ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

דאטסון 610 Datsun

  • פורסם: 09/02/2019 10:37
  • : 2987 ימים

פירוט

מאת: חן פרחי .

בשנת 67′ הציגה דאטסון היפנית מכונית חדשה, ה- 510 שכונתה בשווקים רבים בלובירד. ה- 510 החדשה החליפה את ה- 410 המיושנת שהוצגה ב- 63′, והציעה עיצוב נאה מאוד, מנועים חדשים בעלי גל זיזים עליון שהציעו הספק גבוה ביחס לנפחם, מערכת מיתלים מתקדמת שכללה תמוכות מק’פרסון קדמיות ומיתלה אחורי נפרד בעל זרועות חצי עוקבות. בשל תכונות אלו, זכתה המכונית להצלחה גדולה, והתחרתה בהצלחה במאזדה פמיליה שהוצגה בסמוך אליה ובטויוטה קורולה, שהייתה רבת מכר. ה- 510 נמכרה מצויין ביפן ובאוסטרליה, ובתחילת שנות ה- 70′ החל ייצואה לארה”ב. קהל הלקוחות האמריקאי אהב את המכונית וגם ביבשת החדשה נמכרה היטב. דאטסון שמו דגש רב על הצד הספורטיבי, ולכן המכונית השתתפה במירוצי ראלי, ואף זכתה להצלחות. מאחר וארה”ב הפכה לשוק יעד חשוב עבור המכונית, החלה דאטסון בשנת 70′ בפיתוח יורשתה, כשהפעם שוק היעד העיקרי היה אמור להיות ארה”ב. עיצובה של המכונית הושפע מאוד מהתוצרת האמריקאית של אותה העת, ולכן נטשה המכונית את קוויה החדים של קודמתה. עיצובה נעשה בהשראת עיצובו של בקבוק קוקה-קולה, מה שבא לידי ביטוי  בקו עולה בחלונות הצד האחוריים. המראה הכללי הזכיר מאוד מכונית אמריקאית בת זמנה, רק בקטן יותר. גם עיצובה הפנימי הושפע לא מעט מהתוצרת האמריקאית בת זמנה, וכלל לוח מחוונים שפנה מעט כלפי הנהג ולוח שעונים בעל מחוונים עגולים. רמת הגימור היתה גבוהה למדי; כל תא הנוסעים רופד, לוח פורמייקה דמויית עץ עיטרה את לוח המחוונים והמושבים זכו למשענות ראש מלאות. למרות שמכאנית התבססה המכונית על מיכללי קודמתה, היו בכל זאת לא מעט שינויים. מנוע ה- 1.4 הושמט מהמבחר, כך שהמנוע הבסיסי היה בנפח 1.6 וסיפק 99 כ”ס מכובדים. העלאת ההספק התאפשרה בשל השיפור המתמיד באיכות הדלק, ולכן יחס הדחיסה עלה. מעליו הוצע מנוע חדש בנפח 1.8 שסיפק 103 כ”ס. תיבת ההילוכים הייתה ידנית בת 4 הילוכים, כשתיבת הילוכים בת 5 הילוכים הוצעה כאופציה. מאחר ושוק היעד העיקרי של המכונית אמור היה להיות השוק האמריקאי, תיבת הילוכים אוטומטית בת 3 הילוכים הוצעה כאופצייה. מערכת המיתלים דמה לזו של קודמתה, ה- 510, וכללה תמוכות מק’פרסון קדמיות ומיתלה אחורי נפרד בעל זרועות חצי עוקבות מאחור. גם מערכות הבלימה וההיגוי נותרו דומות, וכללו בלמי דיסק קדמיים ותוף אחוריים והגה בשיטת התיבה והתפוחים. המכונית החדשה שכונתה דאטסון 610 או בלובירד, הוצגה בסוף 71′ והחליפה את ה- 510 המצליחה. הפעם לא הוצגו גירסאות 2 או 4 דלתות אלא גירסת 4 דלתות בלבד, כשגירסת ה- 2 דלתות כונתה קופה והייתה בעלת מרכב הארדטופ. יחד עימן הוצגה גם גירסת סטיישן שימושית. בשל העליה המשמעותית באורכה של המכונית, בסיס הגלגלים התארך ב- 9 ס”מ משמעותיים, שתרמו למרחב פנים עדיף בהרבה על זה של קודמתה. בפעם הראשונה ייצאה דאטסון את המכונית גם לשוק האירופאי, אולם כמעט כצפוי נתקלה שם בקבלת פנים צוננת עד עוינת, למרות שהציעה ביצועים שהיו עדיפים בהרבה על אלו של מתחרותיה האירופאיות. בשוק האמריקאי, לעומת זאת, זכתה המכונית להצלחה נאה, בעיקר בשל עיצובה שהזיכ מאד מכוניות אמריקאיות, רמת הגימור הגבוהה והאיבזור העשיר. למרות העליה הדי משמעותית במשקלה, אך בשל מנועיה החזקים יותר, ביצועי המכונית לא נפגעו, כך שגם דגם ה- 1.6 הציע ביצועים טובים מאוד – מהירותה המירבית עמדה על 160 קמ”ש ואילו התאוצה מ- 0-100 קמ”ש ארכה  11.7 שניות. דגם ה- 1.8 הציע ביצועים טובים אף יותר, מה שהפך אותה לאחת מהמכוניות המשפחתיות היותר זריזות של זמנה. בשנת 72′ הוצגה גירסת ה- SSS של הקופה, וזו הציעה מנוע 1.6 שסיפק 103 כ”ס. העלאת ההספק התאפשרה בשל השימוש בזוג מאיידי SU גדולים ויחס דחיסה גבוה יותר. גירסת ה- SSS צויידה בלוח מחוונים נאה שכלל מידע מפורט, גלגל הגה ספורטיבי וצלחות גלגלים מיוחדות. מעט אחריה הוצגה גירסת ה- SSS עם מנוע 1.8 שסיפק 113 כ”ס. בגירסה זו הציעה המכונית ביצועים מצויינים גם ביחס למכוניות הקופה האירופאיות בנות זמנה. בשנת 74′ קיבלה גירסת ה- SSS מנוע גדול יותר בנפח 2.0 שהיה בעל 6 בוכנות. מאחר והמנוע היה ארוך יותר ממנוע ה- 4 בוכנות, שונה חרטומה של המכונית ונראה דומה מאוד לזה של האולדסמוביל קאטלס. בשנת 75′ הופסק ייצורה של גירסת הקופה. על מנת לעמוד בתקנות זיהום האוויר המחמירות בארה”ב צויידה המכונית בממיר קטליטי ומשנת 75′, גם בפגושים מוגדלים. הפעם לא התחרתה עוד המכונית בקורולה של טויוטה אלא בקורונה הגדולה, ובהצלחה לא מבוטלת כלל. להצלחה גדולה זכתה המכונית בשוק האוסטרלי והניו זילנדי, שם הפכה לרבת מכר. ייצור המכונית נמשך עד 76′, ואז הוחלפה ב 810 החדשה. למרות שעיצובה של ה- 610\בלובירד היה פחות נאה וספורטיבי משל קודמתה ה- 510, נחשבה ה- 610 למכונית יפנית טובה עבור זמנה – ביצועיה היו טובים מאוד, התנהגות הכביש הייתה טובה אף היא וכך גם נוחות הנסיעה. רמת הגימור שלה הייתה גבוהה ואיבזורה היה עשיר. וכמו כל מכונית יפנית ראוייה לשמה, הציעה ה- 610 רמת אמינות גבוהה מאוד ואיכות גימור מצויינת.

אין תגיות

11 סך צפיות 2 היום

  

מס' מודעה: 6465c5e8fda4dbbb

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים