בדאטסון על פיתוח מחליפה. בדאטסון לא העריכו נכונה את כניסתה הקרובה של ההונדה אקורד החדשה לשוק, ולכן החליטו להסתפק במתיחת פנים משמעותית למכונית הקיימת, ולא פיתחו מכונית חדשה מהיסוד. עיצובה הבסיסי של המכונית נותר דומה למדי, ורק הפך למודרני יותר, ברוח הזמן. חזיתה עוצבה מחדש ונראתה מודרנית יותר, וכך גם אחוריה. אולם הקו הבסיסי נותר דומה עד זהה. דווקא דגם הקופה עבר שינוי עיצובי בולט בהרבה, וזכה לעיצב חדש ונאה למדי. כמו גרסת הקופה הקודמת, גם הפעם עוצבה המכונית כמכונית הארדטופ, כלומר ללא קורת אמצע. תא הנוסעים, לעומת זאת, עוצב מחדש ונראה מודרני בהרבה מזה המיושן של קודמו. בשל רצונם לפנות לפלחי שוק גבוהים יותר, רמת הגימור היתה גבוהה למדי. לוח המחוונים היה מפורט מאד, כשמול הנהג שכנו מדי המהירות והסל”ד, ואילו יתר המחוונים שכנו לרוחה לוח המחוונים, עד מרכב המכונית. מערכת האיוורור שוכללה, והמכונית כללה כאופציה מזגן מקורי. גירסת הקופה זכתה לגלגל הגה נאה מעץ ומושבים ספורטיביים. מכאנית, נותרה המכונית דומה למדי לדגם היוצא, בחריג אחד בולט – מיתליה האחוריים. קו המנועים נותר זהה – מנוע 1.6 בעל גל זיזים מוזן על ידי מאייד כפול שסיפק 80 כ”ס ומנוע 1.8 שסיפק 89 כ”ס. תיבת ההילוכים נותרה זהה – 4 הילוכים בדגם ה 1.6 ו- 5 הילוכים בדגם ה- 1.8. תיבה אוטומטית נותרה אופציה עבור שני גרסאות המנוע. מערכת המיתלים הקדמית נותרה זהה – תמוכות מק’פרסון ומוט מייצב, ואילו מערכת המיתלים האחורית עברה משימוש במיתלים נפרדים לסרן חי שנתלה על קפיצי סליל, מחברי וואט ומוט פנאהרד. מערכת ההיגוי נותרה בשיטת התיבה והתפוחים, כשהגה כוח הפך לאופציה. גם מערכת הבלמים נותרה זהה – בלמי דיסק קדמיים, תוף אחוריים ומגבר בלם. המכונית שכונתה דאטסון 810 או בלובירד הוצגה ביולי 76′ והחלה להימכר כשנת הדגם 77′. ממש בסמוך אליה הוצגה האקורד של הונדה, שהיתה מכונית מודרנית בעלת הנעה קדמית ומיכללי הנעה מודרניים, וזו הבליטה את חסרונותיה של הדאטסון המיושנת; בניגוד לדגמי העבר, הביצועים היו בינוניים למדי, בייחוד בגרסת ה- 1.6, התנהגות הכביש נפגמה בשל המעבר לסרן אחורי חי וגם נוחות הנסיעה נפגעה. אך למרות זאת, זכתה המכונית להצלחה נאה למדי, בעיקר בשל אחוז גבוה של לקוחות שרכשו שוב ושוב את המכונית, בשל איכותה הגבוהה ואמינותה המצויינת. ה- 810 יוצאה גם לשוק האירופאי, אולם השוק היחיד בו זכתה להצלחה של ממש היה השוק הבריטי, בו התחרתה בהצלחה בפורד קורטינה ובמוריס מרינה. גם בשוק האמריקאי זכתה המכונית להצלחה מכובדת, בעיקר בשל איבזורה העשיר וצריכת הדלק הסבירה. אולם השוק בו זכתה להצלחה גדולה באמת היה האוסטרלי והניו זילנדי, ובמשך כמה שנים הייתה אחת המכוניות הנמכרות ביותר בשתי מדינות אלו. בשנת 77′ הוצגה גירסת הסטיישן שלה, שנהנתה מבסיס גלגלים ארוך יותר ומשימושיות מצויינת. על מנת להגביר את כושר המשיכה שלה בשוק הבית היפני, הוצעה המכונית עם מנוע 2.0 בעל 6 בוכנות שסיפק 109 כ”ס. בשנת 79′ הוחלפה ה- 810 במכונית חדשה לגמרי, הן עיצובית והן תיכנונית. הדאטסון 810 תיזכר כניסיון לא מוצלח לעדכן את ה- 610 ולהשאיר אותה רלוונטית, על אף שתנאי השוק השתנו ללא היכר עקב כניסת מתחרות חדשות, שהיו מודרניות ממנה בהרבה. למרות שהייתה טובה פחות מקודמותיה, זכתה ה- 810 להצלחה נאה בהרבה, וזה בעיקר בשל אחוז גבוה של לקוחות חוזרים. הסיבה העיקרית לכך הייתה איכות הייצור והגימור הגבוהות ואמינותה המצויינת, שהפכו לנכס העיקרי שלה.

אין תגיות

16 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 4935c5e916a02bd7

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים